Kniha o knihách / Knihomoľský život Niny Hillovej


Originál: The Bookish Life of Nina Hill
Autor: Abbi Waxman
Vydavateľstvo: Lindeni, 2021
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Nina, Tom, Reynolds family

O čo ide?
Knihomoľka Nina, ktorá pracuje v kníhkupectve a žije introvertným životom (okrem pár kvízov a priateľov) zisťuje, že má rodinu zo strany otca, ktorého nikdy nepoznala a ktorý práve zomrel. Okrem toho rieši crush a knihy, knihy a zase knihy. Je to vlastne kniha o knihách pre knihomoľov.

Prečo som knihu chcela?
Je to kniha o knihách s nádychom romantiky a na Insta mala skvelé prvé hodnotenia.

Strany?
339 strán deja + venovanie + poďakovanie

Séria? 
Je to standalone. Existuje ešte krátka poviedka o vianočných prázdninách Niny.

Žáner?
Ženský román v štýle YA.

Veková kategória?
Hrdinovia majú okolo 30, ale nesprávajú sa vždy dospelo, takže kniha je kľudne aj pre násťročných. 

Obálka?
Krásny farebný hardback. Vždy hovorím, že sa vydáva málo farebne výrazných kníh :)

Humor?
Vtipné situácie aj dialógy, pár krát som sa zasmiala.

Láska?
Je to román pre ženy, takže rieši sa tam aj love interest hl. hrdinky.

Akcia?
Nie.

Smrť?
Áno - už v anotácii.

Koniec?
Predvídateľný, ale pri tomto type kníh to vôbec nevadí.

Nuda?
Nečítala som si poriadne anotáciu knihy, takže som bola čiastočne prekvapená prvými udalosťami. Pri zoznamovaní sa s hrdinkou som sa do nej nevedela úplne vžiť. Bolo tam na mňa viac knihomoľských klišé ako mám reálne v živote. No dej bol zaujímavý a aj keď som zrovna netŕpla pri odložení knihy, prečítala som ju rýchlo a ľahko.

Prečo chcem film?
Mohla by to byť dobrá romanťárna :D Ale museli by to trochu nadupať ešte akciou a vtipnými hercami.

Pocity v kocke... 
Po tých skvelých Insta recenziách som čakala niečo viac. Určite však nie som sklamaná z postáv a deja. Knihy o knihách mám veľmi rada a toto bola príjemná oddychovka. 

Vadilo mi prehnané klišé, ktorým tu autorka fixovala knihomoľov. Ja nerobím polku z tých vecí čo Nina a aj tak sa považujem za knihomoľa. Nina mala 3/4 osobnosti tvorenú knihami. V reáli by ale mohla byť zrejme normálna baba. Aspoň na povrchu :D 
Často mi bolo zo seba smutno, pretože tam bolo spomínaných veľa knižných diel a filmov/seriálov, ktoré som ja nepoznala. Pri re-readingu si plánujem každý jeden názov vyhľadať, aby som pochopila lepšie vtip/situáciu v knihe.
Čakala som, že sa budem viac smiať pri čítaní. Boli tam síce humorné situácie a ironické dialógy, ale reálne ma nahlas rozosmialo málo z nich.

Je tu veľa postáv, ale do života hl. hrdinky konkrétnejšie zasahovalo iba pár. Osobne by sa mi páčilo, keby sa zapojilo viac ľudí z novej rodiny. Mohlo tam byť viac vtipných scén. Otec bol však vykreslený zaujímavo a rozhodne potvrdzuje, že človek sa počas života mení.
Crush a hl. hrdinka boli občas trápni. 30tnici by sa mali vedieť pozvať na rande aj bez zásahu kamošov. Vyzneli niekedy fakt ako pubertiaci :D

Nie som taký knižný nerd ako Nina a nikdy ani nebudem a nechcem byť. Nepodriaďujem knihám svoj život ani nemám zamestnanie v knižnom svete. Mám však knižnicu a rada čítam. Pre mňa to stačí, aby som sa opísala ako knihomoľ :)
Knižku odporúčam ako oddychové čítanie pre každého knihomoľa. Nepadnete z toho na zadok, ale je to milý román.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre