Šťastný princ

BOOK


Originál: The Happy Prince and Other Stories
Autor: Oscar Wilde
Vydavateľstvo: Mladé letá, 1997
Čítané v jazyku: SK

Postavy: rôzne bytosti, zvieratá či veci

Žáner?
bájka

Obálka?
Krásna zelená so zlatými ornamentmi, hneď ma upútala, preto som si knihu vzala 8)

Strany?
103 strán deja + vysvetlivky a obsah

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Nie.

O čo ide?
Ide o 7 rozprávok (Šťastný princ, Slávik a ruža, Sebecký obor, Oddaný priateľ, Neobyčajná raketa, Mladý kráľ, Infantkine narodeniny), kde sú hlavnými postavami hovoriace zvieratá, veci a aj ľudia. V príbehoch sa nachádzajú mravné ponaučenia.
Wildove rozprávky sú pravdivé a krásne. Krása je v nich živá, obšťastňujúca, obsiahnutá v prekrásnom jazyku, v štýle, vo veciach, napr. v najrozličnejších vzácnych drahokamoch, vo farbách a vôňach kvetov. Ale tou pravou krásou je zakaždým nezištná pomoc, priateľstvo a láska. Tá krása nevybledla ani po viac ako sto rokoch, lebo je v rozprávkach vykúpená tým najcennejším: vlastným životom.

Humor?
Nie.

Nuda?
Posledný príbeh sa mi nepáčil, obsahoval strašne veľa nepodstatných opisov.

Láska?
Je občas v príbehoch ako vedľajší element. 

Akcia?
Nie.

Napätie?
Nie.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Každý príbeh končí buď smrťou alebo proste len smutne.

Čo som čakala?
Z knižnice som si túto knihu zobrala kvôli jej obalu. Vôbec ma nezaujímal ani názov, ale chcela som tú krásnu knihu mať prečítanú 8D

Čo som dostala?
Bájky. Boli to bájky. Neživé predmety alebo zvieratá na seba prevzali ľudské vlastnosti a ukazovali ich aj z dobrého aj zo zlého hľadiska. Nachádzali sa tam aj ľudia, ktorí priamo v príbehu ukazovali pýchu, namyslenosť, ale aj dobrotu.
Hlavnou myšlienkou celej knihy je: "Nesúď knihu podľa obalu, teda nesúď človeka podľa prvého dojmu či predsudkov. Nikdy nezabudni, že ak máš ty dobré srdce, nemusia ho mať aj druhí."
Prvých 6 rozprávok sa mi páčilo, boli tam ukázané zlé aj dobré ľudské vlastnosti a úplne ma dostalo, keď hovorila RAKETA! To sa mi veľmi zvláštne čítalo 8D Posledná rozprávka začala hovoriť o princeznej, priplietol sa tam opis smrti jej matky, opis smutného kráľa a až potom ku koncu sme sa dostali k trpaslíkovi, ktorý predstavoval "Quasimoda". Tá rozprávka bola na začiatku veľmi chaotická.
Knižka to však bola dobrá a dala by sa prečítať aj deťom na dobrú noc 8)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre