Čo bolo na knižnom veľtrhu? Bibiotéka 2015



Aj tento rok sa konala dlho očakávaná a známa Bibliotéka. Bola som, s ďalšími slovenskými knižnými blogerkami, prítomná aj ja. Nemohla som si to nechať ujsť, keď sa na to rok teším, že? 8D


2014 vs. 2015
Oproti minulému roku boli teraz moje pocity, bohužiaľ, negatívnejšie. Minulý rok som vstúpila do 1. stánku a odniesla som si hneď 7 kníh. Tento rok som min. 4-krát obehla všetky stánky a stále som nemala jedinú knihu. A to napriek tomu, že počet stánkov mi pripadal vyšší ako minulý rok. Po ďalších dôkladných obhliadkach stánkov som nakoniec išla domov so 4 knihami. Odôvodnila som si to tým, že som čitateľsky vyspelejšia ako minulý rok, mierne sa mi pomenil aj vkus, mám doma kopu neprečítaných kníh a veľa kníh, aj keď som poznala, som si nehodlala kúpiť len za to, že sú v akcii. A tiež mnoho kníh, ktoré som chcela, v dobrej akcii neboli.

Ceny
V tomto ma mierne sklamal Slovart, ktorý mal síce veľkú ponuku, ale nemal mne sympatické ceny. Chcela som si kúpiť Upírsku akadémiu 6: Posledná obeť, ktorú ale predávali za 11 eur. Dúfala som, že na najväčšom knižnom veľtrhu si ju budem môcť kúpiť za max. 10 eur, nakoľko na internete si ju v tejto cene v mojom najobľúbenejšom e-shope viem kúpiť. Nejak som s mojimi predstavami nepochodila 8D
No takmer všetky vydavateľstvá a kníhkupectvá, ktoré tam boli mali určitú formu zľavy. Či už to bola zľava 20% z celého nákupu, zľava do e-shopu, špeciálne balíčky, knihy zadarmo k nákupu alebo všeobecne nižšie ceny, ako sú tie bežné. Skoro každý si tam našiel a kúpil aj to, čo nehľadal.
Z kníh, čo som si kúpila, boli 3 za 4 eurá každá, čo považujem za fajn cenu. No našlo sa kopec kníh za 1, 2, 3 eurá... čo mi príde síce cenovo výhodné pre nás, ale dosť zlé na to, že sú to dobré knihy, s ktorými sa niekto natrápil. Bohužiaľ, tie čo sa nepredávajú dobre pri vydaní, skončia potom pri výbere kupujúcich často ako: "Nepoznám to, ale kúpim to, lebo je to mega lacné!".

Stánky
Priestory v Incheba Expo Aréne v Bratislave sú dosť veľké na to, aby každé kníhkupectvo a vydavateľstvo prítomné na Bibliotéke vytvorilo pre návštevníkov kvalitný stánok. Bohužiaľ, mnoho z nich malo obmedzený priestor na využitie a tak bola tlačenica bežná. My sme tam dokonca šli v sobotu, pri najväčšom počte ľudí.
Vyzdvihnem Ikar, ktorý veľmi dobre vie, že pri zľavách a veľkom počte kníh, ktoré každý rok ponúka bude mať zákazníkov plnú prdel. Potešila by som sa, keby mali väčšie priestory.
Panta Rhei malo dokonca 2 stánky - 1. kde boli drahšie knihy a priestor na kaviareň a 2. kde mali knihy v cene 1 - 7 eur. Práve ten 2. bol pre mnohých zákazníkov lákavejší, ale bohužiaľ bol taký mini ako moja internátna izba. Knihy boli natlačené tesne vedľa seba a priestory boli hneď oproti šatniam, takže každý sa tam zastavil hneď na začiatku. Ani kebyže mám oči orla, tak nedovidím na názvy kníh a už vôbec nie pri tej tlačenici a čakaní, kým si dotyčný/á prečíta skoro celú knihu, ešte predtým, ako sa hodlá presunúť k pokladni.

Evita Press mala lákavú akciu 1 kg kníh za 10 eur. Keby boli ich knihy obsahom pre mňa lákavejšie, určite by som ju využila.
Albatros Media zase raz ponúkol krásne záložky, ktoré sme mohli slobodne ukradnúť 8P a ešte aj gauče na sedenie. Dokonca si na nás urobila čas Sisa Masárová, ktorá má teraz na starosti recenzné výtlačky pre blogerov. Napriek tomu, že šeredne meškám s posledným RC 8_( sme sa skvele porozprávali a dostali sme od nej aj zápisník 8)
Gorila zase raz odignorovala Bibliotéku, tak ako aj minulý rok. Škoda pre nich.

Besedy
(zľava do prava)1. krst knihy Bludisko od Andrey Rimovej
- krstní rodičia: Barbora a Alex z rádia Vlna
2. Mária Hamzová
3. Michaela Ella Hajduková
4. Marta Fartelová
Bola som prítomná na besede autoriek z vydavateľstva Motýľ, kde viaceré spisovateľky cca 10 min. rozprávali o svojich knihách. Bol tam dokonca aj 1 krst knihy. Stala sa tam hrôzostrašná udalosť v podobe obliatia 1 výtlačku knihy vodou z Dunaja. Skoro som omdlela. Do budúcna navrhujem zvážiť využitie napr. piesku, cukru, soli, postrihaných farebných papierikov a i.
Sue mi vďačne ukazovala a hovorila mená všetkých slovenských autoriek, ktoré sa tam nachádzali, no keďže som ešte od žiadnej nič nečítala, tak som si autogramy nepýtala. Snáď som si zapamätala aspoň tváre a mená, nech najbližšie viem, o koho sa jedná 8)

Incheba
V ďalších priestoroch sa konala výstava a predaj minerálov, kde sme boli zo zvedavosti nakuknúť, no tieto kamienky ma nijak zvlášť neoslovili 8D Páčila sa mi však pojazdná kaviareň, v ktorej predávali kvalitnú kávu takí 2 fešáci 8P Nepáčila sa mi reštaurácia/jedáleň, kde za 1 obed (bez pitia) chceli cca 7 eur. Samozrejme, že jedlo vyzeralo (a vraj aj chutilo) ako zo školskej jedálne, takže som sa spokojila len s paradajkovou polievkou.
Príjemné takisto nebolo, že pri besedách sa jednotlivé miestnosti navzájom prekrikovali. V jednom priestore sa niečo spievalo, v druhom sa krstilo a každý mal príliš nahlas repráky. Veeeľa rušivých elementov na mňa.

Napriek mnohým mínusom, som si Bibliotéku 2015 užila. Od 10:30 do 16:00 som sa prakticky nezastavila 8D Strávila som krásny deň s kamoškami - blogerkami, kúpila som si 4 skvelé knihy, prezrela som si najnovšiu ponuku všetkých kníhkupectiev a vydavateľstiev a pokecala o všetkom možnom 8)
Rada sa vrátim aj na budúci rok!




Boli ste? Aké máte pocity? 
Čo ste si kúpili?


E_V_E










Komentáre

  1. Minulý rok som nebola, takže neviem porovnávať, ale napríklad niektoré ceny ma tiež sklamali.:D No inak to bolo fajn, som rada, že som šla.:) A zaujímavé úlovky, som zvedavá na tvoje názory.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, bolo fajn :) dobrá spoločnosť veľa urobí :P
      A ja som zvedavá, kedy sa k nim dostanem .D

      Odstrániť
  2. Z tohtoročnej Bibliotéky mám zmiešané pocity. Mám dojem, že minulý rok bolo lepšie a aj viac stánkov a kníh s lepšími cenami. Tento rok ma tam ani nič také nezaujalo. Ale zase na druhej strane minulý rok som nebola na žiadnej besede ani na vyhodnotení Ceny fantázie :D To bolo fajn.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára