Volha Redná #1 - Povolání: Zaklínačka

BOOK


Originál: Zawód: Wiedźma (Wolha Redna, #1) 
Autor: Olga Gromyko
Vydavateľstvo: Zoner Press, 2012
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Volha
Vedl. postavy: Len, Kryna, Kella, Majster, Pitrim
Hl. záporáci: netvor

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, čarodejníci, upíri

Obálka?
Práve ona ma prilákala, veľmi sa mi páči 8)

Strany?
224 strán

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
1. a 2. diel vyšli v roku 2007 a 3. a 4. diel v roku 2010. Nikde nie ie napísané, že nebude viac častí. V Česku sa pripravuje 2. diel.

O čo ide?
Fantasy dobrodružství o mladé zaklínačce, která se umí ohánět lépe slovy než mečem a dar použití magie dostala snad od všech sudiček. Volha Redná, osmnáctiletá studentka praktické magie, dostane za úkol vydat se do upírského panství a zjistit, co je pravdy na hlášení o tamním výskytu krvelačného netvora. Podivné je, že takovým úkonem byla pověřena právě ona, ne nějaký jiný, zdatný zaklínač. Navíc prostředí plné upírů není právě ideálním místem pro mladou dívku… Hlavní hrdinka má ovšem dvě silné zbraně: talent pro magii a ostře nabroušený jazyk. Nezalekne se skoro ničeho – ani partičky nabroušených upírů, ani podivné příšery, která ji chce sežrat, ani protivného profesora. Snad jen ta zápočtová práce, co musí napsat, jí dělá vrásku na čele. Humorná fantasy o drzé mladé zaklínačce je napsána svižným jazykem, čtenáře snadno zaujme a pobaví.

Humor?
Volha je jedna papuľnatá, drzá a humorná 18-ročná dievčina, ktorá si nenechá skákať po hlave ani kráľom upírov 8D Kráľ upírov (ktorý vyzerá na 20 rokov 8P) však takisto solí jednu vtipnú perlu za druhou.

Nuda?
Priznám sa, že táto kniha bola pre mňa tvrdý oriešok čo sa týka češtiny. Niekedy som poriadne tým všelijakým autorkou vytvoreným slovám nerozumela a potom ma to chvíľami prestalo baviť. Takisto sú tam náhľady do minulosti, ktoré boli niekedy až príliš dlhé, až som zabudla, o čom bola reč predtým. To je však iba na začiatku a vždy sa tam niečo deje, takže som sa potom vôbec nenudila.

Láska?
Nieee 8_( a to ma moc mrzelo, pretože medzi Volhou a Lenom to celkom iskrilo, takže dúfam, že sa to v budúcnosti do niečoho vyvinie. Chvíle, ktoré spolu strávili boli krásne vtipné a aj romantické a ja mať pri sebe takého blonďatého vtipného upíra, už dávno sa roztopím 8_)

Akcia?
Volha spadne do každého prúseru 8D Najväčšia akcia je však na konci a počas knihy je to skôr zoznamovanie sa s nebezpečenstvom a okolím a Lenom.

Napätie?
Akurát na konci som sa bála, aby sa hrdinom nič nestalo, ale počas celej knihy je citeľné humorné odľahčenie.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Veľmi dobrá vygradovaná akcia, všetko premyslené a dotiahnuté.

Čo som čakala?
Papuľnatú bosorku.

Čo som dostala?
Svet v knihe je jeden z najlepších, o ktorých som kedy čítala. Zabudnite na všetko z našej doby. Je to akokeby ste sa ocitli v stredoveku. Až na to, že tu ľudia vedia o existencii upírov, mágov, vlkolakov, trolov a bohvie čoho ešte a dokonca s nimi plodia deti.
Volha stratila rodinu kvôli moru a ako 10-ročná sa dostala na školu, kde sa vyučuje mágia. Volha je nesmierne talentovaná čarodejnica, v mágii sa vyzná a z boja nikdy neuteká. Konečne oddych od všetkých tých chudiniek, ktoré dostali do vienka veľký dar výnimočnosti, ale majú s tým extra problém, lebo im nezapadá do života. Volha je za svoju mágiu rada, využíva ju a pomôže ňou hoci aj neznámemu upírovi. Jej profesor ju posiela do dediny upírov, aby ochránila ľudí, paradoxne nie pred upírmi, ale pred neznámym netvorom. Vyše polku knihy sa netvor zásadne neobjavuje a predstavovala som si ho ako kopu dymu, čo žerie ľudí. Nebolo špecifikované, čo to je, kto to je, ale je to nebezpečné a spapá to aj ľudské manželky upírov.
Každý vie, že ja som Team Vampire Forever! Zbožňujem upírov a vôbec som netušila, že sa v knihe objavia a že budú vyzerať tak, ako vyzerali. Prví upíri v histórii môjho čítania, ktorí majú netopierie krídla 8D Tak náramne dobre sa to čítalo a predstavovalo! Extrémne ma pobavilo, že lietať upíri síce nevedia, ale krídla im môžu poslúžiť napríklad ako dáždnik 8D Všetko, čo viete o upíroch - zabudnite! Nie som si istá, či títo upíri vôbec pijú krv. V knihe sa to totiž nestalo. Prisahám, že sa budete smiať na všetkých veciach, ktoré na ne platia alebo neplatia. Aby mal kráľ upírov alergiu na kvety, to som ešte tiež nezažila 8D
Vládca upírov - Len 8_) To je taký sympatický, pekný, milý, vtipný, blonďavý, 20 (vlastne 72!)-ročný upír, pri ktorého činoch či hláškach som sa roztápala. Žiadne sladké romantické bláboly, ale činy, ktoré ani nevyzerajú ako romantické, ale naozaj sú! Veľmi som si ho obľúbila a fakt dúfam, že sa rozvinie v budúcnosti medzi hl. hrdinami nejaký (viac než naj priateľstvo) vzťah.
Keď som prešla polku knihy a Volha sa ešte stále len bližšie zoznamovala s dedinou či Lenom, začala som sa báť, kedy sa už niečo zásadné stane. Veľmi ma však prekvapila neskoršia detektívna vsuvka a samotný záver. Kniha bola od začiatku čitateľná a nakoniec som si uvedomila, že 3/4 knihy je za mnou a nič mi tam nechýba. Autorka nás najprv zoznámila so všetkým a potom sa začala zaoberať netvorom. Veľmi sa teším na 2. diel, ktorý by mal v Česku čoskoro vyjsť a rozhodne vám Volhu Rednú odporúčam! Nie je to žiadny Harry Potter ani Twilight, je to niečo iné a ja mám takéto novo-vytvorené svety veľmi rada. Navyše sympatická a vtipná hrdinka vás bude jednoznačne zabávať po celý čas čítania 8)



100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Aúúúííííí! *ZAVIJE AKO VLK*
    Blonďatý a vtipný upír a je to jeden a ten istý upír..ježííííš, ja si to chcem prečítať!(som sa roztopila, pokoj, pokoj)
    Obálka vyzerá naozaj úžasne, hrdinka sa konečne odklonila a evidentne si váži to čo má no a upír bol spomenutý vyššie. Krídla! KRÍDLA! To je mi také sympatické, že už radšej končím lebo oslintaná klávesnica sa ťažko čistí...mne. xD
    Určite si tú knihu zoženiem. Určite. Taká nadšená som už dlho nebola, odkiaľ ju vlastne máš? :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som túto knihu doteraz obchádzala, ale asi sa po nej poobzerám. Humor mám veľmi rada, hlavne, keď stojí za to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne odporúčam, mňa Volha vždy rozosmiala 8)

      Odstrániť
  3. Tá kniha na mňa čaká už dlhšie a nie a nie sa k nej dostať. Možno raz :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite odporúčam, ja som ju tiež dlho odkladala a pritom je skvelá 8)

      Odstrániť
  4. "Extrémne ma pobavilo, že lietať upíri síce nevedia, ale krídla im môžu poslúžiť napríklad ako dáždnik" a "alergia na kvety" :DDD No tak teraz si ma na to navnadila viac než dosť :D Možno sa do toho po Medenom jazdcovi a Zelenej ako smaragd pustím - dokonca to už mám aj v PC! už len to dať do čítačky xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne ti odporúčam, tie niektoré podivnosti tam 8D To bola radosť čítať 8D

      Odstrániť
  5. Tak tuhle knížku jsem nějak úplně přehlédla, ale vypadá zajímavě, asi si jí zařadím do dlouhého seznamu co musím nutně přečíst :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to naozaj humorné dielo, bola som z knihy milo prekvapená 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára