Upírska akadémia #5: Spoutáni magií

BOOK


Originál: Vampire Academy #5 - Spririt Bound
Autor: Richelle Mead
Vydavateľstvo: Domino, 2010
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Rose
Vedl. postavy: Lissa, Dimitri, Christian, Adrian, Abe, Janine, kráľovná, Eddie, Mia
Hl. záporáci: Strigoji, Viktor Daškov

Žáner?
fantasy - upíri, nadprirodzené schopnosti, YA, duchovia

Obálka?
Hlavy na obálkach fakt nemám rada.

Strany?
355 strán

Filmové spracovanie?
V roku 2014 príde do kín 1. diel série.

Má pokračovanie?
Séria má dokopy 6 častí.

O čo ide?
Dimitrij dal Rose poslední šanci, aby se rozhodla. Její volba však byla špatná…
Po dlouhé a strastiplné cestě na Sibiř, kam se vydala hledat milovaného Dimitrije, se Rose vrací na Akademii svatého Vladimíra, ke své nejlepší kamarádce Lisse a ostatním. Maturita se rychle blíží a dívky se už nemohou dočkat opravdového života za železnou branou Akademie. Avšak Rose stále s bolestí v srdci vzpomíná na Dimitrije, kterého přes všechno zlé nedokáže přestat milovat.
Nedokázala ho zabít, když dostala šanci. A v blízké budoucnosti se možná začnou naplňovat její nejhorší sny: Dimitrij ochutnal její krev a Rose v hloubi duše ví, že ji pronásleduje. Přesto se stále nevzdává naděje na Dimitrijovu záchranu – otázkou ovšem zůstává, jestli se jí ho podaří zachránit dřív, než ji Dimitrij zabije a promění ve Strigojku. Bude jejich láska opravdu věčná?


Humor?
Tento diel je omnoho temnejší a nervydrásajúcejší ako predchádzajúce, ale nájde sa tam štipka irónie, sarkazmu a humoru.

Nuda?
Autorka píše veľmi pútavo, napäto a akčne.

Láska?
Môj sladký smutný Dimitri 8_) V tomto dieli zaznamenal radikálnu zmenu, ale ja verím, že sú si s Rose súdení. Preto mi veľmi vadilo, keď sa Rose zaplietla s Adrianom. Ten chlapec je úžasný, ale nie je tam láska ako keď je Rose s Dimitrijom.

Akcia?
Hneď na začiatku, aj v strede, na konci... proste všade. Autorka dokáže dať do stredu knihu akciu, ktorá by  niektorým autorkám stačila na veľkolepý záver ich série. Táto spisovateľka nám toho však ponúka omnoho viac.

Napätie?
Bože, každé slovo som hltala a proste len čítala.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Napätý, nečakaný a skvelý.

Čo som čakala?
4ka skončila neuveriteľne, do čítania ďalšieho dielu série som skočila ihneď.

Čo som dostala?
Táto spisovateľka má talent od prírody. Je neuveriteľné, ako každým dielom silnejú charaktery jej postáv a ako sa zlepšuje dynamika, napätie, akcia, láska, vášeň... Autorka má zmysel pre detaily a včasné nadhodenie tajomstiev a správnych informácií ako čitateľovi, tak aj postavám. Niektoré veci som už tušila skôr aj kvôli spoilerom, no nebola kapitola, kde by som nestrnula hrôzou nad vývojom situácií. Človek sa ledva ukludnil z predchádzajúcej akcie a nových informácií a už aj mu autorka nadeľuje nové nečakané udalosti. Nie so všetkým sa zaoberá detailne. Ak by ste diel čítali bez vedenia o predchádzajúcich udalostiach, stratili by ste sa, napriek tomu, že autorka vždy vysvetlí, kto je kto, kedy sa objavil v sérii a ako zapadá do momentálnych scén. Preto sa mi neuveriteľne páči to množstvo postáv, s ktorými sa autorka pohráva. Niektoré sa objavili v prvých dieloch a potom si ich autorka upratala so šuplíka. Vytiahla ich vtedy, keď boli znova potrebné.
Čitateľovi sa po kúskoch skladajú skladačky. Niektoré sú už dávno vyriešené, niektoré sú čisto nové. Nejde tu u žiadny "veľký" problém, ktorý sa rieši cez 6 kníh. Vždy sa rieši niečo iné, no na konci zistíte, že to hralo svoju zvláštnu úlohu. Od obyčajnej školy pre upírov sa čitateľ dostal k úžasnému akčnému a dynamickému príbehu, ktorý ho pohltí a nepustí.
Každý diel je obohatený a okorenení niečím zvláštnym. V tejto knihe sa na chvíľu ocitneme dokonca aj v Las Vegas, znova sa stretneme s Viktorom Daškovom, máme tu milostný trojuholník, ktorému ani sama hl. postava nerozumie, veľa politiky a intríg a veľa smútku, depresie, nervov, ale aj úprimnej či menej úprimnej lásky, flirtovanie, iskry, ovládanie prírodných živlov a samozrejme upíri!
Všetky postavy sú výnimočné a každá sa mi páči inak (love you Dimitrij!!!). Autorka sa nebojí zabíjať sympaťákov ani zlých nepriateľov. Veľakrát som sa pristihla, že namáhavo dýcham a mám dokorán otvorené ústa.
Nebudem opakovať o čom kniha je, každý by ste si mali prečítať predchádzajúce diely. Upírov milujem nadovšetko a autorka mi dala veľmi veľa podnetov na rozmýšľanie, na kalkulovanie a spájanie postáv a situácií, aby nakoniec dali zmysel. Som ohromená! Táto séria sa právom zaradila do mojich najobľúbenejších.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Tato série je skvělá! :) Já právě čtu šestý díl a je naprosto super :)) S obálkami máš pravdu : mně se vůbec nelíbí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež nemám slov na túto sériu, je to super 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára