Girl on Fire


Pekný deň sa praje knihomolovia 8)

Už je to dávno, čo som sa ozvala, stále doháňam školu a prispôsobujem sa novému jedálničku kvôli chorobe. Je to des a prestáva ma kvôli tomu baviť aj vstávanie z postele. Večer mi ale dokážu spríjemniť filmové adaptácie mojich obľúbených knižiek 8)

21.11. o 19:30 sme nabehli do kina v mojom meste na Hunger Games 2 - Catching fire. Ja, moja kamarátka Anka a v kine na mňa čakala ešte blogerka Majka s priateľmi. Bola som strašne nervózna, ako sa mi to bude páčiť (bolo jasné, že sa mi to bude páčiť), ale tiež šťastná, že je ten film konečne po toľkom čakaní tu!

V prvom rade musím pochváliť hercov, ktorí boli skvelí! Jennifer Lawrence je úžasná herečka, zbožňujem ju aj v X-menoch, v Terapii láskou a tiež ako Katniss v HG. Myslím si, že je veľmi prirodzená a normálna. Mimo kamier je dokonca strašne vtipná a príjemná a je to jedna z tých herečiek, u ktorých mám pocit, že nikdy neprepadne drogám či chľastu a každý film s ňou má úroveň. Josha Hutchersona som videla v iných filmoch, kde sa mi veľmi páčil, ale ako Peeta ma v 1. dieli HG moc neoslovil. V 2ke to už bolo omnoho lepšie a svoju rolu zahral naozaj skvele. Woody Harrelson je môj hrdina. Tohto herca zbožňujem a večne opitého, ale coolového Haymitcha zahrá vždy dokonale. Lenny Kravitz ako Cinna zase nesklamal. Už v knihe som túto postavu zbožňovala a aj vo filme je naozaj skvelý. Elizabeth Banks ma ako Effie ohromila už v 1. dieli, je ako také slniečko medzi tým smútkom naokolo. Stanley Tucci je úžasný herec, stvárni úplne každého. Ako moderátor Caesar Flickerman je vždy vtipný a tie jeho široké úsmevy ma vždy rozosmejú 8D Donald Sutherland je ako prezident Snow jednoducho hrôzostrašný. Liam Hemsworth ako Gale, chúďatko, hrá také druhé husle. Nemá moc priestoru (a pritom je sexi!), lenže aj tak skoro každý fandíme Peetovi 8D

Ale absolútne a totálne ma odrovnali (okrem Katniss) neprekonateľní Finnick a Johanna! Do Sama Claflina som sa zamilovala už v Pirátoch Karibiku a z Finnicka som bola na vetvy už z plagátu (a už aj v knihe samozrejme). Viete si predstaviť, ako mi bilo srdce, keď sa tam objavil polonahý! A tie jeho krásne úsmevy a hlášky! Ja ho proste milujem, je pre mňa dokonalým Finnickom 8P

Jena Malone je pre mňa neznáma herečka a dlho som rozmýšľala nad tým, kto sakra v knihe bola Johanna 8D A práve kvôli nej si chcem zre-readingovať knihy, pretože na mňa vo filme urobila veľký dojem. Jednak má krásne vlasy a telo (výťahová scéna bola totálne brutálna!) a takisto jej hlášky a postoj ma strašne rozosmievali a ohromili. Katniss, Finnick, Johanna, Haymitch a Cinna sú pre mňa totálne TOP postavy - ako v knihách, tak aj vo filme.

Čo sa týka podobností s knihou, čítala som ju už dosť dávno a nejaké veci mi vypadli a teda ma aj prekvapili a s Majkou sme sa na seba zmätene otáčali, či to a hento bolo v knihe tak 8D Boli tam nejaké zmeny, aby sa im scény lepšie natáčali, ale celkovo som nenašla nič zásadné, čo by pokazili. 

Ďalej musím pochváliť arénu! V knihe sa mi práve táto džungla páči najviac v celej trilógii. Sú tam ohromné nebezpečenstvá a vo filme to naozaj krásne a vierohodne spracovali. Bola som jednoducho ohromená tými efektami a spracovaním. A nielen aréna, ale aj hl. mesto, obvody, šaty (môj bože, tie šaty, to bolo, och bože, ja chcem takého krajčíra, kriste!!!), atmosféra, akcia, boje, smrť, napätie, romantika a zmyslovosť deja spracovali skvele. Všetko pochopila aj kamoška, čo knihy nečítala (a za to som ju samozrejme riadne zdrbala). Takisto humor bol do filmu krásne zakomponovaný a oči mi slzlili tak na striedačku - buď zo smútku alebo zo smiechu 8D

S filmom Hry o život 2: Skúška ohňom som absolútne spokojná a netrpezlivo čakám, kedy si ho budem môcť pozrieť znova. Odporúčam vám kuknúť film čo najskôr, je to naozaj skvelé a vierohodné spracovanie našej obľúbenej knihy. Veľmi sa teším na 3. diel, ktorý sa mi ako kniha páčil najmenej, aj keď sa mi stále páčil. Ten bude pravdepodobne najdepresívnejší zo všetkých filmových spracovaní. 


E_V_E

Komentáre

  1. Ja už to chcem vidieť!!! :D Do kina sa asi nedostanem... ale napísala si to dobre, teším sa na to ešte viac a dúfam, že ma to nesklame tak ako filmové spracovanie jednotky. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa aj 1tka veľmi páčila 8) toto bolo o kúsok lepšie 8)

      Odstrániť
  2. Zajímavé :) S většinou tvých názorů plně souhlasím, avšak abych řekla pravdu tak Joshe H. jsem ve filmech moc nemusela a tadá! Najednou se mu povede postava Peety a já se do něj zbláznila :D Abych řekla pravdu, tak druhý díl se mi z knih líbil nejméně a nejvíce asi ten třetí :) Rozhodně jsem zvědavá, jak si se svou rolí (ve 3. díle) poradí Josh alias Peeta :) Bude to velice zajímavé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa najmenej páčila 3ka práveže, ale mňa ani v knihe Peeta moc nezaujal, neviem či mu u mňa chýba iskra alebo čo, ale inak je herec skvelý aj to dobre zahral 8) Bola som najprv team Gale až kým v Drozdajke neurobil tú blbosť, kvôli čomu som si povedala, že Peeta bude lepší 8D Ale aj tak u mňa vedie Finnick a Haymitch 8) Ja som tiež zvedavá, ako zahrá tú nenávisť voči Katniss 8)

      Odstrániť
  3. Johanna bola perfektná, tá scéna vo výťahu je jedna z mála scén, ktoré som si z knihy pamätala :D Ale Finnick sa mi absolútne nepáčil, pre mňa úplne nesympatický herec, nepáčil sa mi ani v Pirátoch či Snehulienke. A pritom bol v knihe takou perfektnou postavou...!
    Každopádne, fajn film :) Síce nie lepší ako kniha, ale lepší ako jednotka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si tú výťahovú scénu už nepamätám 8D
      Finnicka zbožňujem, bez rečí, hotová vec! 8P V knihe sa mi tiež páčil.
      Skvelý film, o niečo lepší ako 1tka, ale aj tá sa mi veľmi páčila, myslím, že to aj bolo o niečo lepšie pre mňa ako 2. knižný diel, asi, že som ich videla ako hercov a že ma to aj rozplakalo a rozosmialo strašne 8)

      Odstrániť
  4. Super recenze, taky jsem na film psala, protože jsem se stejně musela vypsat ze svých pocitů. Film je prostě úžasný, hrozně jsem se bála, že ho zkazí, ale ne...je božííí a těším se, až ho uvidím zase. A na zpracování trojky se také neskutečně těším, je sice ze všech dílů hrozně smutná a depresivní, ale i tak ten díl a celou sérii miluju. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si musím dať čoskoro re-reading, film mi pripomenul, aká super téma a postavy autorka vytvorila 8)

      Odstrániť
  5. Tak ja som to mala občas fakt ťažké. Pri pár scénach mi bolo úplne do revu :D Ale nevadí, že sme si niektoré veci nepamätali, aspoň sme mali prekvapko :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň sme sa mohli na seba zmätene kukať 8D hej, napr. to s tým Plutarchom mi totálne vypadlo už 8D

      Odstrániť
    2. Mne hlavne to, že Peeta povedal, že je tehotná a potom to, čo sa dialo v aréne :D

      Odstrániť
    3. No rozhodne to malo grády 8D

      Odstrániť
  6. Včera jsem byla v kině a jsem nadšená - netušila jsem, že to bude až tak dobré!
    Herec, který hraje Peetu, mi v jedničce moc nesednul, ale teď mi připadal naprosto úžasný. K tomu se ještě objevil Finnick, kterého zbožňuju :)
    Jak jsi psala v recenzi, tak ta scéna ve výtahu byla vážně brutální :D
    Teď se nemůžu dočkat dalšího dílu! =)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Totálne súhlasím 8) Peeta je krajší a taký lepší, Finnick je úplne božský 8P Johanna perfektná... proste skvelý film 8)

      Odstrániť
  7. Ahoj, moc prosím neber to jako reklamu. Film jsem viděla v sobotu a moc se mi líbil, tak jsem se rozhodla udělat projekt Hunger games! Můžeš se zapojit a něo i vyhrát.:) http://jantarova-zeme-ruiscoll.blog.cz/1311/hlidej-si-sve-nepratele-info

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, mám doma slovenskú knižku, takže sa nezapojím, ale vyzerá to dobre 8)

      Odstrániť
  8. Girl on Fire je skvelý song! Celý soundrack je perfektný, ale vážne, zamilovala som si ho a to som ešte nevidela ani film HG. :D Ale ma šoklo, ako sa dala Jennifer ostrihať, podľa mňa jej dlhé vlasy sekli viac.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež si myslím, že sa nemala ostrihať 8( ale ževraj aby sa odosobnila od HG na chvílu 8D ale tak hádam dorastie.

      Odstrániť
  9. Ja som videla jednotku a aj ked je to zaujimavy namet mna neoslovil, prislo mi strasne ako sa tam zabijaju male deti :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No o to v celej sérii ide 8D je to príbeh o strašnej budúcnosti, ktorá by mohla nastať, ale spracovanie je akčné, smutné a naozaj dobré, takže je to tiež o vkuse.

      Odstrániť
  10. Úplný súhlas, tie herecké výkony boli úžasné a chcem to vidieť ešte raz. *_*

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jena Malone bola vo filme super :) Ja ju poznám z filmu Saved! ktorý patrí k mojim najobľúbenejším :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára