Sedem kráľovstiev (#2): Ohnivá

BOOK


Originál: Fire
Autor: Kristin Cashore
Vydavateľstvo: EDIPOSS, 2010
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Vatra, Brigan
Vedl. postavy: Luk, Nash, Roen, Mila, Clara, Brocker, Musa, Garan, Hanna
Hl. záporáci: Leck

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti

Obálka?
Krásna, výstižná.

Strany?
406 strán deja + mapa, venovanie a poďakovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno. 3. kniha zo série je kniha - Bitterblue, ktorá ešte len vyjde a odohráva sa 8 rokov po 1. knihe - Výnimočná, s ktorou má Ohnivá len 1 spoločnú postavu.

O čo ide?
Príbeh sa odohráva naprieč horami smerom na východ siedmych kráľovstiev, v skalnatej, vojnou zničenej krajine nazývanej Dells. Žijú tam nádherné stvorenia nazývané príšery. Príšery majú podobu normálnych zvierat: horských levov, vážiek, rýb, koňov, ale ich srsť alebo perie sú väčšinou nádherne sfarbené - tyrkysové, trblietavo bronzové, perleťovo zelené - a ich mysle majú moc kontrolovať mysle ľudí. 17-ročná Vatra (Fire) je posledná príšera s ľudskou podobou v Dells. Krásne príšerná telom aj mysľou, s ľudskou schopnosťou odhadnúť, čo je správne a čo nie, je nenávidená a vzbudzuje nedôveru takmer u každého.
Táto kniha je jej príbehom. Kniha - Ohnivá sa odohráva 30-niečo rokov pred 1. knihou - Výnimočná a má s ňou jednu spoločnú postavu - malého chlapca s očami rozdielnej farby, ktorý pochádza z nikto-nevie-odkiaľ a má zvláštnu schopnosť, ktorú čitatelia Výnimočnej budú považovať za povedomú a znepokojujúcu.

Humor?
Menšie vtípky od rôznych postáv.

Nuda?
Bohužiaľ, našla som v knihe pár hluchých miest, hlavne keď sa čakalo na informácie z vojnových stanovíšť. Hl. hrdinka vtedy občas nerobila nič prevratné, takže vtedy som sa trošku nudila. Ale nič zásadné, čo by zhoršilo obsah knihy 8)

Láska?
Medzi Vatrou a princom Briganom sa odohráva krásna romanca, ktorá začínala najprv nenávisťou až sa dopracovala k láske 8)
Je tu však aj druhý nápadník - Luk, ktorý o jej srdce bojuje už dávno. Je to však strašný sukničkár. V celej knihe sú hrozné problémy s podvádzaním manželiek a manželov a niektoré postavy sú si navzájom pokrvní príbuzní, čo zisťujú v priebehu deja. Pripadalo mi to už trošku bizardné, že všetci sú jedna veľká nešťastná rodina 8D

Akcia?
Je tam veľa bojov a vojnových situácií.

Napätie?
Také pekné romantické napätie medzi hl. hrdinami a samozrejme, keď sa priatelia nevracajú a nehlásia z vojnových plukov.

Smrť?
Vo vojne sa veru občas zomiera.

Koniec?
Ukončený príbeh pohrebom jednej z ústredných postáv a víťazstvom vo vojne.

Čo som čakala?
Po prečítaní 1. dielu - Výnimočná som stále chodila okukávať do kníhkupectva, kedy dostanú ďalšie knihy od tejto autorky 8D Čakala som však pokračovanie predchádzajúceho príbehu. Autorka nám však predstavila úplne iný príbeh inej dievčiny.

Čo som dostala?
Kniha sa mi naozaj veľmi páčila. Princ Brigan je pre mňa jednoznačne favorit 8P Hl. hrdinka - Vatra mi bola sympatická hlavne preto, že svoju výnimočnú krásu - ako ľudská príšera, nechcela zneužívať ani ju nemala rada. Preto sa mi nezdala ako povrchná fiflena, práveže som si ju veľmi obľúbila. Samozrejme, láska medzi hlavnými hrdinami bola krásne spracovaná. V knihe bolo aj množstvo iných postáv, ktoré mali navzájom prepletené osudy, takže som sa v tých menách aj trošku strácala, ale každá postava bola krásne spracovaná. Príbeh sa točil skôr okolo vojny a záhadného chlapca s očami rozdielnej farby, ktorého všetci čitatelia a fanúšikovia knihy Výnimočná veľmi dobre poznajú 8D 


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre