Twilight sága (#1): Súmrak

BOOK


Originál: Twilight (#1)
Autor: Stephenie Meyer
Vydavateľstvo: TATRAN, 2008
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Bella, Edward
Vedl. postavy: šerif Swan, Carlisle, Alice, Rose, Jasper, Emmet, Esme, Mike, Jessica, Angela, Eric, Jacob
Hl. záporáci: James, Victoria

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti - upíri.

Obálka?
Tajomná, jednoduchá.

Strany?
470 strán deja + obsah a venovanie

Filmové spracovanie?
Áno, veľmi populárny film - Súmrak (2008).

Má pokračovanie?
Áno, 3 ďalšie knihy - Nov (#2), Zatmenie (#3), Úsvit (#4).

O čo ide?
Keď sa Isabella Swanová presťahuje do večne zamračeného mestečka Forks a stretne záhadného, zvodného Edwarda Cullena, jej život odrazu naberie vzrušujúci, a desivý smer. Edward je so svojou porcelánovou pokožkou, zlatými očami, mámivým hlasom a nadprirodzenými schopnosťami neodolateľný a zároveň nepreniknuteľný. Až do tejto chvíle sa mu darilo skrývať svoju pravú identitu, ale Bella je rozhodnutá odhaliť jeho temné tajomstvo. Bella si však neuvedomuje, že čím bližšie sa k nemu dostáva, tým väčšiemu riziku vystavuje seba aj svojich blízkych. A na návrat už môže byť neskoro...
Súmrak je veľmi zvodný a výnimočne napínavý román, ktorý čitateľa doslova priklincuje, až kým neotočí poslednú stránku.

Humor?
Nejaké vtipné hlášky sa tam nájdu.

Nuda?
Nie, príbeh vás úplne pohltí a netrpezlivo čakáte na ďalšiu stranu.

Láska?
Tak o tom už iste každý počul 8D Uzavretá šedá myška - nová študentka - Bella Swan, ktorá sa zamiluje do najväčšieho fešáka na škole, ktorý sa s nikým nebaví, iba s ňou! 8D To je vzrúšo. Tak poďme vyzistiť všetky jeho tajomstvá. A do čerta, ON je upír! No a však nevadí, veď to je vzrúšo, však čo na tom, že ma môže v hociktorú chvíľu roztrhať, veď som z neho úplne mimo! 8D
Asi takto nejak by som charakterizovala túto romancu 8D Možno to pripadá, že si z nich teraz robím srandičky, ale keď som knihu prvýkrát čítala, bola som z nej aj ja úplne paf 8P Vlastne doteraz sa mi ten príbeh veľmi páči 8) a keď si odmyslíte všetku tú medializáciu a tie filmy, tak je to láska fakt veľmi dobrá! 

Akcia?
Tak keď po vás ide nenásytný upír, ktorý si ešte s vami aj zahráva, tak máte nervy dosť v pozore 8D Táto najväčšia akcia je ale na konci knihy.

Napätie?
Tak keď vás váš milovaný môže zabiť pri bozku, tak o napäté situácie nie je núdza 8D 

Smrť?
Vo svete upírov, bohužiaľ, áno.

Koniec?
Ukončená zápletka, ale príbeh o 2 zamilovaných rozhodne nekončí.

Čo som čakala?
Knižku som dlho obchádzala veľkým oblúkom, ani neviem prečo 8D Potom som si na naliehanie kamošky pozrela filmovú adaptáciu 1. dielu a potom som si už, samozrejme, musela nakúpiť všetky knihy postupne 8D

Čo som dostala?
Knižka sa mi náramne páčila, čítala som ju aj viackrát. Napriek tomu, že som najprv videla film, knižka bola ešte lepšia, rozpracovanejšia. Bella je taká malá naivka, čo sa zalúbi do upíra - Edwarda a potom sa potuluje rovno aj s jeho celou upírskou famíliou 8D Dokonca je do neho až tak zaľúbená, že uvažuje o tom, že sa nechá na upíra premeniť a žiť na veky so svojím miláčikom. Úprimne sa priznám, že ja by som urobila to isté 8D Síce skôr zo sebeckých dôvodov ako sú super nové schopnosti či nesmrteľnosť 8D ale ak by som mala k tomu pribaleného super HOT chlapa, tak prečo nie 8D
Ostatné vedľajšie postavy sa mi tiež veľmi páčili, hlavne malá upírska sestra - Alice a upírsky ocko - doktor Carlisle. Vo väčšej časti knihy sa riešilo, ako bude fungovať vzťah človeka a upíra a bolo to krásne romantické. Na konci sa objavil taký upírsky "prenasledovateľ", ktorý mal za potrebu zabiť našu hlavnú hrdinku. Celá kniha bola z pohľadu Belly, takže všetky jej pocity sme mohli vnímať s ňou 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Už dlho som sa tejto knižke aj filmu vyhýbala, ako sa len dalo. Až som sa nakoniec jeden nudný letný deň rozhodla zo zvedavosti pozrieť film a už sa chystám aj na knižku, na ktorú sa už veľmi teším. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára