Silber #2: Druhá Strieborná kniha snov


Originál: Silber #2 - Das zweite Buch der Träume
Autor: Kerstin Gier
Vydavateľstvo: CooBoo, 2015
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Liv
Vedl. postavy: Mia, Grayson, Henry, Lottie, Arthur, Jasper, Anabel, mama, Ernest, Florence, Charles, Top Secret
Hl. záporáci: neznámi narušiteľ snov

O čo ide?
Liv je zdesená: Top Secret pozná jej najtajnejšie tajomstvá. Ale odkiaľ? A čo pred ňou skrýva Henry? Aká postava vyčíňa v noci v nekonečných chodbách snového sveta? A prečo je zrazu jej sestra Mia námesačná?
Nočné mory, záhadné stretnutia a divoké naháňačky Liv vôbec nedovolia, aby si počas spánku oddýchla. A pritom sa už aj cez deň musí vyrovnať s veľkými problémami novopečenej parchworkovej rodiny vrátane intrigánskej starej mamy. A tiež so skutočnosťou, že existujú ľudia, ktorí s ňou majú nevybavené účty - rovnako cez deň ako aj v noci.

Strany?
359 strán deja + venovanie

Séria?
Je to trilógia.

Žáner?
fantasy - sny

Veková kategória?
Pre násťročných.

Obálka?
Prevládajú znova krásne karikatúry a drobné detaily. Zelená farba síce nie je moja obľúbená, ale obálka je krásne spracovaná.

Prečo som knihu chcela?
Po 1. dieli som rozhodne chcela vedieť, ako si Liv poradí s ďalšími problémami a snami. Autorka je jedna z mojich obľúbených, preto som vedela, do čoho idem.

Humor?
Hlavne Liv a jej mladšia sestra. Z postáv to automaticky vyžaruje a sú tak vtipné, ako sme u nich zvyknutí z 1. dielu.

Láska?
Vzťahy medzi tínedžermi.

Akcia?
Autorka krásne opísala sny a rôzne kreatúry. O akciu nie je núdza, vždy sa niečo záhadné deje.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Pre náročnejších čitateľov mierne predvídateľný, ale s dobrým vyvrcholením.

Nuda?
Cítila som, že 2. diel je v niečom slabší. Ale aj tak som raz prečítala naraz 150 strán, takže nudou by som to nenazvala.

Prečo chcem film?
Viem si predstaviť vtipný tínedžerský filmík s kvalitnými efektmi.

Pocity v kocke...
Druhá Strieborná kniha snov je kniha, ktorú som dočítala už na konci januára. Pocity z nej som mala veľmi pozitívne, pretože autorka znova dokázala, aká je skvelá. Do svojich kníh vkladá plno humoru, nesileného vtipu, trápne situácie, veľa zaujímavých postáv a kreativitu. Napriek tomu, že 2. diel série považujem (pocitovo) za o niečo slabší ako ten úvodný, nebolo na ňom nič zásadne zlé, čo by mi trhalo žily.
Kniha je primárne určená publiku vo veku tínedžerskom, ale zážitok z nej môžu mať aj starší alebo mladší. Postavy vždy niečo vymýšľajú a autorka im hádže pod nohy rôzne polená. Fantasy prvok v podobe vstupovania do snov iných ľudí je stále lákavý a v 2. dieli ešte viac rozvinutý. Nájdete tu čudesné príšery, neuveriteľné miesta, strach z neznámeho, lásku, súdržnosť rodiny a priateľov a veľa vtipu.
Niekedy som cítila, že postavy počas knihy akoby rástli, učili sa a naberali skúsenosti presne tak, ako to v reáli aj chodí. Veľa postáv zapríčinilo, že som sa nemala kedy nudiť. Autorka vytvorila nové podmienky a problémy, no stále apelovala aj na udalosti, ktoré sa stali v 1. dieli.
Ja už dávno nie som násťročná, preto mi určité rozhovory nesadli, ale ak zoberiem do úvahy vek postáv, ktorý sa pohybuje v rozmedzí 13-19 rokov, tak bolo ich chovanie pochopiteľné. Najviac mi však v tejto sérii vyhovuje humor. Je krásny. Viete sa skvelo zasmiať, pousmiať a nostalgicky spomínať, keď sa postavy strápnia, kedy ste si vy prešli niečím podobným. Toto má autorka jednoducho v sebe.
Kerstin Gier je jediná autorka z Európy, u ktorej vždy viem, do čoho idem a ktorá mi štýlom písania vždy sadne. Ak si vyberiete knihu od nej, zaručene nešliapnete vedľa, nech už je to akýkoľvek žáner.
Knihu považujem za príjemnú oddychovku s fantasy nádychom, ktorá nerieši žiadne komplikované veci, ale apeluje na humor, akciu, lásku a každodenné situácie v živote. Teším sa na záverečný diel.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek




Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia!



E_V_E

Komentáre

  1. Skvelo napísaná recenzia. :) Súhlasím azda so všetkým, Kerstin Gier je aj u mňa jednou z najobľúbenejších autoriek a najmä túto sériu som si veľmi zamilovala. Už teraz sa teším, čo si pre nás autorka pripravila v záverečnej časti (už aby vyšla :D). :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Ja Gierovú milujem :D ona to proste tak dobre píše a vždy sa zasmejem. Je to taký ten iný ("nemecký") štýl písania.
      Aj ja sa teším, určite si prečítam :)

      Odstrániť
  2. Doma mám první díl, ale ještě jsem se k němu nedostala, nejraději bych si pořídila až všechny vyjdou :) Ale nevím, jestli vydržím, navnadilas mě ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára