Krásni a mŕtvi #2: Arizona

BOOK


Originál: Beautiful Dead #2 - Arizona
Autor: Eden Maguire
Vydavateľstvo: FRAGMENT, 2011
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Darina
Vedl. postavy: Phoenix, Arizona, Hunter, Summer, Lee, Logan, Raven, Peter, Allyson, Frank, Brandon, Laura, Jim, Sable
Hl. záporáci: Kyle, Jon

Žáner?
fantasy - duchovia, zombie

Obálka?
Mŕtva Arizona v rieke, kde sa utopila, rozhodne veľmi krásna a strašidelná obálka.

Strany?
269 strán deja + venovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to tetralógia o 4 mŕtvych študentoch Jonas#1, Arizona #2, Summer #3 a Phoenix #4.

O čo ide?
Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.
Krásni mŕtvi zmizli. Ubehlo už niekoľko týždňov, čo ich Darina videla naposledy. No vie, že neodišli navždy. Vrátia sa, aby mohli objasniť záhadnú smrť ďalšieho z nich.
Je to už takmer rok, čo sa Arizona utopila v Hartmannovom jazere. Povráva sa, že to bola samovražda. No niečo na tom nesedí. Sebavedomá a suverénna Arizona by si predsa nikdy nesiahla na život. Teraz musí Darina pomôcť Arizone objasniť jej záhadné úmrtie, ako pred časom pomohla Jonasovi. No treba konať rýchlo, pretože čas sa kráti.


Humor?
Nie.

Nuda?
Možno trochu zo začiatku, ale postupne sa pekne vynárajú všetky tajomstvá a podozriví a chytľavý dej a nápad ma vôbec nenudili.

Láska?
Darina miluje Phoenixa, čo ma už začína dosť štvať. Je predsa mŕtvy! Tie ich rozhovory sú také presladené, až to bolí.

Akcia?
V tomto 2. dieli je omnoho viac akcie ako v 1. časti série. Máme tu nebezpečných Arizoniných známych a tak sa Darina dostáva často do vyhrotených situácii.

Napätie?
Hlavne posledné kapitoly boli veľmi napäté, keď sa míňal čas. Dosť som to preciťovala aj ja.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Zase cestovanie v čase, zaujímavé vyriešenie prípadu.

Čo som čakala?
Mnoho ľudí túto sériu pokladá za priemernú až podpriemernú. Mne sa 1. diel veľmi páčil a dosť ma prekvapil, tak som bola zvedavá na pokračovanie.

Čo som dostala?
Kniha ma veľmi príjemne prekvapila. Tak ako pri 1. dieli, páčil sa mi námet. Krásni mŕtvi sú niečo ako upíri, duchovia. anjeli a zombíci dokopy. Majú určité zmysly zosilnené a pridané nejaké superschopnosti, no sú mŕtvi, bledí a majú iba rok na to, aby zistili príčinu svojej smrti, pretože na posledné chvíle života si nespomínajú. Jonas bol zavraždený a po vyriešení jeho smrti v 1. diel sa na jeho miesto dostáva Lee. Darina, ktorá znovu našla svojho mŕtveho priateľa Phoenixa medzi Krásnymi mŕtvymi, pomáha tentoraz Arizone odhaliť všetky záhady jej smrti. Je to však omnoho ťažšie, pretože Arizona veľa zamlčí a klame. Jej rodina je takisto dosť komplikovaná a záhadná.
Postava Arizony mi bola veľmi sympatická, napriek tomu, že to bola vlastne bohatá princeznička. Vo vnútri sa toho skrýva oveľa viac a ja som sa do nej vedela veľmi dobre vžiť hlavne kvôli jej vzťahu s malým autistickým bratom. Sama som staršia sestra a preto ma Arizonine činy a správanie k bratovi dojalo. Získala si moju úplnú podporu.
Darina zase podľa mňa nie je až taká hlúpa hrdinka, ako sa o nej hovorí. Mne sa jej nápady na vyriešenie prípadu páčili. Bolo to nebezpečné aj hlúpe, ale naozaj pomáhala riešiť Arizoninu záhadu smrti a hrdinka, čo sa zapletie do všetkého možného a nebezpečného si ma vie získať. Jediné, čo ma naozaj štvalo, boli jej zamilované scény s Phoenixom. To bolo silné kafé na môj žalúdok. Nejako mi to pripadlo trápne napísané a kebyže ja mám so svojím milým istý obmedzený čas, tak sa s ním rozhodne nebudem hádať nad hlúposťami. A Phoenix by fakt nemal žiarliť na Leeho či Logana, lebo je predsa mŕtvy! Nemal by nechať Darinu pohnúť sa ďalej? Som naozaj zvedavá, čo budem musieť s nimi dvoma pretrpieť v poslednej časti série, kde sa rieši Phoenixova smrť.
Celkovo sa mi dej, nápad, téma, postavy, príbeh aj spracovanie veľmi páčili. Som rada, že som sa do tejto série pustila a rozhodne si prečítam aj zvyšné diely.
Kniha sa mi páčila o dosť viac ako jej 1. diel, no dávam jej rovnaké hodnotenie.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4.5 z 5 hviezdičiek



Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT!


E_V_E   

Komentáre

  1. Super rececnze! :D Jo no, taky jsem zvědavá jak se ten konec vyvrbí a jak to skončí. Zrovna čtu poslední díl ale jsem teprve na začátku... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem 8) Ja sa chystám na 3ku, neviem si predstaviť, ako to s Darinou a Phoenixom nakoniec autorka vymyslela 8D Už nech to mám prečítané 8P

      Odstrániť
  2. Tak to je úspešná recenzia. :) Mne sa to zdalo nudné celé, ale totálne súhlasím z presladenými rozhovormi. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa táto séria páči 8) Len na také prílišné zamilované rečičky moc nie som... 8D

      Odstrániť
  3. Na sérii se chystám, námět je zajímavý ..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Bambam, toto je záblesk aspoň nejakého pozitívneho hodnotenia ako na knihu tak aj na sériu. Ty si to moje svetlo nádeje keď už si myslím, že ho k niektorým knihám všetci vypínajú. Chvalabohu fakt. :D Vďaka. Samozrejme, navnadila si ma! Dokeluuu...ja mám čo čítať. No ale robiť si zásoby nie je naškodu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem či sa bude páčiť práve tebe 8D ale je to príjemné detektívne čítanie 8)

      Odstrániť
  5. Nejvíce mi z Arizony utkvěl v paměti právě Arizonin bratr a sním spojený autismus. to mě vážně fascinovalo. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára