Zlodejka duší #3: Raz a navždy

BOOK


Originál: Endlessly (#3)
Autor: Kiersten White
Vydavateľstvo: Fortuna Libri, 2012
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Evie
Vedl. postavy: Lend, Reth, Jack, Raquel, David, Vivian, Arianna, Carlee, jasná kráľovná, Bud
Hl. záporáci: temná kráľovná, Anne-Čojaviem Nejaká

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti - upíri, vlkolaci, víly, iné

Obálka?
Prenádherná fialová, ktorú nemôžete prehliadnuť 8_)

Strany?
386 strán deja + venovanie, obsah a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Nie

Má pokračovanie?
Je to záverečná časť trilógie.

O čo ide?
Evieina nadprirodzená minulosť sa neustále vracia a máta ju. Nová riaditeľka Medzinárodnej agentúry na kontrolovanie nadprirodzených bytostí ju chce nahovoriť na novú spoluprácu so strediskom. Temná kráľovná týra ľudí vo svojej jedovatej ríši. A nadprirodzení neustále tvrdia, že Evie je jediná bytosť, ktorá ich dokáže zachrániť pred ich záhadným, nebezpečným osudom. Celému nadprirodzenému svetu beží čas. A osud toho sveta má v rukách výhradne Evie.

Humor?
Moja milovaná sarkastická Evie je studňou humorných hlášok a perličiek! Krásne jej sekunduje zlatíčko Jack 8)

Nuda?
Také slovo v súvislosti s touto knihou nepoznám...

Láska?
Evie a Lend majú krásny vzťah, takého chlapca by si priala snáď každá 8)
Na druhej strane vílák Reth - trochu som sa s ním vedela viac zblížiť a pochopiť ho, ale aj tak by som takého otravu nechcela 8D 

Akcia?
Samé záchranné misie, ktoré autorka pekne opísala.

Napätie?
Všade veľmi pomáha humor hl. hrdinov, takže som sa skôr smiala ako si hrýzla nechty.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Naozaj vydarený a každá myšlienka dotiahnutá do konca.

Čo som čakala?
Na záver jednej z mojich obľúbených sérií som sa veľmi tešila 8)

Čo som dostala?
Zbožňujem túto sériu. Niektorí tvrdia, že to je skôr pre mladšie generácie, ale podľa mňa sú vtipné hlášky a príbeh vhodné pre kohokoľvek, kto má rád humor a pri čítaní sa rád odreaguje. Záver tejto série prevýšil moje očakávania a kniha sa mi veľmi páčila. Nie nadarmo je táto séria jedna z mojich najobľúbenejších!
Evelyn je skvelá hrdinka so záľubou v ružovej, nakopaním zadku každému, kto ohovára seriál Eastonská stredná a v pätách má celú víliu komunitu, pričom ona by rada normálny život. To by ale nemohla byť "prázdna bytosť", ktorá dokáže vysať duše nadprirodzeným. Jej vtipné sarkastické hlášky, láska k vodnému chlapcovi Lendovi, bad-ass povaha a fakt, že sa volá rovnako ako ja 8D sú zárukou jedinečnej knihy.
Vodný frajer Lend tu dostal omnoho viac priestoru, čomu sa dokážu fanúšičky jedine tešiť 8P
Takisto brutálny Jack, ktorý je pre mňa akoby Eviein mladší brat, ma dokáže neustále rozosmievať.
Eviein prenasleodvateľ - vílak Reth si v tejto časti získal nejaké plusové body, ale v zásade, slovami Evie: viac ho nenávidím,  ako ho mám rada 8D
Zvyšok osadenstva perfektne dopĺňa príbeh a nemala som problém vôbec s nikým.
Zdalo sa mi, že autorka vymyslela úplne novú zápletku. V prvých dvoch knihách sa Evie akoby len hľadala a riešila obyčajné záležitosti, tu však od nej závisia všetci nadprirodzení a aj keď predtým boli náznaky, neverila som, že sa z toho vyvinie niečo takéto. Dej plynul ľahko, čítanie som si užívala, neustále som sa smiala a autorka ma vždy niečím prekvapila. Väčšinou som ostala čumieť ako obarená, že z čoho sa čo vykľulo. Páčilo sa mi tiež, že autorka určila každej postave koniec a všetky myšlienky dotiahla do konca. Tento príbeh je ukončený veľmi vydarene a ani si neviem predstaviť nejaké ďalšie pokračovania aj keby som veľmi chcela. Rozhodne si však rada prečítam od tejto autorky aj niečo ďalšie.
Jednoduchý a humorný štýl písania zaručil, že som sa od knihy nemohla odtrhnúť a rozhodne vám celú sériu odporúčam. Priala by som si mať s Evelyn viac spoločného, ako len meno 8D
Ach, do píp, zbožňujem Evie!!!


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri!


E_V_E   

Komentáre

  1. Hmmm :) toto je dokonalosť sama :) Super kniha :)Keď ja Retha proste zbožňujem :) Veľmi sa mi páči :) A ten koniec bol krásny :) Každý dostal to, čo si zaslúžil:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No Reth... u mňa diskutabilné 8D
      Ja som skôr na Lenda a Jacka 8P
      Ten koniec sa veľmi podaril 8) Ja zbožňujem aj Vivien 8)

      Odstrániť
  2. Takže vílak? :D
    Hmm, som neuveriteľne potešená. O týchto troch knihách viem, že ich v knižnici určite majú a toto ma veľmi prekvapilo, hee...
    Vážne.
    Nevyzeralo to až na takúto pozitívnu bombu.
    Potrebujem si to požičať, okamžite (musím niečo čítať každý deň...desné už si nepamätám kedy som mala deň bez knihy)! Toto by mi mohlo dobre padnúť. Yeea. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hl. hrdinka mi strašne pripomína tvoj štýl vyjadrovania 8D
      Podobá sa na teba trochu 8P Ja ti túto sériu odporúčam, je jednoduchá a vtipná 8)

      Odstrániť
    2. Hmm, a potom, že svojho dvojníka stretávame iba na dovolenkách v Grécku. Just budem pozerať, či si na tom niečo nevšimnem a skončím u nejakej odbornej analýzi správania, to mi tak treba. :D Nie, nie...môže byť, že existujú knižní dvojníci. Budem sa troška báť. Dám si na to pozor.
      No najmä si to užijem, pretože teraz potrebujem zahnať všetky existujúce očakávania pekne do ohrádky, tú ohrádku zamknúť a slastne si vychutnám jednoduchú a vtipnú vec, veď to tak veľmi potrebujem.
      Naozaj. :D
      Jednoduché a dobré - heslo úspechu každej, pre mňa skvelej knihy. A táto bude ešte niečo viac, zdá sa mi. Ale zatiaľ iba zdá. Musím zostať pri zemi a nerobiť si ... neexistujúce predstavy.
      To je večne na škodu. :D
      Niečo jednoduché a dobré...tie slová sú ako balzam. Takže si v najbližšej dobe, keď sa oteplí...keď bude odmäk...spravím výlet do našej always vyrabovanej knižnice.

      Odstrániť
    3. Hmm, a potom, že svojho dvojníka stretávame iba na dovolenkách v Grécku. Just budem pozerať, či si na tom niečo nevšimnem a skončím u nejakej odbornej analýzi správania, to mi tak treba. :D Nie, nie...môže byť, že existujú knižní dvojníci. Budem sa troška báť. Dám si na to pozor.
      No najmä si to užijem, pretože teraz potrebujem zahnať všetky existujúce očakávania pekne do ohrádky, tú ohrádku zamknúť a slastne si vychutnám jednoduchú a vtipnú vec, veď to tak veľmi potrebujem.
      Naozaj. :D
      Jednoduché a dobré - heslo úspechu každej, pre mňa skvelej knihy. A táto bude ešte niečo viac, zdá sa mi. Ale zatiaľ iba zdá. Musím zostať pri zemi a nerobiť si ... neexistujúce predstavy.
      To je večne na škodu. :D
      Niečo jednoduché a dobré...tie slová sú ako balzam. Takže si v najbližšej dobe, keď sa oteplí...keď bude odmäk...spravím výlet do našej always vyrabovanej knižnice.

      Odstrániť
    4. My máme zase always nič v nej nie je knižnicu 8D a klasiku čítať sa mi nechce 8P

      Odstrániť
    5. To je peklo. :D Ešte niekto z rodiny sa ma vždy spýta, čo nejdeš do knižnice? Jediná použiteľná je mimo mňa. Všetko sa totiž sústreďuje v Blave a aj keď som viac než blízko nej...je tu jeden problém. Všetky knižnice naokolo..nemajú nič. Také...v matike sa to označuje 0 :D
      Ak raz nájdem knižnicu - aj na konci sveta, kt. bude pôsobiť dojmom, že áno, má! Tak sa presťahujem. :D

      Odstrániť
    6. Mne by stačilo raz za mesiac skočiť do nejakej veľkej, kde majú nové kúsky, tu u nás môžem len snívať...

      Odstrániť
    7. Hmm. U mňa skôr dva razy...to by som si musela aj tak ťahať vozíček aby som sa odniesla. :D
      Potom, že prečo nikto nechodí do knižnice. Prečo? A na ozaj Prečo tam vlastne chodím? (časáky z 2004 to nebudú)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára