Zimní dumání #7


Organizuje: Syki
Úloha: napísať článok na vopred dané témy


Téma: Nadpřirozené bytosti 

aneb Které nadpřirozené bytosti v knihách máme rádi a které spíš nesnášíme



Rozmanitosť nadprirodzených bytostí v knihách nemá konca. Sama sa často čudujem, na čo všetko narazím. Medzi tie klasické príšerky ako sú upíri, vlkolaci, víly a anjeli sa často pripletú aj (obyčajní) ľudia s dosť výnimočnými schopnosťami, démoni, duchovia, nejakí čarodejníci a bosorky a dokonca aj zombíci, mimozemšťania, draci či trolovia! 
V súčasnosti vidím veľa kníh, kde sa autor(ka) sústreďuje na viac nadprirodzených príšer, než len na jednu skupinu. Napríklad séria Zlodejka duší od Kiersten White, kde sa vyskytuje snáď úplne všetko! Aj v Hex Hall sérii od Rachel Hawkins nájdete rôzne potvory. Aj taký Harry Potter od Rowlingovej v sebe ukrýva veľa príšer.

Vo všeobecnosti mám však radšej, keď je kniha zameraná na ISTÝ druh bytostí. To znamená, že mám rada knihy o upíroch (nejaké deti Luny v príbehu mi až tak nevadia), knihy o vlkolakoch (tam upírov nechcem), knihy o vílach (trolovia ako nepriatelia môžu byť), knihy o anjeloch (prosím dosť už o padlých!), knihy o mocných čarodejníkoch (privítam aj duchov a démonov). Vrcholom sú u mňa ľudia, ktorí sú neobyčajný poprípade nakoniec ani nie sú ľudia a do toho sa im zapletie niektorá z menovanej hávede 8P


Najzaujímavejší sú u mňa upíri! Tí majú mnoho podôb, niekedy sa rôzne autorky v niečom zhodnú, inokedy vymyslia nejaký neuveriteľný fakt! Preto u mňa zabodovali knihy ako Na půl cesty do hrobu, Twilight séria, Upírska akadémia #1, Škola noci #1. 
Nemyslíte si, žeby mi nesmrteľnosť náramne pristala??? 8P

Vlkolaci? Nie som veľmi na hafanov v knihách. Hlavne, keď majú extra problém s upírmi! (Team VAMPIRE forever!). Ale napríklad kniha Triaška o vlkoch z Mercy falls bola úžasná. Takisto Nočný tieň #1 má svoje veľké kúzlo. Treba to však dobre napísať a napríklad pri Twilighte by mi úplne stačila zápletka s Volturiovcami. Aj keď je pravda, že na tých svalnáčov sa v telke krásne pozerá 8P

Víly nemusím. Nemám s nimi konkrétne problém a rada si o nich prečítam v samostatnej knihe, ale keď sa zapletú do cudzích príbehov, tak ma štvú 8P

Anjeli, ach, toto je veľmi zapeklitá skupina príšeriek, pretože sú pre mňa až príliš sladkí. A všetko okolo tých Padlých anjelov mi úprimne lezie krkom. A to sa ešte len chystám čítať Fallen a Hush Hush sériu. Ktovie či sa k tomu vôbec niekedy dostanem, lebo na to fakt nemám chuť. No taká Nadpozemská sa nádherne čítala a kniha Záblesk, ktorá bola moja prvá anjelská kniha, sa mi tiež vryla do srdca.

Draci sú pre mňa obzvlášť zaujímavá téma, ktorá sa dá veľmi dobre využiť v knihách. Veľmi sa mi páčia dračie série ako Draki či Eon(a). 

Mám rada aj obyčajných ľudí s výnimočnými schopnosťami alebo nejakou úlohou, ktorá zachráni svet príšeriek. Tam je potom vždy o čom písať a viem sa do toho ešte lepšie vžiť 8) Napríklad Narnijské kroniky, Sedem kráľovstiev, Rudá jako rubín alebo Mesto kostí.


Elita sú pre mňa čarodejníci ako Harry Potter či Hex Hall. Superschopnosti proste zbožňujem a keď niekto náhodou vie ovládať prírodný živel (voda, oheň, zem, vzduch), som absolútne vo vytržení!

Fantasy bytosti milujem. Asi za to, že také nikdy nemôžem mať 8(
No aj tak tajne dúfam, že si po mňa príde nejaký Edward a premení ma - Edward rozumej nie TEN Edward, niečo ako Bones, Dimitri a Archer dokopy 8P
Ale zase ani listom z Rokfortu nepohrdnem 8)


Ktorá nadprirodzená bytosť boduje u vás?


E_V_E

Komentáre

  1. vyjadrim sa ti ku vsetkym :D
    upiry forever :D pri vlkolakoch sme na tom podobne, hoci mercy falls sa mi nepacila a dalej ako k prvemu dielu som sa nedostala. vily tiez moc nemusim ale anjelov ano a tych padlych mam najradsej. normalni su povacsine dost nabozenski a to moc nemusim. hoci nadpozemska je skvela. ale fallen milujem a hush hush je tiez fajn.
    draky moc nepodporujem hoci seriu draki si chcem precitat.
    s poslednymi dvoma teda rozhodne suhlasim. a co sa tyka toho, ze po mna raz pride moj edward (DAMON!!! :D) alebo by mi znedazdajky prisiel list z rokfortu (to som strasne chcela ako 11rocna a doteraz dufam, ze sa pomylili a este ma tam chcu :DD) o tom tiez snivam... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si to vždy predstavujem akože je Rokfort vysoká škola a ešte ma budú chcieť aj v 21 rokoch, verím tomu 8D

      Odstrániť
  2. Upíri sú už asi dosť obohratí (aj keď zaujímaví), z vlkolakov mám najradšej Remusa Lupin z HP, s vílami ani drakmi som sa veľmi nestretla, z anjelov mám rada akurát seriálového Castiela (zo Supernaturalu). Keď sa nad tým zamyslím, najlepší sú asi čarodejníci alebo ľudia so zvláštnymi schopnosťami.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Remus je jednotka 8P ale to je také niečo iné, moc sa v tej knihe nepremieňa.

      Odstrániť
  3. Achaháá. Upíri...fajn to beriem, hafanov beriem samostatne keď sa nenaťahujú s upírmi čiže Triaška je jednička. Anjelov, o tom som ešte nič nečítala, čarodejníkov mám rada špeciálne, zombíkmi nepohŕdam aspoň zatiaľ, démonom fandím a víly mám chuť zavraždiť. :D
    Draky sú miláčkovia.
    Môžem aj obživlé chodotnice a veci typu Kraken a spol, a neviditeľné mŕtve kostrové kone z Hp akurát teraz nwm názov.
    A inak som za nový druh príšer. Mám totiž rada oživenie je len ťažké dačo také upatlať (ale mne to našťastie big problem nerobí...veď tie detaily keď si začnem všímať ajaáááj). Takže keď je niečo nové 100 bodov, beybe.
    :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Krakena by som rada niekde aj ja 8D zatiaľ k tomu najbližšie bola obrovská sépia v HP 8D

      Odstrániť
    2. No hej, ale tá nemala bohviekoľko priestoru a odvtedy som nič iné nikde nevidela, nečítala! Strašné! Pritom ono taká "blbosť" vie úžasne oživiť dej (rozpučený chobotnicou...všetko sa dá:D).

      Odstrániť
    3. 8D To by rozhodne stálo za to, zakomponuj to do svojej knihy - zjedený Krakenom, to by bolo 8P

      Odstrániť
    4. Ako zlý nápad to nie je a to najmä pre fakt, že prichádza teraz keď mám akúsi..absenciu vražedných nápadov. x)
      Hmm...len nikde tam nemá byť jazero a Kraken žijúci na stromoch by vyzeral čudesne. No tento nápad budem mať v zálohe keď budem v koncoch. Zatiaľ tak úplne nie som. :D

      Odstrániť
    5. Akože ho povolali tí smrťáci, čo máš v knihe 8D druhé vraždiace zviera okrem psov 8P alebo sa na to bude premieňať ten šéf 8D
      ja ti to hneď vyriešim 8D

      Odstrániť
  4. na anjelov mam slabost.... proste...tie kridla xD ...
    aj upirsku slabost mam, ale o trosku viac ma to taha k tym klasickym verziam ako do A.Rice a podobne:)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja mám rada, keď sú upíri vraždiace monštrá so srdiečkom 8P

      Odstrániť
  5. Rozhodně s tebou souhlasím! :D Upíři jsou fakt super i když teď jsou ve skoro každé knize. Knihu s anděly jsem četla jen jednou a to Pád. Moc se mi to nelíbilo no ale mám doma Nadpozemskou, tak ta to snad napraví. :D Vlkodlaky mám taky ráda a ke Stmívání se mi úžasně hodí. Ani si neumím představit, že by tam nebyli- asi by mě to nebavilo ale Volturiovi taky neodmyslitelně patří ke knize. :P :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8) ja si myslím, že upírov nikdy nie je dosť 8P

      Odstrániť
  6. Mojimi top sú upíri - tak ako u teba. A hafov nemám rada ani v knihách a už vôbec nie vo filmoc. (za to môže Twilight sága: Nov). Ale anjelov mám rada. :D Keď nechceš čítať o padlých, mohla by si skúsiť Immortal City. Fakt sa mi to páčila. A Hush hush je povinné! To si musí každý čitateľ fantasy prečítať. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na Immortal city sa chystám 8)
      aj na Hush hush, ale časooom...8D

      Odstrániť
  7. Tak to sme jednoznačne v jednom tíme :D Tiež som skôr na bledých :D Neviem prečo, ja si ,stále predstavujem vlkolakov ako indiánov :D za čo môže v prvom rade Twilight, Jacob a jeho super banda kamošov, ktorí vyzerajú ešte viac ako indiáni :D Tak teraz vnímam v Anite Blake aj Richarda a neviem sa tej blbej predstavy vzdať, preto ho neznášam. A pri tom nevyzerá ako indián :D ááááá

    Víly sú v pohode, teda v Glimmerglass to bolo všetko otrasné, ale napríklad Iron Fae je super, príbeh originálny, opisy toho sveta ma síce občas nudia, ale kvôli Ashovi by som sa preluskla aj cez 50 strán, ktoré sa venujú opisu divných príšer a lesa :D
    A sama o nich píšem, aj keď tam nie sú žiadni trolovia, nemajú krídla a... a vlastne si požičali iba ten názov, že "víly" :D

    Tiež mám rada obyčajných ľudí, u ktorých sa nečakane objaví nejaká schopnosť - a hlavne ak sa to odohráva v našom svete. Na takéto príbehy som vždy a vo filmoch sa mi páčia ešte viac, lebo v knihe sme to už mali stokrát. Ale tak v poslednej dobe, čo ma tak berie je Rudá jako rubín a Bloodlines :D aj keď to druhé sa radí asi skôr medzi upírov, čarodejnice, no hlavná hrdinka je alchymistka, takže to by som už rozhodne ako výnimočnú schopnosť počítala :D teda tak trochu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak potom tvoju "vílovinu" si raz prečítam! 8D na Iron fey sa chystám, to si nenechám ujsť, keď som si to konečne zohnala 8P
      Rudá jako rubín je skvelá, už chcem mať ďalšie diely
      a Vampire forever! 8P

      Odstrániť
    2. Jednotku z IF mám aj ja, len čakám, kedy hodí niekto na net aj dvojku. A po anglicky sa mi to čítať nechce, keď viem, že je to preložené.
      Ja som lenivý človek :D
      Rudá teda je. Dvojka je hádam ešte lepšia, prečítala som ju za jeden deň a to je tuším ešte aj hrubšia :D

      Odstrániť
    3. Ja sa zatiaľ neviem dostať k ostatným častiam rudej, ale plánujem si ich po narodeninách zakúpiť, keď budú peniažky 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára