Hex Hall spin-off #1 - School Spirits

BOOK


Originál: School Spirits #1
Autor: Rachel Hawkins
Vydavateľstvo: Disney-Hyperion, 2013
Čítané v jazyku: EN (moja 3. anglická kniha)

Hl. postavy: Izzy
Vedl. postavy: Dex, Romy, Torin, Anderson, Aislinn, Maya, Nana, Beth, Ben, Adam
Hl. záporáci: duch

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti, čarodejnice, duchovia

Obálka?
Prenádherná, zrkadlová, tak ako pri Hex Hall.

Strany?
304 strán

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to spin-off séria k autorkinej úspešnej sérii Hex Hall. O pokračovaní ešte nie sú známe podrobnosti, ale určite bude.

O čo ide?
Izzy Brannicková je lovkyňa príšer. Upíri, vlkolaci, víly a iné potvory, ktoré sa nechovajú slušne a ohrozujú životy obyčajných ľudí utekajú pred ženami z rodu Brannickovcov. Izzina sestra Finn sa pred rokom stratila, uniesli ju zlé čarodejnice a odvtedy ju Izzy s mamou neustále hľadajú. Izzy sa nedokáže vyrovnať so stratou sestry a takisto s tým, že nie je taká dobrá lovkyňa, ako bola ona. Po čase sa Izzina mama rozhodne na chvíľu sa usadiť, poslať Izzy do obyčajnej školy a zaoberať sa ľahkým prípadom zlého ducha. Izzy je ale neobyčajne neskúsená v ľudských veciach. Nikdy nemali doma TV, nikdy sa nebozkávala s chlapcom, nikdy nebola na basketbalovom zápase a jediná blízka vec slovu "kamarát" je pre ňu 18-ročný čarodejník Torin, ktorý sa pred viac ako 400 rokmi sám uväznil do zrkadla pri nepodarenom kúzle. Izzy sa musí zaoberať pomstychtivým duchom, šialenými ale skvelými kamarátmi v klube PMS (čo neznamená v tomto prípade označenie ženských zdravotných problémov, ale ide o paranormálne javy) a takisto sympatiami k milému chlapcovi. Brannickovská lovkyňa príšer si ale nemôže dovoliť užívať život ani spriateliť sa s civilistami. A absolvovať rande? To radšej bojovať s upírmi na život a na smrť!

Humor?
Dex je veľmi vtipný a milý chlapec a v príbehu sa nachádza veľa vtipných dialógov.

Nuda?
Skôr by som povedala, že to rýchlo prešlo. Celý čas sa riešil problém s duchom a s Izziným prispôsobením sa novému prostrediu.

Láska?
Tak flirtovania a iskier tam je dosť 8P Po tom zaujímavom konci som nesmierne zvedavá, ako to bude s ústrednou dvojicou pokračovať.

Akcia?
Na konci to bolo dosť strašidelné, ale akcia je aj na viacerých miestach.

Napätie?
Duchovia prinesú do príbehu vždy viacej strachu, podľa toho, ako to autor podá a tejto autorke sa podarilo, aby som mala husiu kožu a strach z bláznivého ducha a pritom motýle v bruchu pri romantických scénach.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Veľmi zaujímavý a nečakaný.

Čo som čakala?
Kniha je spin-off k jednej z mojich obľúbených sérií - Hex Hall. Ďalšiu knihu tejto vynikajúcej autorky by som si nenechala za nič na svete ujsť.

Čo som dostala?
Rachel Hawkinsová má nezameniteľný štýl písania. Dokáže veľmi dobre skombinovať romantiku, akciu, strach, tajomstvá a fantasy. Vždy som len hádala a snažila sa prísť na všetky tie zauzlenia a nakoniec som to aj tak neuhádla a autorke sa podarilo kompletne ma odrovnať záverom knihy. Nie je veľa autorov, ktorým by som z ruky zobala a na kolenách prosíkala o ďalšiu knižku. Veľa autorov dokáže využiť dobrú tému na napísanie dobrého príbehu. Ale táto autorka si ma dokáže získať príbehom a je jedno, o čom je. Pripravovala som sa na ďalšie príbehy zo školy Hex Hall len s inými postavami a pritom som dostala ducha a  neskúsenú teenagerku ale s bojovým výcvikom na zabíjanie nadprirodzených príšer.
Izzy má iskru, je milá, priateľská, ale pozná aj svoju povinnosť voči rodine. Nie je to Sophie, ktorá keď otvorila ústa, dostali sme jednu vtipnú perlu za druhou. Izzy je proste Izzy. Je to iná výchova, iné hodnoty a iné zameranie. Aj keď sa stále pohybujeme v ríši Prodigia, v kombinácii upírov, vlkolakov, víl atď., Brannickovské lovkyne sa zameriavajú na svoje vlastné problémy aj keď sa snažia ochrániť ľudí pred zlom. Pri Izzy som sa najviac bavila nad jej neskúsenosťou ohľadom obyčajných ľudských vecí. Musela pozerať divný americký seriál, aby vôbec vedela, ako sa má v škole chovať, rande sa ukáže ako totálne fiasko, no predsa dokáže rozoznať, kto stojí za jej čas, aj keď je prvoradé dostať z tých ľudí informácie o duchovi. Je pekné, ako sa Izzy počas knihy mení. Navyše jej na pomoc vždy pribehne milý krásno-modro-očko Dex a bláznivá kamoška do paranormálna Romy. Dex mi prišiel ako druhý Archer aj keď by som v ňom našla aj hrdinov z iných kníh. Predsa len to nebol žiadny bojovník, ale život ho pripravil na veľa vecí a dobré srdce mu nechýba. Nesmiem zabudnúť ani na vždy sarkastického Torina, po stáročia uväzneného v zrkadle. To bude zábava, keď sa niekedy dostane odtiaľ von 8D
Páči sa mi, ako autorka skombinovala čarodejnice a duchov s obyčajnou ľudskou školou. Hl. hrdinka perfektne vedie príbeh, pričom jej veľmi dobre sekundujú vedľajšie postavy. Autorka tiež načrtla mnoho ďalších problémov do budúcnosti a aj keď je koniec relatívne uzavretý, plačem pri pomyslení, že pokračovanie sa ešte ani nezačalo písať!
Angličtina bola pre mňa trošku ťažšia, ale nič, čo by som s pomocou Google prekladača nezvládla. Ak máte radi Hex Hall sériu a jej autorku, určite si nenechajte ujsť tento spin-off. Je to taký klasický jednoduchší štýl, pričom vám prinesie aj mnohé prekvapenia a strávite pri knihe veľa úsmevných, vtipných a strašidelných chvíľ.

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4.5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. Ááááá... Moje angličtina není nic moc, ale zvládl by to i člověk, který nesnáší, když nerozumí nějakému slovíčku? :D Jinak kde jsi knihu četla (kde jsi ji sehnala)? Na tuhle knihu jsem si brousila zuby a modlila se, aby vyšla i v ČJ, ale moje modlitby nebyly vyslyšeny. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som bola veľmi naštvaná, keď to nechceli vydať, dúfam, že si to rozmyslia! V pohode to zvládneš, google po ruke a hotovo 8D tak ja mám ešte veľké medzery v angličtine, takže pre teba možno vôbec žiadny problém nebude 8) pošlem ti 8)

      Odstrániť
  2. Sice jsem Hex Hall nečetla, a popravdě mě to ani moc neláká, i když věřím, že by mě to vážně mohlo dost bavit, ale tahle spin-offka jako by mě přímo volala, abych si jí přečetla. :D A zní to vážně dobře ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No Hex Hall so Sophie a Archerom bolo o dosť vtipnejšie, takže keď už niečo, tak skôr to, ale predsa len toto sú duchovia, takže možno práve toto ti sadne 8) Ja by som odporúčala obe série 8)

      Odstrániť
  3. Jen tak zběžně jsem přelítla anotaci, protože nechci narazit na spoiler nebo se nechat ovlivnit předtím, než to přeču, ale na spin-off jsem děsně zvědavá. úplně jsem zapomněla, že to má vůbec vyjít, zlepšilas mi den! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naschvál som to napísala bez spoilerov, lebo ono to z Hex Hall má spoločné akurát len ten svet a autorku 8D ono je to také odlišné trochu dejovo, ale veľmi dobré, určite odporúčam, keď si fanúšik Hex Hall 8)

      Odstrániť
  4. Moc pěkná recenze ;) něco jsem o tom četla, ale nijak mě to nezaujalo, než jsem přečetla tvůj názor... opravdu se mi to zalíbilo, ale nevím, jestli bych si na anglickou knížku troufla, přece jen si asi počkám na českou verzi, pokud bude.. jinak jsem četla 1. díl Hex Hall a je to pěkný, ale ještě jsem si nenašla čas na dvojku..:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Z tohto neplánujú preklad do cz, čo je veľká škoda, dúfam, že si to ešte KK rozmyslí

      Odstrániť
  5. Tvoje recenze je skvělá. Myslíš, že by byl problém, kdybych si to přečetl bez toho abych četla Hex Hall předtím? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite nie, lebo je tam vysvetlené všetko, akurát tam budú nejaké spoilery ohľadom Sophie a Archera, ale nič čo by si už asi nepredpokladala 8)

      Odstrániť
    2. Tím pádem to zní fakt super. Mě Hex Hall moc nezaujalo, ale tohle vypadá fantasticky.

      Odstrániť
    3. Ten štýl písania je tam podobný, možno som to vychválila ale tebe to nesadne 8D ale je to skvelá kniha, ten duch to tam "oživil" 8D

      Odstrániť
  6. Super recenze! Tu obálku taky stále obdivuju:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki 8) Ja tiež, neviem kto ich vymýšľal, ale prekonal sa! 8P

      Odstrániť
  7. knihy Rachel Hawkinsovej sú podľa mňa super ak začínaš s angličtinou, lebo má rýchlo čitateľný a jednoduchý štýl písania, ktorý aj tak čitateľa chytí :D Ja som začínala s Hex Hall a to som bola rada, že som konečne našla knihu pri ktorej som nemusela neustále otvárať slovník pri každom slove :D
    Dex je super, ale neviem sa rozhodnúť, či ho mám radšej ako Torina. Dúfam, že sa niekedy dostane z toho zrkadla von :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tiež neviem, ktorého si vybrať, zlatí sú obaja 8D No som ešte viac zvedavá na 2ku, lebo veď predpovedal, že sa odtiaľ dostane von, takže o bude švanda 8D už som myslela, že na konci sa to stane a dal s az nova dokopy, to som nečakala 8D

      Odstrániť
  8. Juj, vypadá to zaujímavo! MUSIA to vydať aj v ČR alebo nedajbože v SR. Ktovie, či by som si na to raz trúfla v angličtine... Asi skôr nie :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď sa ti bude lúbiť Hex Hall, tak si to určite prečítaš donútim ťa k tomu! 8D pochybujem, že to vydajú, ale bože, tak krásnu obálku by som doma chcela!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára