Nejistý zítřek #2

BOOK


Originál: Incarnation #1 - The Impossibility of Tomorrow
Autor: Avery Williams
Vydavateľstvo: CooBoo, 2013
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Serafina/Kailey
Vedl. postavy: Noah, Bryan, Leyla, rodičia Kailey, Taryn, Madison, Chantal, Rebecca, Reed, Echo, Jared, Nicole, Amelia, Sebastian, Charlotta, Elie, strážnik Spaulding
Hl. záporáci: Cyrus

Žáner?
fantasy - reinkarnácia

Obálka?
Skoro rovnaká ako má 1. diel, ale táto tyrkysová/zelená sa mi páči asi o niečo viac. Kniha má však o niečo inší tvar ako má 1. diel, je hrubšia a chrbát má zaoblený.

Strany?
271 strán deja + venovanie

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to záverečný diel dvojdielnej série. 1. diel nesie názov - Alchymie věčnosti.

O čo ide?
Serafina už prožila celá století. Ale teprve nedávno si začala připadat opravdu naživu. Konečně se rozhodla opustit svého přítele Cyruse a po letech a letech, kdy musela střídat těla kvůli zachování své nesmrtelnosti, se konečně usadila někde, kde je šťastná. Protože našla Noaha. Ale pak se stane něco velmi podezřelého a Serafina se začne obávat o své nové přátele. Rozhodne se Sera pro další, nové tělo – a jiný život – nebo najde způsob, jak si udržet navždy, co právě získala?

Humor?
Raz za čas na odľahčenie atmosféry, taký nesilený.

Nuda?
Prakticky stále sa bojíte spolu so Serafinou a kapitoly sú krátke, takže vám čítanie ubehne ako voda, ani sa nestihnete nudiť.

Láska?
Sera a Noah sa lúbia, no Cyrus zase miluje Seru, ak sa to tak dá nazvať. Je ňou skôr posadnutý. Vzťah medzi Serou a Noahom je taký milý, akoby v začiatkoch, no nedá sa pochybovať o jeho pravosti. Cyrus je skôr stalker a maniak, pretože on sa iba bojí samoty, je od Sery vlastne akoby závislý.

Akcia?
Na konci, naozaj slušná, takéto ostré vyvrcholenie som naozaj nečakala.

Napätie?
Od začiatku do konca. Serafinin strach zo Cyrusa som úplne preciťovala. Jej chaotické snaženie utvrdiť sa v pravde je stresujúcim a napätým čítaním.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Uspokojivý.

Čo som čakala?
1. diel som brala ako také oddychové, no veľmi napäté čítanie. Kniha bola tenučká a milá. Na 2ku som sa veľmi tešila.

Čo som dostala?
2. a zároveň záverečný diel tejto zaujímavej série sa číta rovnako dobre ako 1tka. Kapitoly sú krátke a ani si nevšimnete a zrazu ste v polke knihy.
V 1. dieli storočia stará Serafina ušla od svojho ex-priateľa, alchymistu Cyrusa, a chcela sa zabiť, aby s ním už nemusela viac byť, no to sa zvrtlo a ona sa náhodou ocitla v tele a v živote 16-ročnej Kailey. Jej duša sa "reinkarnovala" do tela Kailey a tá zomrela. Sera žije život Kailey a nie je odhodlaná znovu zabíjať pre nové telesné schránky. Cyrus ju hľadá a je odhodlaný vziať si toľko nevinných obetí (ľudských tiel), koľko len bude treba. Sera sa od začiatku knihy snaží prísť na to, v tele ktorého z jej (Kailey-iných) priateľov sa Cyrus nachádza a čí život predstiera, len aby ju odhalil.
Od začiatku knihy pátrate spolu so Serou. Je to veľmi chaotické a mätúce pátranie. Sera musí byť opatrná, no nie je si istá, komu môže veriť. Vylučuje svojich priateľov a známych rad-radom. Autorka to napísala tak, že mi bol podozrivý úplne každý a nikdy som si nebola 100-percentne istá svojimi tipmi. Niektoré mi nakoniec vyšli, no veľa z nich ani nie a mňa teda záver pekne prekvapil.
Všetky postavy sú mi veľmi sympatické. Zdali sa mi úplne jednoduché a reálne. Serafina na začiatku série tak veľmi túžila po smrti, no nakoniec si život Kailey obľúbila. Nemožno ju veľmi odsudzovať. Keď po storočiach nájdete konečne spriaznenú dušu a skvelých priateľov, po živote by ste zatúžili aj vy. Cyrus sa v knihe objavuje aj v retrospektívach do minulosti. Veľmi som ocenila, ako ho dokázala autorka vykresliť cez Serafinine spomienky na úplne obyčajné dni. Ja by som takého človeka vo svojom živote mať nechcela. Je to človek, ktorý sa najviac zo všetkého bojí samoty a preto potrebuje kontrolovať všetkých vo svojom živote. Je mi ľúto za postavami, ktoré autorka pozabíjala, ale v konečnom dôsledku to posunulo a pekne priblížilo príbeh.
Čítanie som si naozaj užívala, išlo to veľmi rýchlo, dostali sme aj nové postavy a peknú akciu. Najviac ma však oslnila atmosféra strachu. Autorka ma prinútila vynervovane a so záujmom očakávať vyvrcholenia a pravdy. Séria nepopisuje veľmi dlhú dobu, iba snahu o únik jednej vystrašenej dievčiny pred zlým človekom. Kniha je príjemnou oddychovkou, no je to aj naozaj napäté čítanie a mne sa séria veľmi páčila. Možno to nie je najčítanejší bestseller, ale určite si nájde nadšených čitateľov, ku ktorým sa pridávam aj ja. Kniha vám nahrnie strach do žíl a proste musíte vedieť, kde/kto je Cyrus, inak sa z toho zbláznite! 8D Sériu odporúčam.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem spoločnosti Albatros Media!



E_V_E   

Komentáre

Zverejnenie komentára