End of 1. Reading challenge



Túto Reading challenge usporadúva Syki.
Cieľom je, aby sme od júna do augusta prečítali nami stanovený počet kníh a pripojili nejakú pesničku.

1. Reading challenge, ktorej som sa zúčastnila, je pre mňa oficiálne uzavretá. Veľmi ma to bavilo a ďakujem Syki, že to vymyslela 8D Rada sa zapojím aj do jej iných projektov. Nezabudnite navštíviť jej blog 8)

Od júna do augusta ste mohli zaznamenať články s názvom Zpěvavé léto. Po dočítaní nejakej knihy som urobila samostatný článok, kde som vám ukázala, ktorá pesnička sa ku knihe (či k pásáži z knihy alebo postave) najviac hodí (podľa mňa). V tomto článku vám to zhrniem celé dokopy ešte raz 8)


Zvolila som si métu: 10 kníh, ktorú som dokonca o 4 knižky prekročila 8) Takže celkovo som stihla za 3 mesiace prečítať 14 knižiek 8) Som na seba hrdá! Podarilo sa mi to 8_)
 Moja sýkorka sa volá: Sýkora koňadra 8D 



1. kniha: Twilight sága - Krátky druhý život Bree Tannerovej


Autor: Stephenie Meyer
Hodnotenie: 98%
Recenzia: 1.6.2012                
Pesnička: Loreen - Euphoria


Prečo? - Túto pesničku som vybrala pre Bree. Melódia mi pripomína jej povahu, jej strach o milovaného a nakoniec aj jej smrť. A refrén "Euphoria" mi úplne evokuje pasáže z knihy, keď Bree opisovala chuť ľudskej krvi 8D


2. kniha: Harry Potter - Väzeň z Azkabanu (#3)


Autor: J. K. Rowling
Hodnotenie: 97%
Recenzia: 2.6.2012                
Pesnička: Leighton Meester - Words I couldn´t say 


Prečo? - Túto pesničku som vybrala kvôli jej textu. Keď tie slová počujem, úplne si predstavujem Harryho, keď smúti za rodičmi. Či už je to po bojoch s dementormi, keď odpadáva a počuje nárek rodičov, keď umierali alebo iba keď o nich v duchu rozmýšľa. Úplne si viem predstaviť, že niektoré časti viet z pesničky hovorí on, iba v mužskom rode, samozrejme. 


3. kniha: Twilight sága - Súmrak (#1)


Autor: Stephenie Meyer
Hodnotenie: 95 %
Recenzia: 1.6.2012        
Pesnička: Puscifer - Undertaker 




Prečo? - Postava Jamesa - stopára mi bola veľmi sympatická, ako len Bad Boy postava môže byť 8D Preto som chcela venovať pesničku jemu. Hľadala som takú, čo by ho kompletne vystihovala. Takže Jamesova pesnička, ktorá úplne vystihuje jeho povahu, krvilačnosť a záverečnú scénu s Bellou je Undertaker od Puscifer.


4. kniha: Temné vízie - Posadnutosť (#2)


Autor: L. J. Smith
Hodnotenie: 45 %
Recenzia: 17.7.2012        
Pesnička: Depeche Mode - Enjoy the Silence


Prečo? - Keďže som na tejto knihe našla málo pozitívneho, tak sa budem venovať tomu naj, čo tam bolo 8)

!!!GABRIEL!!!

Božský bad boy hrdina, ktorý mi bol čím ďalej sympatickejší. Pre mňa, za mňa nech so mnou urobí hocičo zlé! 8D Jeho život je však čím ďalej depresívnejší a ťažší a preto sa mi k nemu úplne hodí táto pesnička od Depeche Mode.


5. kniha: Šťastný princ


AutorOscar Wilde
Hodnotenie: 85%
Recenzia: 23.7.2012     
Pesnička: Pyšná princezná - Rozvíjej sa poupátko



Prečo? - Táto pesnička mi pripomína umieranie malého Slávika, ktorý obetoval svoj život, aby mohol dať zamilovaný študent červenú ružu dievčaťu, do ktorej bol zamilovaný. Slávik si musel pridržiavať tŕň z kríku až pri srdci, aby vykvitla 1 krásna červená ruža, ktorú by mohol študent dať svojej láske, aby s ním tancovala na plese. Slávik zomrel a dievča bolo natoľko pyšné a malicherné, že ruža, v porovnaní so šperkami, pre ňu neznamenala nič a študent v záchvate zloby ružu len tak zahodil. Slávik zomrel nadarmo kvôli malichernosti a sebeckosti ľudí.


6. kniha: Kroniky Narnie - Posledný boj (#7)


AutorC. S. Lewis
Hodnotenie: 50%
Recenzia: 27.7.2012  
Pesnička: The Wanted - Chasing The Sun


Prečo? - Táto pesnička, jej melódia, rytmus aj text mi pripomína situáciu v knihe, keď zomieralo narnijské slnko. Predstavte si, že všetko, čo ste poznali, za pár minút zanikne a vy len stojíte za dverami a pozeráte sa na to 8_)


7. kniha: Emily Windsnapová - Tajomstvo Emily Windsnapovej (#1)


AutorLiz Kessler
Hodnotenie: 98%
Recenzia: 29.7.2012
Pesnička: Sarah Khider - Mermaid song 


Prečo? - Pri počúvaní tejto piesne sa mi vybavili scény v knihe, kde hlavná hrdinka (morská víla) ešte len objavovala svoju výnimočnosť a celú tú vec s vodou a novou najlepšou "morskou" priateľkou 8) ako chodili skúmať oceán a podmorskú školu 8)


8. kniha: Hex Hall - Čarodejnice z Hex Hall (#1)


AutorRachel Hawkins
Hodnotenie: 95%
Recenzia: 11.8.2012
Pesnička: Owl City - Fireflies


Prečo? - Táto pesnička perfektne vystihuje romantickú situáciu, keď Sophie vošla v nádherných šatách na študentský ples, kde ju uvidel Archer a bol z nej celý paf 8P Takisto keď spolu tancovali, tak tento "poloslaďák" sa tam úplne hodí, hlavne keď sa aj skoro pobozkali 8P 
Teda aspoň ja som mala veľa motýlikov v brušku, keď som tú pasáž čítala 8D


9. kniha: Krídla (#1)


AutorAprilynne Pike
Hodnotenie: 85%
Recenzia: 12.8.2012
Pesnička: Jessie J - Who You Are


Prečo? - Celá táto pesnička a hlavne jej text mi pripomínajú rozporuplnú povahu hlavnej hrdinky Laurel. Celá nerozhodná v citoch, prelína sa jej svet víl so svetom ľudí, nevie, čo má robiť. Preto som hrozne zvedavá na 2. diel - Kúzla, kde si dúfam konečne vyberie 8) - dúfam, že Davida 8P


10. kniha: Pod vražednou oblohou (#1)


AutorVeronica Rossi
Hodnotenie: 98%
Recenzia: 17.8.2012
Pesnička: Anna Veselovská - Na ceste


Prečo? - Tak táto pesnička presne vyjadruje celú tú krkolomnú jazdu Arie a Sokola! Ako sa obidvaja stratili vo svojich svetoch a iba hľadajú cestu, ako z toho von, ako zistiť, kam vlastne patria. No predsa k sebe 8)


11. kniha: Zlodejka duší (#1)


AutorKiersten White
Hodnotenie: 100%
Recenzia: 12.8.2012
Pesnička: Owl City, Carly Ray Jepsen - Good Time


Prečo? - Keď dáte k sebe Evie a Lenda, vždy je o zábavu a flirtovanie postarané 8D Preto by som túto pesničku priradila k situáciám, keď chodila Evie navštevovať Lenda do jeho cely a ako po celý čas flirtovali 8D


12. kniha: Dokonalý pár (#1)


AutorAlly Condie
Hodnotenie: 80%
Recenzia: 28.8.2012
Pesnička: Will.I.Am, Eva Simmons - This is love


Prečo? - Táto kniha má v sebe veľa romantiky, ale aj veľa rozhodovania, ktorého chlapca si hrdinka má vybrať. Hovorí o svojich vnútorných pocitoch, ako vlastne miluje obidvoch, ale rozmýšľa ktorého viac 8D Táto smutnejšia pieseň mi pripomína pasáže, kde sa Cassia nad všetkým zamýšľala, či už o láske alebo o "Dokonalom" svete funkcionárov, v ktorom žije.


13. kniha: Škaredí (#1)


AutorScott Westerfeld
Hodnotenie: 50%
Recenzia: 29.8.2012
Pesnička: Miley Cyrus - I don´t close my eyes


Prečo? - Hlavná hrdinka Tally bola zradkyňa a viedla veľa vnútorných monológov, ktoré boli dosť pesimistické či smutné, preto mi pripomínala rytmus a hudbu tejto pesničky.



14. kniha: Nadpozemská (#1)


AutorCynthia Hand
Hodnotenie: 100%
Recenzia: 1.9.2012
Pesnička: Selena Gomez - Love you like a love song


Prečo? - Tak táto pieseň perfektne vyjadruje vzťah Clary a Tuckera 8_) Nič iné sa k tomu ani nedá napísať, proste jeden z najromantickejších vzťahov o akých som kedy čítala a navyše sa to kludne môže stať aj v reáli 8) Teda ak si odmyslíte tú anjelskú časť 8D 



Ako sa vám páčil môj výber? 8)


E_V_E

Komentáre

  1. super výber :) väčšinu autorov poznám, síce neviem či sa skladby hodia ku knihám, ale YAY! pre the wanted :) nie som jediná kto ich má rada :) a Loreen euphoria, tá skladba je geniálna :) a takto by som mohla pokračovať o hudbe ale to by si mala mega dlhý koment tu :) len tolko, že posledná skladba čo má že selena gomez, tak máš tam že euphoria :) niekedy bloger robí blbosti :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno ďakujem, som si všimla, že to zase rapluje 8(
      Myslím, že väčšinu z tých piesní mám pravidelne na playliste 8D

      Odstrániť
  2. Tak z tvého seznamu jsem četla jen asi 6 knih a písničku znám jedinou, stydím se :D Každopádně gratuluji ke zvládnutí challenge :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zajímavý výběr knih i skladeb :) Dost knih ze seznamu jsem četla a dost často myslím, že i to přiřazení písně fakt sedí

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára