V zajatí snov (#1): Precitnutie

BOOK


Originál: Wake
Autor: Lisa McMann
Vydavateľstvo: FRAGMENT, 2011
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Janie, Cabel
Vedl. postavy: Carrie, Melinda, Shay, Kapitánka, Slečna Stubinová
Hl. záporáci: Pán Wilder

Žáner?
fantasy - nadprirodzená schopnosť, detektívka

Obálka?
Tajomná, zaujímavá.

Strany?
208 strán deja + poďakovanie a venovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno - 2. časť sa volá Zatmenie (Fade) a 3. časť sa volá v originále Gone.

O čo ide?
17 ročná Janie sa noc čo noc dostáva do cudzích snov, ktoré odhaľujú odvrátenú stránku ľudského života. Janie sa nemôže nikomu zdôveriť - neuverili by jej a mysleli by si, že sa zbláznila. A tak žije so svojou schopnosťou ako s prekliatím, ktoré nedokáže ovládať. Raz sa Janie prepadne do nočnej mory, z ktorej jej stuhne krv v žilách - prvý raz nezostáva v niečej zvrátenej duši len pozorovateľkou, ale stáva sa aj účastníčkou.

Humor?
Nie.

Nuda?
Kniha začala naozaj sľubne, ale postupne upadala a už som len čakala na koniec.

Láska?
Romanca medzi hlavnými hrdinami, pripomína mi takú naivnú teenegerskú lásku s mnohými hádkami, nepríde mi ničím zvláštna.
V knihe sa však nachádzajú sexuálne scény v snoch.

Akcia?
Nie.

Napätie?
Počas vpadnutí do cudzích snov.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Ukončený príbeh, chytenie kriminálnika.

Čo som čakala?
Na túto knihu som čítala mnoho recenzií, ktoré boli viac negatívne ako pozitívne, preto som očakávala, že kniha bude mať aj mínusy, napriek tomu som sa rozhodla si ju kúpiť kvôli veľmi zaujímavej schopnosti hlavnej hrdinky Janie - prepadať sa do cudzích snov a ovplyvňovať ich. Čakala som, že ma zaujme.

Čo som dostala?
Bohužiaľ, príbeh bol veľmi krátky a málo rozpracovaný. Kniha je na mňa strašne tenká a jedinú zápletku tvoril záťah na drogového dílera. Čo sa mi veľmi páčilo boli tie cudzie sny, do ktorých sa Janie prepadala, to bolo pre mňa to fantasy a tieto sny boli hlavnou témou asi polovicu knihy, preto sa mi to čítalo jedným dychom. Dokonca som sa pousmiala na spomenutí niektorých novodobých čŕt ako veľa chľastu, sexu, odohrávajúce sa prevažne v posledných rokoch...
Zamilovaní sa však stále na niečom nepodstatnom hádali a ku koncu som vlastne bola rada, že kniha je taká tenká, pretože by som už nezvládla daľších 100 strán čítať vlastne o ničom. Napriek tomu mám doma už aj 2. časť, na ktorú sa úprimne teším. Teším sa hlavne na to prepadanie sa do cudzích snov a dúfam, že autorka zápletku v 2. časti prepracovala lepšie.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 3.5 z 5 hviezdičiek


E_V_E   

Komentáre

  1. Mě se první díl docela líbil, vztah mezi Janie a Cabelem mi spíš přišel takový nemluvný, víc než půlku knihy spolu nemluvili, ale líbily se mi ty sny a pocity Janie, hlavně to byla po dlouhé době taková krátká oddechovka, koukala jsem, že druhý díl jsi hodnotila jako nejlepší, tak už se na něj těším! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oni mali taký zvláštny vzťah, taký tichší 8D
      2ka sa mi lúbila viacej, odporúčam 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára