Bellarke 4ever / The 100



Originál: The 100
Autor: Morgan Kass
Vydavateľstvo: CooBoo, 2014
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Clarke, Bellamy, Octavia, Wells, Glass

O čo ide?
100 tínedžerských delikventov z vesmírnej stanice, kde žijú poslední preživší zo Zeme, pošlú ako pokus naspäť na Zem, aby zistili, či je znova obývateľná. Sledujeme dystopický príbeh z 2 lokalít cez 4 pohľady.

Prečo som knihu chcela?
Milujem seriál (dobre, posledné 2 série boli joke :D), takže som chcela čítať aj knižnú predlohu.

Strany?
272 strán deja + venovanie + poďakovanie

Séria? 
4 dielna séria. V SK a CZ však vyšli len 2 diely série.

Žáner?
Dystópia.

Veková kategória?
YA.

Obálka?
Veľmi dobrý kontrast bielej farby s tmavým obrázkom pod názvom knihy. Zaujme hneď. 

Humor?
Minimum.

Láska?
Tvoria sa páriky. Najviac vnímame hl. postavy Clarke a Bellamyho, ktorých však v seriáli, napriek zlosti fanúšikov, nedali dokopy.

Akcia?
Áno.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Celá kniha mapuje pár prvých dielov seriálu, takže nič extra nové sa z nej nedozvieme. Koniec bol síce akčný, ale vzhľadom na popularitu seriálu vieme, čo bude nasledovať ďalej. Nejako ma potom aj menej láka ísť do pokračovania knihy.

Nuda?
Ak by som čítala knihu v čase rozkvetu dystópií, keď aj táto kniha vyšla, zrejme by som z nej bola úplne mimo. Ale keďže už mám toho z tohto žánru načítané viac, nebola pre mňa kniha extra záživná.

Prečo chcem film?
V rokoch 2014-2020 vychádzal seriál The 100, ktorý zožal veľký úspech. Len posledné 2 série sa už prelínali so sci-fi žánrom a tým pádom sa riadne odklonili od prvotného nápadu.
Fun Fact - Bellarke sa síce v seriáli nekonal, no herci sú v reáli už manželia :D

Pocity v kocke... 
Vedela som, že sa knižná predloha dosť líši od seriálu, no aj tak ma prekvapilo mnoho rozdielov. Napr. matka Clarke, ktorá je v seriáli jednou z hl. dospelých postáv, je v knihe už mŕtva. Alebo samotná Clarke je červenovláska a nie blond ako je tomu v seriáli :D Tieto rozdiely boli ale pre mňa milé a nevnímala som ich nijak rušivo. Práve naopak, chcela som vedieť, koľko toho scenáristi seriálu zmenili. To bolo vlastne to jediné, prečo som knihu čítala. 

Samotný dystopický nápad je úžasný. Toho času ešte nebola tak často využívaná vesmírna post-apokalyptická tematika. Takže nápady mala autorka kreatívne. Dej je však veľmi plytký. Celý dej oživujú ešte retrospektívne pohľady a drobné tajomstvá, ktoré postupne odhaľujú skutočný charakter postáv. To sa autorke podarilo vykresliť skvele. Bola som na konci z niektorých postáv naozaj veľmi prekvapená. Ale inak sa tam toho dokopy nič extra nedeje. 

Podiel na tom má aj fakt, že sú tu až 4 pohľady, čo je teda celkom dosť a na začiatku ma to miatlo. Žiadna z postáv však vo mne nezanechala hlbší dojem a nemala som dôvod držať im palce, aby nepomreli :D Jediný, kto dostál svojej hereckej verzii bol Bellamy. Ten bol aj v knihe super :P 

Kniha je teda z môjho pohľadu priemer oproti kvalite seriálu. Nemožno však autorke uprieť skvelý nápad. Preto pôjdem rada do ďalších dielov knihy, aj keď viem, že mi nič nové oproti seriálu neprinesú. Číta sa to však dobre a rýchlo. Favoritom ale navždy ostane seriál.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 3 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre