Archiv #2: Dveře do prázdnoty

BOOK


Originál: The Unbound #2
Autor: Victoria Schwab
Vydavateľstvo: CooBoo, 2014
Čítané v jazyku: CZ


Hl. postavy: Mackenzie
Vedl. postavy: Wesley, Cash, Roland, Patrick, Amber, Safia, Eric, Sako, rodičia Mac
Hl. záporáci: Agáta, Owen

Žáner?
fantasy

Obálka?
Kľúčová dierka je z prebalu vyrezaná, takže to vyzerá zvláštne, ale farba aj motív sú pekné.

Strany?
318 strán deja + venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Autorka o 3. dieli uvažuje, ale nevie avizovať, kedy ho napíše. Zatiaľ je to teda 2-dielna séria s ukončeným záverom.

O čo ide?
Mackenzie vede dvojí život. Není pouze normální studentkou střední školy, ale také Správkyní v Archivu, v tajuplném místě, kam odchádzejí spát Historie zemřelých lidí. Mac nastoupí na Hydeskou střední a snaží se dostat svuj život do tak normálních kolejí, jak je to možné po tom, co se v Archivu stalo přes minulé léto. Ale nějak se jí to nedaří. A když si povšimne, že se noční mury vkrádají do její mysli i ve dne, začne se obávat, jestli je doopravdy v bezpečí. Mezitím se v jejím okolí ztrácejí beze stopy lidé a jediné, co je spojuje, je to, že naposledy viděli Mackenzie. Kto za tým vším stojí? A jakou roli v tom hraje Archiv?

Humor?
Vtipné podpichovačky medzi hrdinami sú veľmi zábavné.

Nuda?
V prvej polke sa toho moc zásadného nedialo, ale aj tak sa to dobre čítalo.

Láska?
Flirty v dialógoch vám roztopia srdce a zaľúbenie Mac a Weasleyho je do očí bijúce. Akurát sa tam občas napchá 1 ďalší chlapec, čo však celkovo nerušilo 8D

Akcia?
Na konci bola veľmi dobrá, chytanie Histórií tu už vak bolo nezáživnejšie.

Napätie?
Občas.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Brutálny 8D Veľmi sa mi páčilo rozuzlenie.

Čo som čakala?
1. diel sa mi veľmi páčil, takže som sa na 2ku tešila.

Čo som dostala?
Dlho som mala túto knihu rozčítanú a pomaly som sa dostávala cez 1. polku knihy, lebo sa tam nedialo nič tak veľkého. Príjemne sa čítali aj obyčajné dialógy, ale ubudlo aj Histórií a Mac sa začala škola, takže skôr tam sa sústreďoval dej. Keď hrdinka došla na to, kto robí neplechu (čo som ja vedela, samozrejme, už od začiatku knihy), tak to začalo rýchlejšie odsypávať a 150 strán som prečítala naraz.
Mackenzie je ten typ knižnej hrdinky, ktorá sa chová racionálne, robí si svoju robotu poriadne a snaží sa plniť všetky svoje povinnosti, napriek tomu, že rodičia aj škola jej dávajú zabrať. Archiv je proste niečo, čoho súčasťou chce byť a nenechá si to vziať. Na mňa pôsobila ako pohodová kočka, ktorá si nesťažuje na každú hlúposť a jej život ma zaujímal. Wesley je zase skvelý "good boy" typ, ktorého flirty vás dostanú a nie je možné si ho nezamilovať. Aj jeho spolužiaci/ky sú všetko zaujímavé charaktery a dobre doplňovali čas v škole. Rodičia Mac mi prišli chvíľami v pohode a inokedy ako na pokraji zrútenia. Bolo to vo všetkých smeroch pochopiteľné.
Archiv ako inštitúcia, ktorá chytá telesné schránky mŕtvych, ktorí sa im z boxov prebudia, je zaujímavá a má dobrú hierarchiu a tému. Bolo by zaujímavé vidieť to na filmovom plátne. Pre mňa sú Histórie niečo ako zombíci a škoda, že ich v tomto dieli bolo pomenej.
Kniha obsahuje aj detektívnu zápletku, keď Mac musí zistiť, čo sa deje, aj akciu s výbuchmi a niekoľko možných záporákov. Vždy je nad čím rozmýšľať a kalkulovať. Takisto je humorná aj romantická. Páčilo sa mi, že autorka sa nebála použiť smrť, pričom to podala tak, že ste ani nemali čas nad tým rozmýšľať a síce mi to bolo ľúto, ale dobre to vygradovalo celkovú situáciu. Hlavne na konci.
Koniec mal grády a je to aj dobre uzavreté. Prišlo mi akokeby Mac ukázala Archivu, čoho je schopná a v mojich očiach stúpla. Keď som však zistila, že autorka ešte ani nemá napísané pokračovanie, pretože ani nevie, či nejaké bude, skoro ma hodilo o zem. Ak to však beriete ako (momentálne) 2-dielnu sériu, je naozaj skvelá. Je tu však ešte toľko, čo autorka dokáže rozvinúť a napísať, že by bolo fajn, keby napísala aj ďalšie diely. Páči sa mi námet série a spracovanie mi sedí a dobre sa číta, takže ja knihu a celú sériu vrelo odporúčam ďalej. 


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatros Media!



E_V_E

Komentáre