Upírska akadémia #1

BOOK


Originál: Vampire Academy #1
Autor: Richelle Mead
Vydavateľstvo: Slovart, 2012
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Rose
Vedl. postavy: Lissa, Dimitri, Christian, Mason, Camille, Jesse, Ralf, riaditeľka Kirová, Victor, Natália
Hl. záporáci: Strigoji, Mia

Žáner?
fantasy - upíri, nadprirodzené schopnosti, YA

Obálka?
Slovenská je naozaj nádherná, nemohli vybrať lepšiu 8)

Strany?
360 strán

Filmové spracovanie?
Chystá sa na rok 2014.

Má pokračovanie?
Séria má dokopy 6 častí.

O čo ide?
Akadémia sv. Vladimíra nie je ďalšou z radu nudných internátnych škôl uprostred amerických hôr. Na tejto akadémii sa mladí upíri priúčajú tajom mágie a dampíri, v ktorých sa zmiešala krv upírov a ľudí, sa tu učia ich brániť. Upírka Lissa je morojská princezná, posledná zo svojho rodu, a jej najlepšia priateľka Rose je dampírka vycvičená na jej ochranu. Pred dvoma rokmi utiekli z Upírskej akadémie a pretĺkali sa naším svetom. No ich čas vypršal a skupina dampírskych strážcov ich priváža späť. Medzi múrmi akadémie na nich číha veľké nebezpečenstvo. Nielen zo strany závistlivých spolužiakov, ale hlavne Strigojov, najnebezpečnejších upírov, ktorých nikto a nič nezastaví.

Humor?
Rose má úžasne ostrý jazyk, takže o vtipné hlášky a situácie rozhodne nie je núdza 8) 

Nuda?
Na začiatku som bola trocha zmätená, ale po nejakej 6. kapitole sa to začalo rozbiehať a ja som proste nevedela prestať čítať.

Láska?
Ach, bože! Chvíľami som nevedela, či viac milujem Rosinho Dimitriho alebo Lissinho Christiana 8P Obaja sú proste super, každý výnimočný niečím iným a predsa niečo ako bad boys! Ale keďže tam bolo o niečo viac scén s Dimitrim a Rose a ich neuveriteľnou vzájomnou príťažlivosťou, tak som sa totálne buchla do Dimitriho 8P Nedá sa odolať!

Akcia?
Je tam toho dosť, ale tie udalosti na konci ma ešte viac ohromili.

Napätie?
Tak to jednoznačne, nevedela som, o koho sa má skôr strachovať.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Úžasný, veľmi akčne spracovaný a plný prekvapení!

Čo som čakala?
Na túto knihu som sa chystala dlho, ale už dopredu som vedela, že sa mi určite bude páčiť.

Čo som dostala?
Na začiatku knihy som sa trochu strácala, čo však mohla spôsobiť aj čeština, v ktorej som knihu čítala. Predsa len tie všelijaké názvy a vysvetlenia som si musela viac krát prečítať. Nakoniec som však mala vo všetkom jasno a keď sa pridávalo čím ďalej tým viac akcie, neprestávala som veriť svojim očiam. Vyskytli sa situácie, kde som si hovorila: "Prečo to nie je poriadne vysvetlené, strácam sa!". Ale ono sa to potom vždy vysvetlilo. Len sa mi nepáčilo, že napríklad dôvod na dlho spomínaný útek dievčat z akadémie som sa dozvedela dosť neskoro a iné.
Dampírka Rose, strážkyňa morojskej princeznej Lissy a zároveň jej naj kamoška, je neskonale múdra a milujúca osoba, aj keď má často teenegerské záchvaty (predsa len sa dej odohráva v škole), no za Lissu je ochotná položiť život. Lissa je takisto veľmi zaujímavá a milá osoba, s mnohými problémami a povinnosťami a bolesťou v srdci. Tie 2 sa dokonale našli a autorka ich povahy naozaj veľmi pekne prepracovala. Páčilo sa mi, že výnimočná pre svet upírov bola Lissa a nie najhlavnejšia postava Rose. Ona bola vedľajšia, no bez nej by Lissa dlho neprežila.
Dimitri, náš miláčik, strážca a trenér Rose, neskonale krásny, talentovaný, záhadný a tak trochu dosť staromódny. Nemyslím si, žeby sa 24-roční chlapci u nás správali tak ako on 8D Asi to ho robí takým Bohom! Vyvrheľ Christian, outsider bez rodiny, je s tým svojím sarkazmom a rečami takisto úplne na zjedenie 8P
Neustále sa objavujú nejaké tajomstvá, potom sa to vyrieši a nakoniec všetko zapadne do seba. Odhadla som veľa vecí ohľadom Rose, Lissy a ich vzťahov k chlapcov, ale na záver som ostala šokovaná všetkými tými tajomstvami sveta upírov, ktoré mi unikli. Autorka píše výborne, vedela ma chytiť za srdce, zamilovala som si postavy, ten zvláštny svet upírov je naozaj fascinujúci, príbeh nebol vôbec nudný, vždy sa niečo dialo. Tie intrigy v škole boli fakt prepracované, Mia sa mstiť teda vedela! Rose je však tiež usilovná v páchaní odplaty a tak to tam naozaj vrie. Mne sa to moc páčilo, dodávalo tomu grády a odpútavalo pozornosť od iného...
Naozaj si rada prečítam 2. diel a knihu vrelo odporúčam!

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Jéé! Odvtedy čo som videla, že tú knihu práve čítaš tak som sa ešte dnes ráno modlila za recenziu a ona je tu a ešte lepšia než som si dovolila dúfať! Tiež som toho názoru, že máme nádhernú, najkrajšiu obálku a nikdy nepochopím prečo na ňu niektorí frflú. :DD
    To vyzerá tak úžasne a ja sa tu piplem ešte so štyrmi knihami, kým sa k tomu dostanem božeeee. (teraz si ju naschvál premiestnim na poličke :D - idem totiž poporade ako sú zoradené Akadémia je až 4. x))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8_) Ďakujem...
      Ja knihu rozhodne odporúčam, jedna z tých lepších 8)

      Odstrániť
    2. Naozaj niet začo. ;) Hneď mám lepšiu náladu.
      Nesmierne ma to teší, potom by som konečne mohla povedať, že MÁM stále dobrý vkus. :D Som veľmi zvedavá a už pokukujem, snažiac sa dočítať to čo mám pred sebou.
      Teraz sa kvôli tomu zase nebudem sústrediť na dej toho čo tu mám a na literatúre si pri prezentácii ani neškrtnem. xD (aj tak ma už minule išli zabiť za ten názor na Trottera..tak čo? :D)

      Odstrániť
    3. 8D Aspoň si ťa zapamätajú, keď budeš mať iný názor ako oni 8D To nie je na škodu 8P

      Odstrániť
    4. Hej, hlavne kvôli úryvkom o nadávkach a podobne. A tých pohyblivých obrázkoch mojich reakcií pri čítaní. Výsledok? Záujem o knihy značne stúpol. :D Takže predsa som splnila to čo som mala. Donútiť ich čítať - síce to trvalo 8 rokov, no podarilo SA ! :D

      Odstrániť
    5. Čím viac ľudí číta, tým lepšie! Robíš dobré meno knihomolom 8D

      Odstrániť
    6. To som teda rada. :D A ten ŠOK keď som ich videla s knihou v ruke (mala som tú mienku, že čítajú iba "play" keď hrajú PC hry. a tie veci z časákov typu Bravo)! :D
      Aj keď tie učiteľkine pohľady to chvíľu trvalo stráviť.
      Takto ma ešte nikto nevraždil. :D

      Odstrániť
  2. VA milujem, pre všetky uvedená dôvody... plus je to čím ďalej tým lepšie (podľa mňa) a ešte príde Adrian.:3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na toho som veľmi zvedavá, lebo netuším kto čo to je 8P ale každý ho miluje 8)

      Odstrániť
  3. Na VA se už chystám dlouho, asi bych jí konečně už mohla začít číst, když na ní každý píše tak nadšené recenze.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8) Rozhodne odporúčam, mne sa kniha fakt páčila.

      Odstrániť
  4. Akurát tento týždeň som ju obdivovala v kníhkupectve (naživo je oveľa, oveľa krajšia ako na fotkách), niekedy si ju už musím kúpiť, keď ju všetci ospevujú :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8) Tá slovenská je krásna, tiež som ju dlho obdivovala na poličke 8)

      Odstrániť
  5. Som naozaj rada, že si sa tiež pridala do klubu VA nadšencov :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ja to akurat citam, tiez bude asi zajtra recenzia :) kniha sa mi tiez paci a som zvedava na tie dalsie...
    obalka je famozna <3
    ale btw, riaditelka sa vola kirovova.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Omlouvám se za ten spoiler. Nedošlo mi, že to někdo ještě nečetl. Každopádně je to věc, kterou jsem celkem rychle odhadla.

    A pokud se ti tolik líbila jednička, počkej na další díly. Ty mě dostávaly mnohem víc. :) Tedy zmiňovaná trojka, čtyřka a později i šestka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V pohode, aj tak tam bude ešte určite veľa prekvapení 8)
      Teším sa na ďalšie 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára