ADD YOURS #3 - AUGUST

Projekt/meme od Judit

Mini verzia knižnej reťazovky - úlohou je každý mesiac odpovedať na otázky uverejnené na blogu autorky.


1. Autor s úžasným zmyslom pre humor.
Rachel Hawkins - Je ich viac, ale Hex Hall a School Spirits série ma strašne rozosmievali. Hrdinky a hrdinovia sú skvelí, štýl autorkinho písania je super a teším sa na ďalšie jej knihy, pretože viem, že ma vždy rozosmejú, no zároveň aj ponúknu kvalitný príbeh.




2. Autor, ktorý si to u mňa poriadne pokašľal.
Cassandra Clare - Mám rada Nástroje smrteľníkov. Zbožňujem Pekelné stroje. Ale koľko ďalších sérií chce z tohto sveta ešte napísať? Čisté zarábanie prachov na niečom, čo už je obohraté ako stará platňa. Zas až také veľké bestsellery to pre mňa nie sú. Samozrejme, že nič mi nezabráni prečítať si tie ďalšie pripravované série 8D ale treba vedieť, kedy prestať a prísť radšej s novými nápadmi.

3. Kniha, ktorú som čítala na verejnosti... a bol z toho poriadne blbý nápad. 
Sukuba - Knihu som si raz zobrala do školy na prednášku a spolužiačky očumovali, aká pekná modelka je na obálke a že čo to vlastne čítam. No mohla som ja potom hodinu vysvetľovať, čo sú to démoni žijúci na energii zo sexu 8D

4. Kniha, ktorá urobila moje detstvo o niečo krajším. 
Disney - Nič sa nevyrovná Disney princeznám a zvieratkám 8)

5. Hrdina, ktorého každý miluje... okrem mňa. 
Warner - Nechápem, čo je na ňom také zaujímavé, fakt nie, nikdy ho nebudem mať rada, nič výnimočné na ňom nie je, nie je to ani len poriadne dobrý záporák a nikto ma nepresvedčí o opaku 8D

6. Hrdinka, ktorá mi je podobná (na ktorú by som sa chcela podobať).
Katsa - Kniha Výnimočná je pre mňa srdcovka a hl. hrdinka je bojovníčka, no je aj v celku normálna. Pri mnohých scénach som sa v nej našla a pri zvyšných som túžila byť ako ona.

7. Postava, ktorá si ma získala viac, než hlavní hrdinovia. 
Will - Will z knihy Divergencia ma absolútne očaril a strašne som sa do neho zamilovala 8) Bol to taký milý a dobrý chlapec a ešte aj vo filme bol celkom k svetu (aj keď som si ho predstavovala inak). Na konci knihy som sa kvôli nemu na autorku brutálne hnevala a dodnes sa hnevám.

8. Pár, ku ktorého vzniku som sa modlila pomaly celú knihu/sériu (a keď to prišlo, NEprekonalo to moje očakávania). *mierna obmena otázky
- Práve som dočítala knižku Loviť alebo nebyť od Ivy Kučerovej, kde hl. hrdinka strieda chlapcov a hľadá svojho vyvoleného. Skoro od začiatku je jasné s kým skončí, ale aj tak to nie je úplne isté. Vydýchla som si, keď to skončilo tak, ako som chcela 8D Autorka však mohla ten ich vzťah a koniec trošku viac rozobrať, aspoň nejaký mini-epilóg by sa hodil.

9. HOT TOPIC: Moja JEDNA rada, ktorú by som dala ostatným blogerom pri písaní recenzií (z pohľadu čitateľa). 
- Nespoliehajte sa len na recenzné výtlačky. Často sa zamyslím, prečo recenzujú niektorí blogeri len recenzné výtlačky, keď existujú aj knižnice a kníhkupectvá. Ja mám rada aj tituly staršieho dáta a nie len stále novinky, ktoré sú na každom druhom blogu. Niekedy ma viac upúta recenzia na niečo staršie, o čom som ešte nepočula, ako xy-tá recenzia na najnovšiu novinku, ktorej mám už plné zuby. Fakt sa niekedy zamyslite nad tým, čo po obsahovej stránke recenzujete a trošku investujte do toho čítania. Ten, kto má doma len recenzné výtlačky a nič si sám nekupuje, v mojich očiach vždy trochu klesne. Sú rôzne spôsoby, ako sa dostať ku knihám, tak ich využite, prosím.

10. Otázka na telo: Ako prežívam, keď niekto skritizuje moju obľúbenú knihu? 
- Nejako to prežijem, čo narobím 8D Len keď má niekto neopodstatnený názor alebo mylnú predstavu alebo najlepšie je, keď danú knihu vôbec nečítal, veď vtedy je najlepšie rýpať a byť múdrym. Vtedy som veru zúrivá. Ale všeobecne sa do silných hádok kvôli knihe nepúšťam. Poviem svoj názor, snažím sa povedať všetko podstatné, ale nasilu nikoho nepresviedčam. Tiež by mi vadilo, kebyže ma ide niekto silno presvedčiť o úžasnosti nejakého bestselleru, ktorý sa mne nepáčil alebo ho nechcem čítať. Každý má právo na svoj názor.


E_V_E

Komentáre

  1. Hovoríš mi presne z duše, sestra :D myslím to o Cassandre. Mám rada jej písanie a miluje TMI, mám rada aj TID, ale keď som videla, koľko ďalších sérii z tohto sveta plánuje, tak ma nahnevala tak trochu. Vezie sa na rovnakej vlne, aj keď má obrovské predpoklady na to, aby vymyslela nejaký iný, nový svet. Veď má nejakú tú predstavivosť. Nehovorím, že si tie ďalšie série neprečítam, ale chcem od nej vidieť niečo nové. :)
    A teraz ti ale maximálne závidím, že máš Krásku & zviera disneyovku :OO a tú istú Mulan, moja najobľúbenejšia z Disney kníh :33

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to máme rovnaký názor na Cassie 8D som rada, ale myslím, že nie sme samé 8D tiež by som si rada prečítala od nej nejaký nový nápad.
      Mojou najobľúbenejšou bola vždy kniha Herkules 8D vždy som zároveň kukala aj animák k nemu 8D

      Odstrániť
  2. Disney číta asi každé dieťa. Aj ja som mala zopár (kopu) rozprávok. Mali nádherné ilustrácie.
    Ja si knihy kupujem, no nestíham ich čítať, pretože prvoradé sú RC. Ale skoro každý mesiac si nejakú knihu kúpim, a pretože to nezrecenzujem, to neznamená, že nemám aj vlastné knihy. Proste iba nie je čas :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj u mňa sú prvoradé RC samozrejme, ale tak niekedy si nevypýtam radšej, lebo viem, že som si kúpila kopu nových kníh. A potom tu mám 30 neprečítaných knižiek 8D Aj ja som časovo obmedzená, len niektoré blogy potom inak vyznejú pre mňa, keď majú iba samé RC. Najlepšie je striedať, ak sa dá 8)

      Odstrániť
  3. S prvým a druhým bodom úplne súhlasím. :) U mňa si to Clare pokašľala v trojke Pekelných strojov a pokračovanie Nástrojov smrti už nečítam... Prvé tri knihy mi stačili, hoci som ju aj za hlavnú zápletku neznášala. Ďakujem, skončilo to ako som chcela a to mi stačí, nepotrebujem, aby sa to znova pokašľalo. A úprimne sa priznám, že ako dieťa som nečítala Disneyho... len naše klasické rozprávky za horami za dolami. :D No nemôžem povedať, že by sa mi nepáčila malá morská víla - sestra ma doma knihu, tak som ju preštudovala. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som čítala 4ku a nebolo to až tak dobré, musím to brať ako ďalšiu samostatnú sériu, inak by som hodnotila horšie 8D Ale chcem si dočítať 5ku a 6ku a Bane chronicles 8)

      Odstrániť
  4. Pffffff! Tebe príde výnimočný nejaký Will, ale Warner nie? -_- :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Úplne rovnako to mám s Willom a Disney. ♥ ♥ ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Will je super 8) a Disney rozprávky doteraz zbožňujem 8)

      Odstrániť
  6. Veľa knižných blogov pravidelne nenavštevujem, no na veľa natrafím a fakt sú všade skoro tie isté knihy. Ja osobne píšem recenzie (hm, keď pridám novú, tak ich tam bude päť a z toho tri od Shakespeara :D) na knihy, ktoré momentálne čítam alebo som čítala a väčšinu mám doma na poličke, lebo som si ich kúpila (tie, ktoré nemám, som si požičala od kamarátky). Ani neviem, ako to funguje s tými recenznými výtlačkami, no ani to veľmi nechcem vedieť :D Všade len vidím, že "toto bol recenzný výtlačok, za ktorý ďakujem vydavateľstvu XY". To ako zadarmo poskytujú tie výtlačky či ako? Ale ja by som to ani robiť nemohla, lebo také knihy, ktoré ľudia recenzujú, ja málokedy čítam :D Na svojich obľúbených autorov nedám dopustiť a málokedy sa mi páči to, čo všetkým.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak keď sú knihy obľúbené, prirodzene, že ich každý číta 8D Ale tak tiež preferujem rozmanitosť na blogoch a recenzujem to, čo prečítam,a le keďže väčšinou čítam fantasy, tak sa to u mňa aj častejšie vyskytuje.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára