Kroniky Narnie (#3): Kôň a jeho chlapec

BOOK


Originál: The Chronicles of Narnia: The Horse and His Boy (#3)
Autor: C. S. Lewis
Vydavateľstvo: SLOVART, 2005
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Šasta
Vedl. postavy: Aravis, Brejo, Hwin, Aslan, Tumnus, Korin, kráľ Luna
Hl. záporáci: Rabadaš

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti

Obálka?
Vyjadrujúca dej.

Strany?
217 strán deja + venovanie, mapa a obsah

Filmové spracovanie?
Zatiaľ nie.

Má pokračovanie?
Áno. "7 je Kroník Narnie, príbehov tisíc."

O čo ide?
V Kalormene, veľkej orientálnej ríši susediacej aj s Narniou, žije mladý najdúch Šasta. Vychováva ho nevlastný otec, rybár Aršíš, a keď sa ho rozhodne predať za otroka jednému z vládnucej vrstvy tarkánov, Šasta sa rozhodne ujsť. Šťastnou náhodou má rovnaké úmysly aj tarkánov kôň s nevysloviteľným erdžaním namiesto mena, ktorého chlapec nazve Brejo. Spolu vyrazia na sever do Narnie a Arkierova. Cestou sa vďaka úteku pred skupinou rozzúrených levov stretnú s tarkánskou dievčinou Aravis, ktorá uteká do Narnie preto, lebo ju chce otec nasilu vydať za starého a mimoriadne nechutného vezíra. Oba kone, na ktorých sa deti vezú, sú hovoriace kone z Narnie, ktoré v mladosti uniesli Kalormenčania do otroctva.

Humor?
Veľmi nie.

Nuda?
Niektoré pasáže.

Láska?
Nie.

Akcia?
Nejaké naháňačky a boj na konci.

Napätie?
Pri boji.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Happy-end. Tento príbeh nie je tak celkom o Narnii ako skôr o susednej krajine Arkierovo. Príbeh okolo hlavných hrdinov sa však skončí šťastne.

Čo som čakala?
Súrodencov Pevensiovcov. Bohužial, boli tam len krátku chvílu, ani to nie všetci, príbeh sa točil okolo iných ľudí.

Čo som dostala?
3. diel narnijskej série nie je veľmi o Narnii. Iste, vyskytuje sa tam Aslan a hovoriace kone, ale ide o chlapca menom Šasta, ktorého 1 dôležitú životnú etapu v knihe sledujeme. Chlapec s priateľmi zachráni krajinu a dostane odmenu, o ktorej čitateľ vedel už od 3/4 knihy. Táto predvídateľnosť mi ale nevadila. Hlavný hrdinovia cestujú na hovoriacich koňoch, ktoré sú súčasťou narnijského sveta a preto tomu dodávali taký rozprávkový šmrnc 8)
Táto časť série nepatrí k mojim obľúbeným, ale dá sa prečítať. Ak sa rozhodnete čítať nejaký narnijský príbeh, tak si určite prečítajte všetky diely 8)
Kniha je doplnená o krásne obrázkové ilustrácie 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Já mám tento díl mám z celé série nejradši :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak vidíš, každý inak 8D ako je to dobré čítanie, ale môj najoblúbenejší diel je Strieborná stolička 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára