Dlouhé zimní večery #9



Organizuje: *Táňa*
Úloha: napísať článok na vopred dané témy


Téma: Barvy, velikosti, formáty




Obálky, ach tie obálky 8) Každá kniha vás v prvom rade zaujme alebo nezaujme vzhľadom! Tomu nemôžete zabrániť. Keď mne blúdia oči po kníhkupectve či knižnici, vždy si najprv všimnem farebne kričiace knihy. Alebo čisto čierne s nejakým výrazným symbolom. Dokáže ma pritiahnuť aj chrbát knihy, ak sú na ňom veľké či zvlášť výrazné písmená. Väčšinou však vždy viem, čo hľadám. Teraz už som si tak navykla kupovať knihy podľa odporúčaní, že len tak hocičo, čo mi padne do oka nekúpim. Ak už z recenzií či z anotácie viem, že knihu chcem, peniažky na náhodné kúsky, bohužiaľ, neostanú.


Napriek tomu je vzhľad knihy veľmi dôležitý. Napríklad také Mesto kostí s českou obálkou by som si domov rozhodne nevzala ani potom, čo som na knihu čítala toľko pochvaly. No na také Črepiny duší, ktoré majú priemerné hodnotenie, si brúsim zuby už dlho hlavne kvôli obálke. Niekedy to nevyjde. Niekedy si kúpim knihu podľa obálky a je to katastrofa. Inokedy knihu nemôžem vynachváliť. Pravdou je, že vzhľad knihy urobí naozaj veľa.

Najobľúbenejším formátom je pre mňa taká klasická hardbackovka s fakt veľa stranami ako napríklad kniha Iskrivá. Mám ju doma, zatiaľ neprečítanú, ale každý večer mi oči zablúdia smerom k tejto knihe, až som ju musela uložiť na poličke dozadu, pretože teraz na jej prečítanie nemám čas 8D
Veľmi zvláštnou bola pre mňa kniha Škaredí, ktorá mala dosť netradičný formát. Bolo to zaujímavé a aj anotácia a obálka ma zaujali, napriek tomu štýl autora mi moc nesedel. No také Hex Hall knihy sú absolútne krásne, len by mohli byť hrubšie, aby sa do nich zmestilo ešte viacej toho úžasného príbehu 8P
Som veľmi rada, ak vydavateľstvá zachovajú pôvodné obálky zahraničných kníh. Ak však nie, väčšina vie prísť s celkom slušným alternatívnym riešením ako to bolo napríklad pri slovenskom vydaní knihy Mesto kostí.

Toto je posledný príspevok do tohto projektu, ktorý sa mi veľmi páčil. Verím, že ste sa o mne a o mojich knižných zvykoch a názoroch dozvedeli niečo nové a snáď vás aj niečo zaujalo 8)


E_V_E

Komentáre

  1. Mne sa najviac páči pôvodná obálka Mesta kostí. Súhlasím s tebou, že česká je .. ehm, že neosloví a mne sa nepáči ani naša slovenská. A tiež som myslím, že vzhľad knihy urobí veľa. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tá slovenská je taká jednoduchšia, tiež sa mi najviac lúbia originály, ale keď sk porovnám s cz obálkou, tak som rada za to, čo máme 8D

      Odstrániť
  2. Vzhled knihy je pro mě velmi důležitý :D často si knihu vyberu jenom kvůli obálce :D zatím se mi nestalo, aby kniha s krásnou obálkou byla špatná (až na Mayské proroctví, Nesmrtelní... :D)
    S obálkou knihy Město z kostí s tebou musím souhlasit, knihu jsem viděla v knihovně a nikdy jsem si ji nepůjčila kvůli ošklivému obalu :D no, a teď zjišťuji, že jsem udělala asi obrovskou chybu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jednoznačne 8) ja som mesto kostí tiež dlho prehliadala, ale nakoniec som si prečítala a je skvelá! 8) v januári zverejním recenziu.

      Odstrániť
  3. Jo to co udělali s tím českým městem z kostí fakt nechápu :D. Kdybych v knihovně nenašla omylem i druhý díl, tak tu knihu ani neotevřu :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára