Škola dobra a zla #2 - Život bez princov

BOOK


Originál: The School for Good and Evil #: A World without Princes
Autor: Soman Chainani
Vydavateľstvo: CooBoo, 2015
Čítané v jazyku: SK


Hl. postavy: Sophie, Agatha, Tedros
Vedl. postavy: Beatrix, Lady Lesso, Manley, Pollux, Castor, profesorka Anemonová, Hort, Hester, Anadil, Dot, Kiko, Millicent, Reena, Arachné, Mona, Yara, Aric, Chaddick, Ravan, Vex
Hl. záporáci: Evelyn Saderová, chlapci

Žáner?
fantasy - rozprávkový re-telling, nadprirodzené schopnosti, bytosti

Obálka?
Spätá s dejom a rovnako originálne spracovaná ako pri predchádzajúcom dieli.

Strany?
266 strán deja + venovanie

Filmové spracovanie?
Nie (zatiaľ). Plánuje sa animovaná rozprávka.

Má pokračovanie?
Je to trilógia.

O čo ide?
Návrat Sophie a Agathy nebol rozprávkovo úžasný, ako sa spočiatku zdalo. Po spustošení Gavaldonu záhadnými nepriateľmi sa obe dievčatá dostanú späť do Školy dobra a zla, kde ich čaká obrovské prekvapenie. Čarodejnice a princezné, zloduchovia a princovia už nie sú nepriatelia, celý rozprávkový svet je v chaose a všetci musia spojiť svoje sily pred hroziacou katastrofou. Zdá sa, že túto situáciu zapríčinila Agatha svojím neopatrným prianím iného šťastného konca - v ktorom by zostala spolu s Tedrosom. Teraz sa obe musia vrhnúť do boja, aby ochránili svojich milovaných.

Humor?
Bolo ho tu menej ako v 1. dieli, ale dá sa nájsť.

Nuda?
Na začiatku knihy, ešte v Gavaldone, som čakala niečo iné ako to, čo som dostala. Bola som z toho mierne sklamaná, bol to len taký jednoduchší oddychový začiatok. Keď sa baby dostali späť do školy, tak som bola vydesená z toho, čo sa tam za pár mesiacov udialo. Kniha ma vždy bavila o čosi viac, až som sa dostala do fázy, keď som zase naraz prečítala aj 100 strán.

Láska?
Agatha je dosť žiadaná postava 8D Chcel ju Tedros aj Sophie. Aj teraz ju chcú, ale mení a strieda sa to v závislosti od toho, ktorú kapitolu práve čítate.

Akcia?
Autor je veľmi kreatívna osoba a aj obyčajnú mini-akciu dokáže premeniť na veľké: "Čooo?!".

Napätie?
Sú tu aj jemné oddychové časti, ale aj napäté situácie a akcie.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Zase so mnou autor vybehol 8D Pri 1. dieli som očakávala opak toho, čo sa stalo a pri 2. časti som zase dostala opak toho, podľa čoho som si klasifikovala štýl autora ...takže ma úplne domotal a nachytal 8D

Čo som čakala?
1. diel bola veľká bomba, ktorú hádam nikto nečakal. Bola som z knihy unesená, čo samozrejme nahlodalo moju zvedavosť voči pokračovaniu. Ale bola som taká nadšená, že som mierne moje očakávania na 2ku aj prehnala.

Čo som dostala?
Po celkovom zhodnotení pre a proti a mojich pocitov z knihy a čítania uznávam, že je to úžasné pokračovanie!
Na začiatku som mala problémy vžiť sa do udalostí v Gavaldone, prišlo mi to trošku obyčajné oproti koncu, aký sme v 1. dieli dostali. No veľmi rýchlo začal dej naberať na obrátkach a v Škole dobra a zla nám autor naservíroval totálne prehodené a odlišné veci. To, ako môže 1 udalosť v rozprávke ovplyvniť vedľajších hrdinov je neskutočné. Tlieskam autorovi za tak detailne premyslené zauzlenia a vysvetlenia. Síce som ich nie vždy pochopila na prvý raz, ale všetko do seba nakoniec vždy zapadlo.
Kniha je rovnako hrubá ako predchádzajúci diel série a tak máme o zvraty a akcie postarané. Nečíta sa vôbec ťažko, je to zážitok, je to veľkolepé, je to niečo, čo nevymyslí len tak hocikto. Tento diel som síce neprečítala len na 2-krát, kvôli skúškam som knihu mala rozčítanú aj viac týždňov, no vždy som sa k nej vedela vrátiť a pamätala som si predošlé udalosti. Kniha na vás dokáže takým spôsobom zapôsobiť a očariť vás príbehom a postavami, žeby ste ju čítali dokola. Nemám pochybnosti o tom, že úspech tejto rozprávkovej série sa bude stále len zvyšovať.
Z veľkej časti za to môžu hl. hrdinky. Jedna je zlá a jedna dobrá. No je to určite tak? Dobro a zlo je relatívny pojem, každý si ho vie vysvetliť po svojom. Ja považujem aj Voldemorta za chúďatko, ktoré malo len zlé detstvo 8D Takže pre mňa sú obe dievčatá hrdinky, či už vykonávajú dobro alebo zlo. No aj v skutočnom živote si často mýlime pojmy s dojmami a tak sa stáva, že jeden človek si myslí, že koná pre dobro všetkých, pričom v skutočnosti z toho niečo má len on sám. A toto autor veľmi dobre opisuje cez dievčatá a aj Tedrosa. Často mi síce prídu zmätení svojimi vlastnými pocitmi a veľa urobí aj obyčajné nedorozumenie, každý si taktiež vykladá koniec rozprávky po svojom, no autor sa z toho vždy dobre vymotal a nikdy som tak nepovažovala hrdinov za nechápavých.
Veľké plus tu tvorí aj nová dekanka, moja menovkyňa - Evelyn 8P Od tej ženskej človek nikdy nevie čo očakávať. Na začiatku sa mi javila len ako nová vedľajšia postava a pritom to tam riadne zamotala. Aj zvyšok z toho enormného množstva vedľajších postáv má svoje opodstatnenie a využitie.
Tedros tu mal omnoho väčšiu rolu ako predtým, čo ma veľmi potešilo, pretože autor nám ukázal viac z jeho vnútra a tak som s ním dokázala sympatizovať a plne ho pochopiť. Mám princov rada 8) Autor vám tu však tak parádne zamotá hlavu, že niekedy som princov veru nemala rada. Feminizmus nadovšetko! 8D
Nebudem vám tu spoilerovať dej, no vedzte, že je poriadne domotaný, premyslený, vykalkulovaný a skvelý. Nemôžem povedať krivé slovo na túto sériu, pretože je naozaj kvalitná. Tento 2. diel je (skoooro) rovnako dobrý ako prvý a na to, ako veľmi sú kritizované a väčšinou pokazené pokračovania sérií, to autor zvládol bravúrne. Je to veľký skrytý talent a ja sa nemôžem dočkať 3. dielu! Plne odporúčam 8)

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia!



E_V_E

Komentáre

  1. Knihu jsem také četla, ale až tak mě nepotěšila. Byla slabší než první díl. Sophie byla větší mrcha a nenáviděla jsem ji víc a víc. Tedrose jsem zbožňovala a Agátu bych nejradši zmlátila za bezmezné důvěřování Sophii -,-

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Agatha mne tiež niekedy nevyhovovala v tom, ale inak ich mám obe rada. Mne sa práveže páči, aká je Sophie mrcha 8D

      Odstrániť
  2. S tým, že je dej "poriadne domotaný, premyslený, vykalkulovaný a skvelý" úplne súhlasím.:D Toto je vážne netradičná séria, ktorá poriadne prekvapí.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru tak 8) Je tam hádam všetko, čo ťa napadne aj nenapadne!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára