Som zlomená #2

BOOK


Originál: Shatter me #2 - Unravel me
Autor: Tehereh Mafi
Vydavateľstvo: CooBoo, 2013
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Juliette
Vedl. postavy: Adam, Kenji, James, Castle, Sonya, Sara, Winston, Brendan
Hl. záporáci: Warner, Anderson

Žáner?
dystópia

Obálka?
Páči sa mi modrá verzia a slečna, ale nepáči sa mi veľký názov.

Strany?
385 strán deja + venovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to trilógia s 2 medzinovelami.

O čo ide?
Juliette ušla do Bodu Omega. Je to miesto pre ľudí ako ona – pre ľudí, ktorí majú dar – zároveň to je aj hlavné stredisko odporu tých, čo sa vzbúrili. Konečne sa odpútala od nového systému, je voľná a nehrozí jej, že ju použijú ako zbraň. Konečne môže slobodne milovať Adama. No zdá sa, že Juliette sa nikdy nepodarí oslobodiť od jej smrteľného dotyku.
Ani od Warnera, ktorý chce Juliette viac, než si kedykoľvek vedela predstaviť. Prenasledovaná svojou minulosťou a vydesená svojou budúcnosťou Juliette vie, že v súčasnosti bude musieť urobiť rozhodnutia, ktoré jej zmenia život. Rozhodnutia, ktoré sa môžu týkať voľby medzi vlastným srdcom a Adamovým životom.

Humor?
Kenji je absolútne úžasný a svojím humorom a energiou odľahčuje smutný dej. Túto postavu musíte milovať 8P

Nuda?
Aj keď som mala knižku rozčítanú dlhšie, dokonale som si ju užila.

Láska?
Juliette je rozpoltená a zmätená, Adam je smutnučký a romantický, ich vzťah má isté ťažko riešiteľné problémy. No a ešte sa tam objavuje Warner, ktorý je... no komplikovaný 8D Stále netuším, čo si o ňom myslieť, ukázal tu trochu inú tvár, ale nedokázal mi ešte celkom učarovať.

Akcia?
Krásne prepojenie kludových, romantických a akčných scén. Bolo tu omnoho viac akcie ako v 1. dieli a bola do deja vhodne nasadená.

Napätie?
Ja mám pocit, že v knihe je pár kapitol, ktoré sú zamerané vyslovene na vynervovanie čitateľa 8D

Smrť?
Áno.

Koniec?
Zdal sa mi trošku urýchlený a s otvorenými otázkami, akoby autorka len prepojila rozpracovanú akčnú kapitolu a narýchlo ju uzavrela.

Čo som čakala?
1. diel sa mi veľmi páčil a najväčším plusom pre mňa boli preškrtané vety, schopnosti hrdinky a smútok príbehu. Niečo podobné som očakávala aj od 2ky.

Čo som dostala?
2. diel tejto zaujímavej dystopickej série ma úplne pohltil. Autorka sa vyhrala s úplne novým nápadom. Zatiaľ čo v 1tke to bolo všetko príliš smutné, všetko sa točilo okolo Juliette a bolo jasne definované kto je zlý a kto dobrý, v 2ke sa to trošku zvrtlo.
1. novým prvkom boli ďalšie krásne nové nadprirodzené schopnosti, napr. telekinéza, neviditeľnosť, liečenie, ohybnosť, sila, hojenie, prenos schopností, blokovanie schopností (tu mi to prišlo ako štít Belly s Twilightu! 8D) a iné. Juliette už nebola sama, aj keď bola zo všetkých najnebezpečnejšia. Najprv som sa bála, aby to nebolo len prekrútenie X-menov, ktorých mám ale veľmi rada. Našťastie, z autorkinho opisu som mala pocit, že ide o úplne inú rasu a neprirovnávala som si postavy so žiadnym Marvellovským komixom.
Ďalšou zaujímavosťou bol milostný trojuholník. Omnoho viac som si obľúbila romantického a smutného Adama, no nemohla som nič vyčítať ani Juliette, lebo v daných situáciách konala relatívne správne. No ale čo sa týka Warnera, tak to je silné kafe aj na mňa 8D Ja naozaj netuším, ako ma autorka donútila vnímať ho ako plnohodnotnú zaujímavú postavu, keď som bola mysľou pri Adamovi a Kenjim! Bolo to niečo iné. On je zlý, ale má aj inú nezvyčajnú stránku. Niežeby som sa pri ňom roztápala, ale niečo na ňom proste je 8D
Bolo tu menej preškrtaných viet, ale zase viac akcie a krásne a pravdivé myšlienky. Niekedy som mala pocit, že mi autorka vidí úplne do duše. Prostredie je stále smutné a napäté, ale niekedy som to ani nestíhala vnímať. Predvídala som iba 1 fakt, ale to už z 1. dielu. No aj tak ma stihlo zaskočiť, že to tam autorka vložila a nakoniec z toho ani neurobila až takú vedu 8D Teda je to celé smutné, ale prišlo mi to ako vhodná vedľajšia zápletka.
Koniec trošku urýchlený, ale fajnový. Veľký prerod nastal u hl. hrdinky, ktorá bola chvíľami slabá ako ovečka a inokedy odvážna a silná ako vlk. Páčilo sa mi, že keď stratila nervy, ohrozila každého 8D Jej sa to síce nepáčilo, ale dôležitý je tu čitateľ! Takže som bola rada za niektoré jej silné myšlienky hodné obdivu a v krízových slabých situáciách som ju zase plne chápala.
Viac priestoru pre vedľajšie postavy, psychický rast Juliette a aj všetky konflikty a zauzlenia prispeli k tomu, že túto knihu som si úplne zamilovala a rozhodne vám ju odporúčam! 8)

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatros Media!



E_V_E

Komentáre

  1. Och, zas si to tu preorientovala? Prídem ti na blog a všetko na druhej strane :D A vyhodila si Teamy a obľúbené série? :O
    Každopádne, súhlasím, táto kniha bola proste dokonalá. Moc sa mi páčila a ja sa neskutočne teším na trojku. A nepomôžem si, Adama moc nemusím, moje zlatíčko je Warner :3 :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nečetla jsem zatím ani první díl ale moc bych chtěla! :( Teď jsi mě ještě víc navnadila. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Túto sériu by som rada vlastnila, poslednú dobu idem po dystopických knihách :D .. inak pekný design, trochu zmena a nezvyk, ale je to pekné.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite jedna z lepších dystopických sérií 8)
      Diki, ale len som prehodila veci na druhú stranu 8D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára