Hry o život - trilógia

BOOK



Originál: The Hunger games: trilogy
Autor: Suzanne Collins
Vydavateľstvo: IKAR, 2012

Hl. postavy: Katniss, Peeta
Vedl. postavy: Haymitch, Cinna, Effie Trinket, Gale, Rue, Primrose, Finnick,...
Hl. záporáci: prezident Snow, Mierotvorcovia, Coinová

Žáner?
dystópia

Obálka?
Pohyblivá, pútavá na pohľad.

Strany?
629 strán deja + poďakovanie a venovanie

Filmové spracovanie?
Áno, veľmi kvalitne spracovaná 1. časť (2012), ostatné časti budú sfilmované tiež.

Má pokračovanie?
Táto trilógia je spojením 3 kníh zo série:
Hry o život (#1)
Skúška ohňom (#2)
Drozdajka (#3)

O čo ide?
Na troskách bývalej Severnej Ameriky vyrástol Panem, ovládaný bohatým Sídlom, ktoré obklopuje 12 podrobených obvodov. Nenávidené Sídlo vládne železnou päsťou. Raz do roka povolá z každého obvodu chlapca a dievča do Hier o život (#1), aby pobavili televíznych divákov skutočným bojom detí na život a na smrť. Medzi nimi sa dobrovoľne ocitne 16 ročná Katniss Everdeenová, odhodlaná za každú cenu prežiť.
Aj víťazstvo môže mať trpkú príchuť, oslavné turné po jednotlivých obvodoch sa zmení na krutú Skúšku ohňom (#2)
Symbolom odporu proti Sídlu sa stáva Drozdajka (#3), vtáčik, ktorého nosí Katniss na hrudi v podobe zlatej brošne. Obe znepriatelené strany preto vnímajú Katniss ako živý symbol rebélie a zamýšľajú využiť ju v mocenskom súboji. Okrem toho sa Katniss až zúfalo nevyzná vo vlastných citoch, najradšej by sa rozdvojila, lebo vie, že obaja jej nápadníci by si jej lásku zaslúžili.
Hry o život sú trilógiou plnou napätia, zákulisných intríg, ale aj lásky. Hoci sa dej odohráva v budúcnosti, stále ide o odveký zápas dobra proti zlu.

Humor?
Hlavne zo strany večne opitého trenéra a večne pesimistickej hl. hrdinky 8D 

Nuda?
Nie! Čítala som skoro bez prestávky, vždy sa niečo zaujímavé dialo.

Láska?
To si píšte, že tej tam je dosť 8D Hlavnú líniu tvorí láska medzi Katniss a Peetom, ktorá niekedy ako láska ani nevyzerá a do poslednej strany ani nevieme, koho si slečna vyberie 8D Takisto sú tam iné romantické zauzlenia vedľajších postáv.

Akcia?
Keď musíte bojovať v aréne o holý život, tak sa vám dostáva dostatok akcie 8D Hry sú tam konkrétne 2 , takže aj v 1. aj 2. knihe máte k dispozícii rozmanitosť autorkinej fantázie ohľadom džungle, hybridných zvierat a iné. V 3. knihe je viac priamych bojov a vojna, ktorá zasahuje každého.

Napätie?
Pre mňa to boli hlavne nastolené politické otázky, uvažovanie do akej situácie sa ich dystopický svet vlastne dostal, naháňačky a boje, boje v aréne medzi deťmi.

Smrť?
Dosť veľa mojich obľúbených postáv bolo zlikvidovaných, niektoré dosť brutálnou smrťou, ale to k vojne samozrejme patrí.

Koniec?
1. kniha skončila víťazstvom v Hrách o život, ale nastolila mnohé nové otázky do 2. knihy, ktorá skončila útekom do bezpečia a začatím skutočnej vojny medzi obvodmi a 3. kniha skončila happy-endom 8P

Čo som čakala?
Silný dystopický príbeh, silnú ženskú hl. hrdinku, nový svet.

Čo som dostala?
Kniha (vlastne celá trilógia) sa mi náramne páčila. Hl. hrdinka mala pre mňa fascinujúci charakter, určite to bolo dievča s rôznymi problémami, ale ochotné bojovať za život svojej rodiny a priateľov. Uvítala som veľkú rozmanitosť postáv. Hrdinovia mali rôzne povahy a rôzne reagovali. Takisto sa mi lúbili nové pravidlá v úplne odlišnom svete, ako je ten náš a aj keď som vášnivý fanúšik fantasy kníh, uvítala som konečne dačo bez nadprirodzena, proste nastal čas dystópie! Veľmi sa mi páčila rozpracovanosť prostredia v Hrách o život a takisto mnohé politické otázky, ktoré boli nadhodené. Človeka to núti porovnávať "Sídlo" a celý ich systém s našimi politikmi 8D Nachádzajú sa tam mnohé podobnosti, preto si myslím, že príbeh sa zapáči aj náročnejším čitateľom.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre