Sedem kráľovstiev (#1): Výnimočná

BOOK


Originál: Graceling
Autor: Kristin Cashore
Vydavateľstvo: EDIPOSS, 2009
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Katsa, Po
Vedl. postavy: Bitterblue, Raffin, Giddon, Oll
Hl. záporáci: Leck, Randa

Žáner?
fantasy - výnimočné schopnosti

Obálka?
Krásna, nápaditá, vystihujúca príbeh.

Strany?
378 strán deja + poďakovanie, venovanie a mapa

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno - Ohnivá, ale s iným dejom a inými postavami. Je to tzv. prequel - odohráva sa 10 rokov pred 1. knihou.
A 3. kniha - Bitterblue, ktorá ešte len vyjde sa odohráva 8 rokov po 1. knihe.

O čo ide?
Je to príbeh o dievčati, ktoré má každé oko inej farby a o tom, ako sú ľudia s takými očami odsudzovaný, nepochopený a keďže majú výnimočné schopnosti, patria zo zákona kráľom. Hlavná hrdinka Katsa je výnimočná v zabíjaní. Je neterou kráľa Middlensu a ten ju využíval, aby všade šíril strach a svoju moc, že má na dvore takú zbraň a zabijáka. Keď vyrástla, sama si uvedomila, že mu slúžiť nechce a založila Radu, ktorá pomáha utlačovaným ľuďom a zachraňujú tých, ktorí sú väznení. Takým je aj dedko Lienidského princa Poa. Katsa si k princovi vytvorí zvláštny, pre ňu nepochopiteľný, vzťah. Počas ich spoločnej cesty zisťujú, že "výnimočnosť" sa dá aj veľmi zle využívať. Zistia, kto je za všetkými zlomyseľnosťami? 

Humor?
Vtipné narážky chlapcov 8D

Nuda?
Niekedy dlhé opisy krajiny, ale na vytvorenie predstavy o kráľovstvách sú dostatočné.

Láska?
Zvláštny vzťah hlavných hrdinov, mne pripomínajúci strasti lásky dospievajúcich a keď si človek musí vybrať či uprednostní seba alebo iného.

Akcia?
Rôzne boje a tréningy.

Napätie?
Pri nečakaných zvratoch v deji a pri sexe 8D

Smrť?
Pri súbojoch.

Koniec?
Ukončený boj a príbeh o hl. hrdinoch.

Čo som čakala?
Knihu som si vyhliadla v kníhkupectve podľa obálky, ani som nevedela, čo to je zač, takže som čakala nejaký príbeh s dávkou nadprirodzenosti a akcie.

Čo som dostala?
Perfektný príbeh sebavedomej, ale aj mierne stratenej dievčiny, ktorá si nájde úžasného chlapca, boj za spravodlivosť a za to, v čo človek naozaj verí. Hl. hrdinovia mi boli nadmieru sympatickí a ich odhodlanie urobiť správnu vec a pomôcť bolo výnimočné.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Táto kniha sa pomaly dostáva aj medzi moje obľúbené :) Aj keď som ju čítala v nesprávnej dobe, čo sa týkalo môjho citového rozpoloženia, ale postupne ako čas plynie sa sem tam rada vraciam k niektorým momentom a už teraz plánujem, že si ju raz kúpim a prečítam aspoň trikrát :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite odporúčam, mne sa veľmi lúbila, bohužial naozaj na knihy treba byť aj v dobrom stave, lebo potom to zle dopadne a kniha za to ani nemôže 8D tiež som už bola tak ako ty, takže chcem dať jednej knihe ešte jednu šancu 8D

      Odstrániť
  2. Táto kniha patrí medzi moje obľúbené, i keď som ju prečítala dávnejšie. A Po ako hlavný hrdina bol úžasný <3

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára