Harry Potter (#4): Ohnivá čaša

BOOK


Originál: Harry Potter and the Goblet of Fire (#4)
Autor: J. K. Rowling
Vydavateľstvo: IKAR, 2001
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Harry Potter
Vedl. postavy: Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Alastor Moody, Cedric Diggory, Fleur Delacourová, Viktor Krum, Rita Skeeterová, Cho Changová, Barty Crouch, Ludo Bagman, madam Maxime, profesor Karkarov, Sirius Black, Ginny Weasleyová, Albus Dumbledore, Severus Snape, Hagrid, profesorka Trelawneyová, Nevill Longbottom, Minerva McGonagalová, Draco Malfoy, Fred Weasley, George Weasley, Dobby, ...
Hl. záporáci: Barty Crouch Jr., Voldemort, Peter Pettigrew

Žáner?
fantasy - čarodejníci

Obálka?
Detská.

Strany?
705 strán deja + obsah a venovanie

Filmové spracovanie?
Áno, z roku 2005.

Má pokračovanie?
Áno, ďalšie 3 časti.

O čo ide?
Pokračovanie príbehu o mladom čarodejníkovi Harry Potterovi, ktorí nastupuje do 4. ročníka Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. Ešte predtým sa spolu s Weasleyovcami zúčastní na Svetovom pohári v metlobale - jeho najobľúbenejší čarodejnícky šport. Tu sa však spustia problémy, zdá sa, že veľký Pán zla - Voldemort sa znovu ozýva. Na Rokforte sa chystá Trojčarodejnícky turnaj, kde sa vyberú reprezentanti z 3 čarodejníckych škôl a výherca získa nielen peňažnú odmenu, ale aj slávu a obdiv. Čo čert nechce, Harry sa napriek svojej vôli tohto turnaja musí účastniť. Niekto hodil papierik s jeho menom do rozhodcu - Ohnivej čaše a tak nedobrovoľne musí prechádzať úlohami v turnaji, ktoré nie sú ani zďaleka ľahké a môže hocikedy zomrieť. K tomu všetkému sa k nemu skoro všetci priatelia otočia chrbtom a zdá sa, že je zase na všetko sám. Jediné, čo musí Harry urobiť, je prežiť v súťaži, predsa je tu ale niekto, kto proti nemu niečo chystá.

Humor?
Vydarené výmysly Weasleyovcov vedú na plnej čiare 8D 

Nuda?
Nie, je tu veľa veľkých udalostí napr. Svetový pohár v metlobale, Trojčarodejnícky turnaj, ples, ...

Láska?
Začínajú tu iskriť hormóny mladých 8D Harrymu sa páči isté dievča, o ktoré by však mal so Cedricom súťažiť, Ron a Hermiona evidentne niečo k sebe cítia, len si to nepriznajú 8D Vianočný ples privedie mnohé páriky...

Akcia?
Pri každej úlohe v turnaji, pri boji s drakom, s vodnými príšerami, s Pánom zla.

Napätie?
Keď sa s vami nikto nebaví, vy musíte bojovať o holý krk a ešte máte aj hrozné sny, nie je to veru pohodička.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Koniec školského roka so sebou prinesie koniec turnaja, ale zdrvujúce správy, ktoré otrasú celým čarodejníckym svetom.

Čo som čakala?
Pri tejto časti som najprv videla filmové spracovanie, ktoré sa mi nesmierne lúbilo, napriek tomu mala kniha mnoho ďalších scén, ktoré ma uchvátili.

Čo som dostala?
Trojčarodejnícky turnaj je niečo nevýdané, nedokázala som si predstaviť, ako to autorku napadlo 8D Kniha má aj romantické a zábavné scénky. Je hrubá, takže som ocenila krásne prepracovaný príbeh. Harry má zase ďalší kríž na pleciach, s ktorým sa musí vysporiadať a prežiť. Jeho vnútorné dialógy boli plné smútku, ale aj hrdosti, lebo celý život bol na všetko sám, tak keď sa s ním nikto nebaví, nebude sa im prosíkať. Pomoc priateľov však potrebuje viac ako si myslí. Potešila som sa aj môjmu obľúbenému škriatkovi Dobbymu 8D Tiež sa mi lúbila krásna a egocentrická francúzska Fleur 8D Alastor Moody mi dokonca pripomenul jednu moju bývalú učiteľku 8D Kniha bola naozaj dobrá.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre