Krídla (#1)

BOOK


Originál: Wings (#1)
Autor: Aprilynne Pike
Vydavateľstvo: Fortuna Libri, 2011
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Laurel
Vedl. postavy: David, Tamani, Chelsea, Laureliny rodičia, Shar
Hl. záporáci: Jeremiah Barnes

Žáner?
fantasy - víly

Obálka?
Nádherná, ladená do fialova, tvrdý obal, prvé a posledné strany sú sýto fialové, ktorých farba mi hneď vyrazila dych 8)

Strany?
291 strán deja + venovanie, poďakovanie a info o autorke

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno - Spells (#2), Illusions (#3), Destined (#4).

O čo ide?
„KRÍDLA od Aprilynne Pikovej je pozoruhodný debut. Dôvtipnosti mytológie sa vyrovná len neobyčajný pôvab, s akým sa odvíja dej príbehu.“ – Stephenie Meyerová, autorka ságy Súmrak.
Tento výnimočný príbeh plný kúziel a intríg, lásky a nebezpečenstva navždy zmení všetko, čo ste si doteraz mysleli o vílach.
15-ročnému dievčaťu menom Laurel narastú zrazu na chrbte lupene a jeden chlapec jej povie, že je víla - rastlina. Víly majú aj nepriateľov, ktorých predstavujú trolovia a je na hlavnej hrdinke, aby sa vysporiadala nie len s rozporom medzi jej ľudskou a vílou podstatou, ale aj s nepriateľmi, ktorí chcú zničiť oba jej svety.


Humor?
Skôr nie, kniha je jednoduchšieho typu, skôr viac romantiky.
Ale úplne ma dostala hláška:
"Víliemu mužovi sa na rukách začne tvoriť peľ, a keď sa dvojica rozhodne, že chce mať dieťa, dotkne sa vílí muž rukami kvetu vílej ženy. Tak dôjde k spojeniu peľu oboch rodičov. Je to pomerne delikátna procedúra."
- "Neznie to veľmi romanticky"
Veď ani nie je. Na zábavu je predsa sex."
8D Ten svet víl je krásne prepracovaný!

Nuda?
Bohužiaľ, druhá štvrtina knihy, keď sa stále opakoval dej zo začiatku, sa mi zdala už potom dosť nudná a bála som sa, že ani nepríde na žiadnu akciu ani zvrat udalostí.

Láska?
Som zhrozená z milostného trojuholníka, ktorý autorka vytvorila a dá sa tu jednoznačne vidieť vplyv Stephenie Meyer a Twilightu! Zo začiatku sa mi velmi páčil vzťah Laurel a Davida, ktorý pomaly naberal na vážnosti, ale akonáhle sa tam priplietol ten vílí chlapec Tamani, všetko bolo zrazu totálne presladené. Ten chlapec mi nie je absolútne sympatický. Hlavne preto, lebo sa správal akoby mu Laurel patrila už odjakživa a nezaujímajú ma zvyšné okolnosti. Predstavovala som si ho ako jednoduchého človiečika, ktorý čaká, kedy k nemu pribehne tá, ktorú si vybral. Za to, že je niekto oslnivo krásny vílí chlapec sa do neho predsa nemusí každý zabuchnúť a hneď zabudnúť na toho, ktorý jej pomáhal v najťažších chvílach! Bolo to divné a fandím jednoznačne Davidovi 8P

Akcia?
Pri tretej štvrtine sa to začalo pekne formovať, čo sa týka rôznych zvratov v deji a pokračovalo to až ku koncu. To som jednoznačne ocenila 8) 

Napätie?
Autorka ma držala v napätí, keď išlo o odhalenie nepriateľov a vedela nečakane dostať do deja nejakú novú udalosť 8)

Smrť?
Áno - trochu brutálna vražda pridala vílam na vážnosti 8D

Koniec?
Záchrana momentálnej zlej situácie, ale celá kapitola premýšľania, ktorého chlapca si vybrať.

Čo som čakala?
Víly, rozprávku, happy-end, niečo ľahké, ale zaujímavé.

Čo som dostala?
Kde začať? 8D Mám z knihy veľmi rozporuplné pocity.
Medzi hlavné mínusy patrí už spomenutý vílí chlapec Tamani, ktorý sa mi tam vôbec nepáčil a neviem teraz či hral úlohu Edwarda alebo Jacoba alebo bol len proste strašne presladený 8D
A ďalším mínusom bola tá druhá štvrtina knihy, ktorá sa dlho ťahala bez zmeny.
Našťastie tam boli aj pozítívne udalosti, ktoré sa pekne čítali. Tam patrí jednoznačne začiatok, ktorý sa začal úplne obyčajne: "Bolo jedno dievča, našlo si kamaráta, objavilo na svojom chrbte lupene." Páčilo sa mi, ako hlavná hrdinka riešila tento problém a ako sa vyvíjal jej vzťah s Davidom.
Ďalším veľkým plusom bola akcia na konci, ktorá mi pripadala ako v nejakej kriminálke 8)
Veľkým plusom bol samotný David, do ktorého som sa asi zamilovala 8D Proste oddaný kamarát, schopný ochrániť tajomstvo priateľky, pomôcť vo všetkom a byť všade, kde treba 8) Hneď by som sa za neho vydala 8P
Kniha to bola dobrá, čitateľná, ale keď som na nete našla, že má ešte ďalšie 3 časti, skoro som dostala infarkt! 8D Bohato by stačilo 1 pokračovanie, neviem ako dlho chce autorka ten milostný trojuholník rozoberať, ale veľmi dúfam, že sa nenechá ovplyvniť Twilightom!

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. túto knihu by som veľmi chcela prečítať ale nemám financie :) snad ju nájdem v knižnici

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ten svet víl je tam naozaj zaujímavý, ale myslím, že skôr 2. diel sa bude odohrávať vo vílej ríši - Avalone...takže tam sa teším 8P

      Odstrániť
  2. No, takže... JSEM jedinej cvok, kterýmu se to nelíbilo. :D Super pocit. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ani nie 8D ono to má aj mínusy 8D ale pre mňa vela plusových bodov dodal svet víl a David 8D to je úžasné na recenziách, že každý má iný názor 8D každému sa iné páči 8)

      Odstrániť
  3. Ano! Tamani je hrozný... Davida zbožňuju! :D :P Je skvělý. Taky jsem byla zhrozená, když jsem se dověděla, že jsou další tři díly ale nakonec to nebylo tak špatné. Už netrpělivě čekám na poslení. :D Hezká recenze. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára