Markutské království #2 - Paprsek

BOOK


Originál: Markutské království #2 - Paprsek
Autor: Jana Formanová
Vydavateľstvo: Nová Forma - samonáklad, 2013
Čítané v jazyku: CZ


Hl. postavy: Lucia
Vedl. postavy: Melenius, Markucius, Martenius, Monet, George
Hl. záporáci: Artalona

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti

Obálka?
Pekné ilustrácie, ale nezaujme.

Strany?
396 strán

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to 2-dielna séria.

O čo ide?
Román je pokračováním 1. knihy - Kletba. V prví části Lucie odhalila kletbu Katanga. Nyní pátrá dál. Snaží se přijít na všechna tajemství, která tajemně pohádkové území skrývá. Ale podaří se jí to? Jak šokující pro ni budou všechny zjištěné skutečnosti? A pomohou jí vubec k záchrane říše? Pomohou jí třeba alespoň k návratu domu? To a mnoho dalšího zjistíte v příběhu Markutského království, které právě pokračuje.

Humor?
Vtipné sarkastické dialógy.

Nuda?
Občas.

Láska?
Kniha sa o to sčasti snaží.

Akcia?
Áno.

Napätie?
Áno.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Veľmi divný, nepáčil sa mi, nedával mi zmysel, mohlo to byť zavŕšené nejakým špecifickejším a komplexnejším odhalením.

Čo som čakala?
1. diel sa mi celkom páčil, takže som hneď začala čítať aj 2ku.

Čo som dostala?
2. diel tejto zaujímavej série obsahuje viac autorkiných nápadov a prepojení. Cez Luciu sa nám snaží ukázať všetky zákutia tohto zvláštneho sveta. Jednak sú to zaujímavé situácie, miesta a zvraty, ale na druhú stranu, mne to prišlo na konci ako hromada nedotiahnutých myšlienok hodených do rôznych kapitol.
Navyše ten koniec - čakala som nejaký rozprávkový happy-end alebo tragédiu, možno pár romantických scén, no ono to skončilo akoby na plánovanie ďalšieho pokračovania s plným vrecom nevysvetlených skutočností.
Kráľovná Artalona bola pekná potvora a jej povaha sa autorke vydarila skvele. Takisto Netvor bol super a Lucia viac sympatická ako v 1tke. Zvyšok postáv v pohode, no čakala som pre niektorých iný koniec.
Vo veľkej miere sa tu riešia politické problémy nášho aj Markutského sveta. Sú to dobré myšlienky, s niektorými sa viem stotožniť a bolo zaujímavé vnímať obe strany mince a akoby sme mohli dopadnúť. Kniha sa mi čítala dobre, zvedavosť ma hnala vpred, ale korekcia od vydavateľstva by tomu predsalen prospela. Páči sa mi väčšia hrúbka knihy, príbeh aj postavy, no ten koniec je na nervy, Neľutujem prečítanie, ale chýbalo mi tam podstatnejšie vyvrcholenie romantickej línie a záveru a dotiahnutie niektorých myšlienok a problémov. Rozhodne ale rýchle a dobré čítanie o novom magickom svete.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre