Risknem to s punkerom

BOOK


Originál: Risknem to s punkerom
Autor: Enja Rúčková
Vydavateľstvo: Motýľ, 2011
Čítané v jazyku: SK (SK autorka)

Hl. postavy: Tina
Vedl. postavy: Džony, Zuzka, Mirka, Vlado, Mišo, Maťo, Juro, Marek, Jaro a Monika Fáberovci
Hl. záporáci: Kaliský st., Robo

Žáner?
spoločenský román - ! slovenská tvorba !

Obálka?
Výstižná a coolová.

Strany?
266 strán deja + venovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Nie.

O čo ide?
Maturantka Tina má pocit, že jej život uviazol na mŕtvom bode. Pociťuje potrebu zažiť niečo nevšedné, a tak sa ocitne na koncerte punkrockovej kapely. V chalanovi, ktorý sedí za bicími, spozná svojho bývalého suseda. Vrátil sa po dvoch rokoch z cudziny, pričom to pred všetkými známymi veľmi úspešne zatajil. K Tine je však od samého začiatku úprimný, neskrýva pred ňou svoje vlastné pocity. Vyvracia jej mienku o sebe aj o tom, v čo doteraz verila. Obracia jej svet hore nohami, otvára jej nový obzor, vťahuje ju do víru punkovej energie a slobody. Prináša so sebou závan čerstvého vzduchu, no na druhej strane aj riziko a nebezpečenstvo. Je teda iba na Tine, či sa rozhodne stiahnuť do kúta alebo sa poddá svojmu srdcu. Bude v jej prípade platiť, že risk je zisk?

Humor?
Je tam dostatok vtipných hlášok a momentov.

Nuda?
Nie, ani na jednej strane som nemala pocit, že by som mala prestať čítať.

Láska?
Tina a Džony sú dlhé roky do seba zaľúbení, ale Tina si to priznať nechce a Džony na 2 roky odišiel do zahraničia. Keď sa vráti, začína to medzi nimi znova iskriť a nakoniec už len čítame rad spletitých vzťahových situácii či už medzi hl. hrdinami alebo aj medzi vedľajšími.
Tiež sa hovorí o tematike sexu.

Akcia?
Nie.

Napätie?
Hlavne pri vyznaniach lásky 8)

Smrť?
Nie.

Koniec?
Pekne ukončený, veľmi sa mi páčil 8)

Čo som čakala?
Veľmi som nemala chuť pustiť sa do knihy, asi som sa dosť bála takéhoto typu knihy.

Čo som dostala?
Kniha ma úplne očarila! Obrovským plusom je že slovenská autorka dokonale a reálne vystihla všetky situácie. Skoro na každej strane som si hovorila, že: "toto som už zažila!" alebo "toto sa mi presne stalo!". Bolo to tak realistické! Vo veľa veciach som sa našla, veľa som sa dozvedela a to nielen o punkovej hudbe, ale aj o vzťahoch medzi ľuďmi, ktorí sú týraní a množstvo iných vecí. Bolo tam veľmi reálne vyrozprávané, ako to prebieha na takých "ožranských" akciách alebo punkových koncertoch.
Veľmi obdivujem autorku za to, že tak perfektne vedela vystihnúť 18-ročnú stratenú holku s málo skúsenosťami s láskou. Niekdy sa mi síce Tinka zdala ako taká prehnaná 16stka, ale väčšinu času bola úplne v pohode a vo všetkom som ju chápala. Takisto hl. mužský hrdina Džony - takto sa to v knihe písalo, bolo to pre mňa trochu rušivé 8D - bol vyobrazený s mnohými chybami a problémami, ale s dobrým srdcom a všetkým možným za sebou. Získal si ma 8) Ostatné postavy mali tiež veľmi špecifické charaktery a určite by som vo svojom živote vedela nájsť aspoň jednu takú "šľapku" ako bola Zuzka,  naivného Vlada a aj ostatné charaktery.
Kniha sa mi veľmi páčila a zanechala vo mne veľa pocitov, odporúčam vám prečítať si ju. Ja si určite zoženiem aj ostatné autorkine knihy 8)


Enja Rúčková: "Tento príbeh zrel dlhých 10 rokov. Je pravdivý, veselý aj smutný, napínavý aj dojímavý. Mnoho ľudí sa v ňom spozná, pretože som sa snažila byť autentická a verná realite. A ešte čosi mi celé roky leží na srdci: chcem sa poďakovať svojej bývalej susedke Janke za to, že videla viac, ako iní, a chlapcom-punkerom, ktorí v lete 2001 tolerovali moju prítomnosť vo svojej skúšobni :)" 

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. No teraz si ma veľmi potešila :D že sa ti to páčilo a nenakopeš ma je velké plus :D super recenzia a už sa teším, keď to začnem čítať ja =) a potom sa vrhnem aj na ďalšie knihy od Enji =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no nakoniec ma to predsa len uchvátilo vidíš 8D takže tebe sa to bude podľa mňa určite páčiť 8)

      Odstrániť
  2. Tato kniha vapadá velice dobře! :D Nejspíš se po ní, když pojedu na SR, poohlédnu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď budeš mať možnosť, určite si ju prečítaj 8) je skvelá

      Odstrániť
  3. Včera som sa posunula o niekoľko strán a naozaj súhlasím s tým, že je to veľmi dobrá kniha. Iba mi občas prekáža Tina. Na jej mieste by som sa vo väčšine prípadov správala inak.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, hlavne tam, kde sa správala na menej rôčkov, som mala chuť ju niečím ovaliť 8D ale inak som s ňou nemala až taký problém 8)

      Odstrániť
  4. ja sa trošku hanbím, pretože slovenskej tvorby je teraz na pultoch dosť, ale ešte som žiadnu z nich nečítala :D ale na svoju obranu, už mám požičanú jednu knihu od Varáčkovej, takže po tejto recenzii asi siahnem aj po Enji Rúčkovej :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no pre mňa je toto tiež premiérová slovenská tvorba 8D
      ale som rada že som začala práve s touto knihou 8)

      Odstrániť
  5. Haha, má to super obálku :D Ale punkery mi ani nepřipomínej:D Mám s nimi dlouhou historii :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj mne sa veľmi páči 8D
      ja som si s nimi tiež odžila svoje 8D ale nie je to práveže môj štýl, takže som aj bola prekvapená, ako sa mi to lúbulo 8)

      Odstrániť
  6. Páni, o téhle knize slyším úplně poprvé a ta obálka je dost...cool :D :D Doufám, že se k ní někdy dostanu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. No neviem .. bolo to realistické. Aj sa mi to páčilo. Ale keďže sa v punkovej spoločnosti pohybujem prošlo mi to ... no príliš nastailované akoby sa autorka snažila čítateľovi dať to čo sa očakáva. A očividne nepochopila hlavnú myšlienku punku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja s punkom nie som v až tak veľkom priateľstve, takže by som povedala, že ako čitateľovi mi hrubý náčrt stačil, ale keďže bližšie o tom neviem veľa, tak punk či bol realistický neveim dobre posúdiť, len to čo som v živote zažila. Myslela som skôr situácie, ktoré sa odohrali mi boli známe a reálnejšie 8)

      Odstrániť
  8. túto knižku by som si chcela v najbližšom čase veľmi prečítať :) snáď bude skvelá tak ako tvoja recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Kedže som čítala najprv jej prvotinu, ktorá sa mi tiež páčila túto knihu som si kúpila ešte v predpredaji. Bola úžasná. Určite odporúčam. Nasmiala som sa na vtipných scénkach ako pri máloktorej knihe. Kedže sa s hrdosťou považujem tiež za knihomolku :D myslím, že dievčatá sa môžu riadiť aj mojim názorom. Určite sa mi páči, že autorka blogu siahla práve po tejto knihe a môžem jej odkázať, že slovenská moderná literatúra stojí za to. Len treba po nej pravidelne siahnuť. Sama som bola prekvapená, čo sa v našich knižkách nachádza a mnohé z nich sú lepšie ako svetové bestsellery. Knihy od Enji počítajúc k ním. Hlavne neobchádzajte aj túto. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto kniha bola skvelá a neľutujem jej prečítanie, určite siahnem ešte po iných knihách od tejto autorky 8)

      Odstrániť
  10. Kolko ma Tina rokov ? :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára