Markutské království #1 - Kletba

BOOK


Originál: Markutské království #1 - Kletba
Autor: Jana Formanová
Vydavateľstvo: Nová Forma - samonáklad, 2013
Čítané v jazyku: CZ


Hl. postavy: Lucia
Vedl. postavy: Melenius, Markucius, Martenius, Monet, George
Hl. záporáci: Artalona

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti

Obálka?
Pekné ilustrácie, ale nezaujme.

Strany?
200 strán

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to 2-dielna séria.

O čo ide?
Jen pojďte a vstupte do příběhu plného tajemství a záhad. Spolu s Lucií, úplně obyčejnou studentkou, se dostanete do neznámého světa, které je obestřeno podivnou kletbou. Jakou? A do jakého světa se vlastně Lucie dostala? Existuje pro ni vubec cesta zpět? Tyto a spousta dalších otázek se před vámi budou postupně odkrývat.

Humor?
Irónia.

Nuda?
Občas.

Láska?
Flirt.

Akcia?
Áno.

Napätie?
Áno.

Smrť?
Nie.

Koniec?
Stvorený na pokračovanie.

Čo som čakala?
Bola som veľmi zvedavá na českú autorku, ktorá si túto sériu vydala sama.

Čo som dostala?
Knižka vyšla samonákladom a ja rozhodne nezavrhujem takéto knižky. Rada si prečítam dobrý nápad týkajúci sa fantasy sveta. Tento sa mi zdal originálny. Lucia sa nejakým magickým spôsobom dostane z nášho sveta do Markutského kráľovstva, kde ju čaká plno prekvapení, poslanie zachrániť kráľovstvo, jeho prísny a úplne iný politický režim, aký kedy poznala a namyslení princovia.
Autorka dobre zvládla vysvetlenie prechodu a rozdielností medzi 2 svetmi. Niektoré veci sú rovnaké, niektoré sa len podobajú a niektoré sú úplne opačné.
Hl. postava bola často vynervovaná, niekedy ju bolo ťažké pochopiť. Princovia majú zase veľkú dávku namyslenosti, ale v celku sú sympatickí.
Dobre sa načrtli otázky a tajomstvá, no odtajnenie si autorka nechala na 2. diel. Veľa súvislostí som ale vedela odhadnúť skôr ako Lucia. Pekné sú aj básničky na rozlúštenie, no ja osobne ich v knihách nie vždy viem pochopiť. Oceňujem aj občasné ilustrácie hl. postáv.
Celkovo sa mi príbeh páčil, no škodí mu málo strán deja, nie veľmi vábivá obálka a niektoré nepresné a nezapadajúce informácie. Odporúčam nadšencom magických svetov, ale upozorňujem, že niektoré veci v knihe treba nechať "plávať", lebo keď sa snažíte dojsť na príčinu, prečo je niečo tak ako to je, tak sa pomotáte a nepochopíte. To je ale chyba viacerých kníh.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 3.5 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre

  1. Odpovede
    1. 8D ááááno, dávam si dokopy resty 8D dokončila som na to recenzie konečne 8D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára