Upírska akadémia #6: Poslední oběť

BOOK


Originál: Vampire Academy #6 - Last Sacrifice
Autor: Richelle Mead
Vydavateľstvo: Domino, 2011
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Rose
Vedl. postavy: Lissa, Dimitri, Christian, Adrian, Sydney, Taša, Abe, Janine, Eddie, Hans, Ambrose, Soňa, Michail, Mia, Jill
Hl. záporáci: Strigoji, Viktor Daškov

Žáner?
fantasy - upíri, nadprirodzené schopnosti, YA, duchovia

Obálka?
Tie hlavy na obálka naozaj nemusím, ale videla som už aj horšie.

Strany?
434 strán

Filmové spracovanie?
V roku 2014 príde do kín 1. diel série.

Má pokračovanie?
Je to posledný diel série, ale autorka napísala aj spin-off o Sydney a Adrianovi.

O čo ide?
Vražda. Láska. Zrada. A také poslední oběť, kterou je třeba přinést. Rose čelí obvinění z vraždy. Lissa chce uplatnit svůj nárok na královský trůn. Ne, teď už mezi nimi nebude nic takové jako dřív...

Humor?
Milujem tie sarkastické a ironické hlášky od Rose, Adriana, Abea a mnohých ďalších. 

Nuda?
Na začiatku som mala problém so vzťahom Adriana a Rose. Pre mňa, ktorá som beznádejne zamilovaná do Dimitriho, to bolo proste strašne neprirodzené. Ale dialo sa tam plno zaujímavých vecí, takže čitateľ sa nenudí.

Láska?
Pri Dimitriho úsmeve sa vždy roztápam 8_) Romantické scény medzi ním a Rose patria medzi moje obľúbené a milujem tiež vyznania lásky.
Adrian je tiež skvelý, ale naozaj si myslím, že nie je pre Rose ten pravý.
Lissa a Christian, po búrlivých situáciách z 5ky, majú zase vzťah skvelý ako predtým, veľmi mám túto dvojicu rada 8)

Akcia?
Netreba všetko riešiť mágiou. Stačí spoľahlivá C4-ka 8D Ale máme tu aj Strigojov, ktorí tu však už nie sú až tak dôležití, ide hlavne o politiku na kráľovskom dvore, intrigy a útek Rose, ktorá je obvinená z vraždy. Na ceste pri hľadaní dôkazov sa stretnú s mnohými prekážkami, ale celkovo je tento diel skôr menej akčný ako predchádzajúce.

Napätie?
Je tam toho dosť z čoho sú čitateľ aj postavy vynervovaní.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Krásny uzavretý.

Čo som čakala?
Bola som veľmi zvedavá, ako bude riešiť Rose obvinenie z vraždy a takisto som sa nemohla dočkať záveru série.

Čo som dostala?
Dimitri je láska (môjho) Roseinho života. Ale že prečo sa potom k sebe správali - "voľakedy sme spolu chodili, už je to preč"? Toto ma moc štvalo. Preto som rozhodne neschvaľovala vzťah Rose s Adrianom. Jej dôvody som chápala, ale JA by som sa Dimitriho proste nevzdala, nech by ma odháňal preč akokoľvek kruto. Veľmi obdivujem, že autorka nevložila lásku na 1. pohľad. Všetko sa časom formuje a postavy si k sebe vytvárajú cestičky reálnym spôsobom a nie okamžitým magickým očarovaním. Aj keď máte v sérii aj prvotné vzplanutia, romantické scény a sympatie, nakoniec pravú lásku spoznáte. A autorka vie veľmi dokonale vylíčiť, ako vlastne tá dokonalá láska má vyzerať a že predsa nie je vždy všetko dokonalé. Nesmierne sympatizujem s Rose, pretože veľa jej myšlienok sa mi zdá správnych a pravdivých.
Adrian je skvelý človek a preto sa veľmi teším na spin-off s ním, dúfam, že tam si ho viac zamilujem, ale on podľa mňa k Rose proste nepatrí.
Páčilo sa mi, že kniha sa zase rozdelila do 2 príbehov. Raz sme sledovali utečeneckú skupinu Rose a inokedy Lissinu skupinu na kráľovskom dvore. Autorka veľmi kreatívne vymyslela to puto, vďaka ktorému môže Rose vstúpiť do mysle Lissy. Stalo sa to, keď ju Lissa priviedla po smrti späť k životu silou éteru a tak je Rose "tieňom pobozkaná". Autorka tam vytvorila skvelé prepojenie pre čitateľa. Aj keď všetko vidíme z pohľadu Rose, vnímame aj Lissu a ostatné vedľajšie udalosti. Takisto návštevy v snoch sú veľmi nápomocné.
Tento diel sa viac zameral na ukončenie všetkého - vzťahy Rose, psychický stav Dimitriho, právo Lissy na rodinné dedičstvo, hriechy a prehrešky z minulosti, situácia s prvým nepriateľom Viktorom Daškovom, vrah kráľovnej, očistenie Roseinho mena a iné. Autorka sa na začiatku snažila vložiť do príbehu aj ďalší rod/druh upírov, ktorí žijú ako v dobe kamennej, ale táto časť mňa trochu nudila. Útek z väzenia so všetkou parádou ma však dostal a sledovanie stôp a tajomstiev zvládla spracovať autorka skvele. Dôkaz o nevinne je ťažké dostať, ale všetko to putovanie splnilo svoj účel. Na kráľovskom dvore sme zase boli svedkami volieb nového panovníka, kde sme sa tiež dozvedeli veľa nového.
Autorka sa každým dielom zlepšovala v písaní a príbeh vedela veľmi pekne rozdeliť. Vždy sa to odohrávalo inde a Akadémiu sme opustili už dávno. Postavy dospeli, majú ciele pre väčšie dobro. Je zaujímavé, že každá postava má svoj určitý podiel v deji. Môžete mať postavu, ktorá sa v príbehu vyskytne v 1. dieli a nakoniec sa ukáže, že je podstatná pre 4. diel, kde sa znova vynorí a dopomôže ku skvelému deju. Páčilo sa mi to neustále striedanie postáv a miest. Autorka si pekne rozvrhla celú sériu, no základy položil 1., 3, a 4. diel, ktoré boli podľa mňa kľúčové.
Postavy milujem, bitky a akcie milujem, lásku milujem - autorke volám na slávu. Vytvorila originálnu upírsku sériu, kde všetko do seba pekne zapadá. Zostala som v šoku nad mnohými odhaleniami a nechcela som ani tipovať, lebo aj tak som vedela, že autorka ma znova prekvapí. Samozrejme, že to tak aj bolo. Autorka vás vtiahne do príbehu, dej vami otrasie, budete kričať na hrdinov, aby sa uvedomili a zároveň obdivovať ich heroické činy, budete sa rozplývať nad chlapcami a závidieť dievčatám. Celé je to úžasné a túto sériu vám vrelo odporúčam. V dohľadnej dobe si urobím re-reading a tiež sa pozriem na ten spin-off. Veľmi mi bude chýbať môj milovaný Dimitri a odvážna a skvelá Rose 8_)


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4.5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. V létě se do toho budu muset zase pustit, abych VA mohla pěkně zkritizovat. :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už sa teším na tú tvoju kritiku, netuším, čo ti vadí 8D Mne sa to celé nenormálne páči 8)

      Odstrániť
    2. Mně to přijde hloupé. :) Hrdinové jsou tam strašně moc dětinští, a to mají mít za pár měsíců odpovědnost za někoho jiného. Tak by mě zajímalo, jak je tam vychovávají. (To spíš mluvím o dvojce, dál jsem se moc nedostala. A třetí díl na recenzi asi vynechám, protože jsem to ročetla někdy v únoru, jsem v půlce a nevím, jestli se dokážu rozčilovat nad několik měsíců starou záležitostí. :o) )

      Odstrániť
    3. 8D Tak neviem, každý má rád niečo iné, mne sa to páčilo 8) 2ka bola najslabšia to je fakt, tam to bolo ako niečo prestupné medzi dielmi, ale inak sa mi knihy páčia 8)

      Odstrániť
  2. Toto je jediný diel, kde som revala a aj to bolo v tej časti, kde sa pohádala na konci s Adrianom. Chudáčik :( Keby nebola ďalšia séria, asi by som ešte stále revala kvôli nemu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No bolo mi ho ľúto, ale tak fakt k Rose nepatril, snáď to prekoná v spin-offe s... 8P ale neviem, ten 1. diel mi zatiaľ nepríde nijako romantický

      Odstrániť
  3. Tiež som čítala túto sériu na jeden záťah, a tak ju viem hodnotiť len ako celok a je to teda výborná séria so skvelými postavami. A hoci mám doma aj Pokrevní puta aj Zlatú liliu, nechcem sa do nich púšťať, kým nevajde asapoň tretia časť, lebo viem, ako dokáže richelle Mead na konci svojich kníh šokovať a potom by som asi neprežila, keby som nemala k dispozícii ďalší diel :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8D ja čítam 1. diel spin-offu nemohla som odolať 8D ale zatiaľ sa mi to páči menej ako pôvodná VA séria, ale tiež dobré, len menej romantiky zatiaľ a tá ľúdská škola nič moc D

      Odstrániť
  4. Hmmm, možno si tú sériu aj prečítam :)
    Inak, ako tak pozerám, tú Dcéru dymu a kostí čítaš nejako dlho.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8D Ja tú dcéru prečítam možno tak na Vianoce 8D Lebo som sa teraz zaoberala iba VA sériou a rozčítala som si aj spin-off, ale určite sa do toho pustím už budúci týždeň, keď budem mať voľno od školy 8)

      Odstrániť
  5. Už sa neviem dočkať, kedy príbeh príde aj na strieborné plátna :D

    Vidím, že do spin-off série si skočila ihneď, keď už čítaš dvojku xD Vo VA som bola absolútna team Dimka, ale v Bloodlines vedie na plnej čiare Adrian, len Sydney bola trošilinku spomalená, ale aj tak ju mám rada :D :D

    Inak, videla si tento trailer na VA 6ku? Je to fakt super fanmade =D http://www.youtube.com/watch?v=pO3qDV7aGQA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som teraz úplne pohltená VA 8D
      Ja zbožňujem Dimitriho, on je proste pravý pre Rose a mohol by vyskočiť z knihy a uniesť ma 8P
      V Golden Lily mi stačil jeden telefon od Rose a keď opisovala autorka ako sa rozžiaril - už zase som bola z neho paf 8_) on má proste svoje vlastné kúzlo.
      Adrian je super, ale najviac sa mi zapáčil práve v spin-offe 2, kde bol okúzľujúci 8)
      Sydney je taká divná postava, ešte som sa s ňou nedokázala stotožniť, viem, čo Adriana tak fascinuje, ale u mňa vyhráva bad-ass Rose 8)

      Odstrániť
  6. VA seriu som zacala citat iba pred tyzdnom a prave dnes som docitala piatu knihu normalne som sa od toho nemohla odtrhnut :D Knihy som citala v cestinev pdf a preto by som sa ta chcela spytat ze nevies kde by som si nahodou mohla stiahnut 6 diel ? Nikde ho neviem najst a som zufala :(( Kebyze ho nahodou mas v pdf alebo doc mohla by si mi ho prosim poslat na akuska.katonova@gmail.com ?? Ja to asi nevydrzim necitat .. :D dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára