Letní dumání #4

Organizuje: Syki
Úloha: napísať články na vopred dané témy


Téma: Historický fenomén



Nahatí králi a princovia... hmhmhm 8P Kto by neobľuboval historické veľkodiela? Seriály - každý týždeň nový sexoš! Filmy - 3 hodiny bojov o trón! Knihy - historické prostredie! Všade sa nájde niečo úžasné, ale hlavné je, že história proste zarába!
Stačí si vziať také Hry o tróny (Game of Thrones). To, že existujú knihy, som sa dozvedela až po zmedializovaní tohto úžasného seriálu (bez urážky pán George R. R. Martin, ale pochybujem, že niekedy budem tieto vaše knihy čítať). V seriáli sú tak strašne sexy princátka! A predstavte si, že nejde len o sex. Normálne sa tam aj zabíja a bojuje a politizuje o nároku na trón! Je to super. Neviem, čo presne ma na tom tak veľmi chytilo, ale celá tá kombinácia je proste coolová. A ešte keď mi tam pridali Barbie s drakmi, tak už nemám ani jedno zlé slovo na ten seriál! 8D

A čo taký Tudorovci (The Tudors)? O môj bože, Jonathan Rhys Meyers! To je hlavný ťahúň celého seriálu. Koho zaujíma história Tudorovcov? 8D Musím ale priznať, že naposledy som z tohto seriálu videla asi iba 2. sériu a smrť Anny Boleynovej. Tá herečka hrá Annu skvele a mňa táto panovníčka vždy fascinovala. Musím dať re-watching seriálu! I am coming Jonathan!!!

Nemôžem vynechať ani úžasný seriál Lovkyňa tajomstiev (Relic Hunter). Tia Carrere a Christien Anholt alias Sydney a Nigel hľadajú dávno stratené alebo ukradnuté historické artefakty. Myslím, že všetky z nich voľakedy naozaj existovali alebo sú aspoň legendami. Scenáristi to veľmi dobre vymysleli a seriál sa tešil (nie len u mňa) veľkej popularite 8)


Prepletanie sa v histórii mám veľmi rada. Som šťastná, keď nájdem v knihách pasáže, kde sa vysvetľuje dejepis toho konkrétneho knižného sveta. Nejde síce presne o našu históriu, ale to, ako sa formoval knižný svet ma vždy fascinuje. Určite vyhľadávam aj knihy, ktorých dej sa skutočne odohráva v starších časoch. Napr. taká séria Sedem kráľovstiev. Už z názvu viete, že tam bude asi veľa bojov a princov 8P Aj taká Narnia by sa dala považovať za niečo historické. Aj keď je to fantasy, ide tam o vytvorenie nového sveta na čele s kráľmi. Raz by som si rada prečítala knihu Kacír a čarodejnica, ktorá ma vábi len kvôli predstave, že to asi bude mať v sebe niečo historicky mysteriózne.
A čo vy a história? 8)





E_V_E

Komentáre

  1. Nuz, tak uz si ma v dumani dobehla... Co uz :D z tychto serialov poznam len GOT a ocividne som jedina, co ju to nebavilo a po desiatich minutach som to skrstka vypnut musela. Ta krv co tam striekala vsade naokolo bolo asi to najlepsie, teda ak neratam Seana Beana toho mam fakt rada :D
    Vlastne, pocula som uz aj o Tudorovcoch, to by som si mohla hadam niekedy pozret :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ono zase treba vydržať aj ten pilotný diel a skúsiť zvyšok a ono ťa to pomaly dostane 8) teda aspoň u mňa. Mala som dobu, keď som ledva dopozerala 1 diel a niekedy zase naraz celú sériu 8D mňa to už teraz proste moc baví, len škoda, že toľkí pomreli 8(
      Tudorovci sú skvelý seriál, odporúčam 8)

      Odstrániť
  2. Jééé, Tudorovci! Som videla akurát ten diel kedy "išli popraviť nejakú tetu" a odvtedy som to nikde nevidela. Ale aj to mi stačilo, aby som mohla povedať, že je to jednoducho božské!
    Hry o tróny - zvažovala som kúpu všetkých častí v jednom balíčku (majú v našej Phanta Rei) ale tá cena, bože...nie, ja za to nedám skoro 40 eur. :P xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi hrubé knižky 8D Rada by som vedela spoilery, že ako to celé vlastne je, ale seriál sa mi lúbi a väčšinou už potom nečítam knihy, na základe ktorých je to vytvorené. Výnimka bola asi len Twiligh a Upírske denníky 1 8D

      Odstrániť
  3. Barbie s drakmi :DDDD Práve nedávno som prepadla seriálu a prečítala som si začiatok knihy(len pár "pohľadov" takže všetko to bolo ešte na začiatku prvej časti seriálu, trošku to zmenili, ale fakt len trošku) Ešte si nie som istá, či knihu prečítam =)

    Práve teraz ide na AXN Lovkyňa tajomstiev =D Keď som bola malá, stále som to kukala, keď to bolo v telke a to intro je proste super xD

    Sedem kráľovstiev! Tam si vždy rada spravím re-reading :D

    Históriu mám rada, takže takéto veci mám v obľube :D ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lovkyňa tajomstiev je absolútne úžasné, to intro som milovala! Musím to niekde nájsť online, poprípade sťahujem, teraz na to mám zase nejako chuť 8P

      Ja knihám pána Martina asi šancu nedám. Nebavil ma ani Eragon, takže ani to, ani GOT, ani Pána prsteňov asi čítať nebudem aj keď by som chcela. Už vidím, že to načnem a skončím po prvých kapitolách.

      Odstrániť
  4. Hry o tróny si chcem prečítať. Asi predvčerom sa mi snívalo, ako si ich požičiavam z knižnice. :D

    Tudorovci. No nevidela som ani jeden diel, ale ten herec je na zjedenie. ;) Inak sa mi hrozne páčila hudba, ktorú dali do ukážky.

    Lovkyňu tajomstiev som voľakedy pozerala stále, keď išla, neviem či som vôbec vynechala nejaký diel. .D

    A nakoniec, ja mám naozaj rada všetko historické. Nemusia tam byť práve princovia, ale netvrdím, že by mi prekážali. :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To musel byť zaujímavý sen 8D
      Tudorovcov odporúčam, ja sama sa do toho asi znova pustím. Videla som dokonca celovečerný film o ňom a jeho manželkách, ale nie s týmito hercami, bolo to super 8)
      Ja som ju tiež vždy kukala na maďarskej stanici, tam dávali pravidelne takéto super seriáli P

      Odstrániť

Zverejnenie komentára