Samonáklad / Zamari know-how


Originál: Zákulisie samovydávania (alebo ako si vydať knihu)
Autor: Michaela Zamari
Vydavateľstvo: Michaela Zamari, 2020
Čítané v jazyku: SK

O čo ide?
Kniha je polo-motivačná a polo-odborná publikácia autorky, ktorá si vydáva knihy samonákladom. Autorka sa podelila v knihe o svoje skúsenosti, rady, tipy a názory. Využijú ju nielen tí, ktorí píšu knihu, ale aj tí, ktorí sa zaujímajú o knižný biznis všeobecne a chcú sa dozvedieť čo najviac zákulisných informácií.

Prečo som knihu chcela?
Od autorky som nečítala ešte žiadnu beletriu, no táto jej kniha o samovydávaní kníh ma veľmi zaujala, pretože žeriem všetky info o knižnom svete. 

Strany?
218 strán textu + venovanie + poďakovanie + obsah + anotácie a fotky zvyšných diel autorky

Séria? 
Standalone.

Žáner?
Zaradila by som knihu do motivačnej sekcie.

Veková kategória?
Pre všetkých, ktorí si chcú vydať knihu alebo majú radi pikošky z tejto oblasti.

Obálka?
Farba je veľmi pekná. Oceňujem aj stužku (textilnú záložku). 

Koniec?
V závere sa vyskytlo veľa "marketingových" strán. Boli tam anotácie a fotky predošlých kníh autorky, rozhovory s autorkou v médiách a rozhovory s inými autormi. Nevadilo mi to nejak extra, aj odtiaľ sa človek dozvedel niečo naviac, ale určite by som prijala trochu lepšie spracovanie rozhovorov. Keby každý autor po poradí odpovedal na tú istú otázku a autorka by to v závere nejako zhrnula, bolo by to zrejme prehľadnejšie. 

Nuda?
Knihu som zhltla na 2 razy. Akoby mi kamoška rozprávala o svojej práci/hobby pri kávičke :)

Prečo chcem film?
Ešte som nevidela žiadny dokument o tom, ako sa vydávajú knihy a čím všetkým si autori a vydavateľstvá musia prejsť, no ak máte tip na nejaký, napíšte mi ho prosím :D 

Pocity v kocke... 
Knihu netreba brať ako presný návod na samovydávanie. Jedná sa len o dojmy a skúsenosti s vydávaním kníh danej autorky. Pôsobí ako taká poučka a taký 1. krok, keď začnete rozmýšľať nad vydaním svojej knihy bez renomovaného vydavateľstva. Rozhodne vám ale otvorí oči ohľadom toho, koľko rôznych vecí sa musí udiať, aby sa kniha vydala. Mňa to naučilo viac si vážiť cenu knihy. Je to totiž naozaj fuška, keď sa vyrába. 

Niektoré prvky som poznala, ako napr. marketing či nelegálne sťahovanie kníh. Stretla som sa s tým, pracujem v oblasti online marketingu, nebolo tam pre mňa v týchto sekciách nič extra navyše. No opakovanie je matka múdrosti a každá info je zaujímavá. Malo zmysel sa tomu venovať a pekne to nadväzovalo na ostatné sekcie. 
Iné prvky som zase vôbec nepoznala, ako napr. že za niektorý výklad v kníhkupectve si platí autor, či pojem LITA a pod. Veľa som sa z týchto sekcií dozvedela a aj si poznačila. Pre laika je tu naozaj veľa zaujímavých infošiek. 

Nahusto spísané mi prišli rozhovory s inými autormi. Bolo to trochu neprehľadné. Info v médiách ma zase až tak nezaujímalo, nakoľko si to viem nájsť aj na nete. Ale zase, našli sa veci, ktoré ma tam zaujali. Len by som prijala trochu praktickejšie spracovanie týchto 2 sekcií.

Autorka vás vie touto knihou prudko namotivovať a ukázať, čo všetko sa skrýva za vydaním vlastnej knihy. Pre človeka ako ja, ktorý nie je spisovateľ, to bola hodnotná príručka a súhrn informácií zo života pravého spisovateľa. Síce nemusím extra motivačné knihy, no tu je motivácia nesilená a skôr ide o tie pikošky zo sveta knižného biznisu.  Tie ja milujem a preto som si knihu, aj keď v sebe neskrýva dej a postavy, užila. Odporúčam.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E

Komentáre