Temné vízie (#1): Zvláštna sila

BOOK


Originál: Dark Vision - The Strange Power (#1)
Autor: L. J. Smith
Vydavateľstvo: FRAGMENT, 2011
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Kaitlyn
Vedl. postavy: Rob, Gabriel, Anna, Lewis, Marisol, Joyce
Hl. záporáci: pán Zetes

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti

Obálka?
Páči sa mi na tom tá fialová, ale všeobecne veľmi nemám rada celé hlavy na obálkach. Rada si predstavujem hl. postavu sama, podľa autorkinho opisu a dopredu vybratý obrázok ma potom mýli.

Strany?
258 strán deja + venovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno, 2. časť sa volá Posadnutosť.

O čo ide?
Študentku strednej školy Kaitlyn pre jej nezvyčajné oči a jasnovidecké schopnosti považujú za čarodejnicu. Keďže ľudia sa jej boja, nemá nijakých priateľov. A tak prijme pozvanie do Zetesovho inštitútu, aby začala nový život a študovala s rovesníkmi s podobným neobvyklým nadaním. Kaitlyn tu spozná Annu - so schopnosťou ovplyvňovať zvieratá, ktorá sa stane jej dobrou priateľkou, ďalej zábavný a bláznivý Lewis - ovláda telekinézu, čiže vie hýbať predmetmi a dvoch pre ňu príťažlivých chlapcov – sympatického Roba, ktorý svojou liečivou silou rozdáva len dobro a tajomného a nebezpečného Gabriela s telepatickými schopnosťami. Študenti postupne odhaľujú, prečo ich do inštitútu priviedli. A Kaitlyn sa musí rozhodnúť, komu veriť... a koho milovať.

Humor?
Hlavne srandovný Lewis, ktorý vie trúsiť vtípky 8D a svojím spôsobom je to aj sarkazmus 2 chlapcov, ktorí sa navzájom nenávidia.

Nuda?
Nie. Hl. hrdinka vždy niečo riešila a preto som čítala jedným dychom.

Láska?
Kaitlynine pocity zamilovanosti rezonujú celou knihou a na konci sa dočkáme aj vyznania lásky 8)

Akcia?
Ku koncu je jedna akčnejšia scénka, ale nič veľké.

Napätie?
Pri odhaľovaní zvláštnych tajomstiev inštitútu.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Útek od zlých ľudí a hľadanie záhadného "Bieleho domu", ktorý im má poskytnúť záchranu.

Čo som čakala?
Veľa som od knihy neočakávala, len nejaké mierne nadprirodzeno.

Čo som dostala?
Kniha ma veľmi príjemne prekvapila. Na to, aká bola tenká, bol príbeh dosť dobre rozobratý. Nadprirodzené schopnosti u mňa jednoznačne bodujú, takže pasáže s objavovaním vlastnej sily boli zaujímavé. Hlavné postavy boli veľmi dobre skombinované. Máme tam ústrednú jasnovidku, anjela v podobe liečiteľa, milú najlepšiu kamarátku, fun boy a samozrejme bad boy 8P Musím sa priznať, že sa mi viac páčil bad boy ako ten anjelik 8D Od toľkého liečenia mal bloknutú jednu časť - milovať a preto bol po celú knihu skôr ako nezaujatý, ale na konci to napravil, našťastie. Lenže do vtedy som sa na neho už stihla počas čítania pozerať skôr skepticky. Jeho povaha však bola fakt okúzľujúca 8) Nejaká extra veľká zápletka sa tam nenachádzala, ale boli navodené mnohé otázky napr. "Čo od nich vlastne chcú?" a dosť ma zaujíma aj záhada "Bieleho domu". Na konci bola taktiež jedna obrovská zrada!, ktorú som JA dosť zle znášala 8D Je to také ľahké čítanie s dávkou fantasy schopností 8) Teším sa na 2. časť.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre