Kroniky Narnie #6 - Strieborná stolička

BOOK


Originál: The Chronicles of Narnia: The Silver Chair (#6)
Autor: C. S. Lewis
Vydavateľstvo: SLOVART, 2006
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Eustace, Jill
Vedl. postavy: Rilián, Aslan, pani Striebroprsá, Bahnomrač
Hl. záporáci: Kráľovná podzemia

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti

Obálka?
Krásna, moderná.

Strany?
229 strán deja + venovanie, obsah a mapa

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Áno. "7 je Kroník Narnie, príbehov tisíc."

O čo ide?
V ďalšom, v poradí šiestom príbehu, sa do Narnie dostáva teraz už polepšený Eustace s kamarátkou Jill Polovou, ktorá je v Narnii prvý raz a uniká do nej zo školy, v ktorej ju s tichým súhlasom učiteľského zboru šikanujú. Spoločne musia nájsť a zachrániť začarovaného Riliána, syna starého kráľa Kaspiána Desiateho, ktorý by mu rád pred smrťou odovzdal trón, no zlá mágia podsvetia mu v tom bráni.

Humor?
Nie veľmi.

Nuda?
Nie. Každú stránku som si užívala a aj keď som knihu čítala už dávno, stále si pamätám 3/4 deja.

Láska?
Nie veľmi.

Akcia?
Je tam tiež.

Napätie?
Áno - hlavne záchranná misia.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Happy-end.

Čo som čakala?
Predchádzajúca časť sa mi veľmi páčila a tak som sa tejto nevedela dočkať.

Čo som dostala?
Táto kniha je z Narnijskej série moja 2. najobľúbenejšia. Čítanie ma bavilo, postavy boli skvelé, dej sa nijak zle netiahol a vždy bolo čo objavovať a skúmať.
Narnijské príbehy sú skôr pre mladšiu kategóriu čitateľov, ale je krásne, že aj dospelý na tom vie nájsť pekné prvky a čaro a vie sa vžiť do hlavných postáv. Vrátiť sa späť do doby ranného detstva, keď ste netúžili po ničom inom, len po dobrodružstve a zábave s priateľmi. Takéto krásne pocity vo mne kniha vyvolala.
Ochota zachrániť priateľa je veľmi mocný prvok, pred ktorým sa zlo nemá ako brániť. Kniha sa mi veľmi páčila a každý nadšenec Narnie by si ju mal prečítať, lebo je to jedna z najlepších častí.


100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Kniha se mi také velice líbila. :) ale stejně mám nejdraši z narnie Kůň a jeho chlapec. Pravda je, že oba dva tyto díly se mi vlastné líbily nejvíce z celé ságy. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa vedie Dobroružstvá lode Ranný pútnik 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára